handdator

Visa fullständig version : Blött ute



Nina
2008-05-01, 08:39
I dag är det blött ute, jag har ingen lust att ta ut en ren och fin hoj och skita ner den nu. Å andra sidan kommer fotografen på måndag morgon och ska plåta i huset inför annonsering på nätet så om jag röjer i dag och kör grejer till nya huset så kan jag väl få undan så pass mycket att jag får tid att köra på lördag. Jag ska ändå på ett möte på lördag kl. 11 och visa hur Svensk Dragracing (http://www.dragracing.se) ska sköta om sin nya hemsida jag möblerat om åt dom. Då kan jag ta hojen in till Sthlm och slå två flugor på smällen, med både nöje förenat med annat nöje. :)

I går höll jag på att fronta med en mötande buss med Toyotan. Vi möttes på en väg och jag vet inte vilken planet han befann sig på just då men inne på mitt körfält var han. Jag tutade och väjde åt höger allt vad det gick, han vaknade och väjde tillbaka in i sitt körfält. Till råga på allt höll han en ganska hög fart, det var ruskigt nära där.

I går blev svärmor lite arg på mig, jag bara berättade att hunden hennes har fått för stor plats, det är inte vi som går ut med hunden utan det är hunden som går ut med oss. Hunden är överst i rangordningen, alla andra kommer i andra hand.

Jag har försökt få pli på hunden när hon varit här men ju mer jag drar i kopplet desto mer spjärnar hunden emot och drar ännu mer. Hon har ett skällande, om jag går till annat rum kan hunden smyga bakom mig. Jag hör inte hunden men plötsligt utan förvarning skäller hon till mitt bakom mig en gång. Gissa om jag flyger upp i taket av skrämsel där!