handdator

Visa fullständig version : Äntligen



Nina
2008-04-30, 11:14
Nu har jag äntligen gjort min deklaration. Skatteverket är ju för roliga, de har ju sagt att det ska bli lättare för egna företagare att göra sin deklaration. Det håller jag inte alls med om, nu ska man fylla i ett par extra blanketter och bifoga… :o

Jag vaknade kl. 02.30 och var orolig för deklarationen, jag kunde inte somna om så jag steg upp och satte mig och gjorde den! Nu kan jag koppla av den biten och rikta in mig på flytten igen, och byte av plastdel på BMW:n vilket jag inte bytt än. Har inte funnits tid, när solen skiner vill jag köra, inte meka. Trajan ska in på fredag för byte av grenrör och kontroll av bestyckningen och förgasarna. Och då hoppas jag den går bättre även om jag tycker att den går bra nu också. :)

I dag, på självaste Valborg, fyller min dotter 9 år. Hon fick ett par dödskalleörhängen, ett par faktaböcker om jorden och olika kulturer samt om människan plus ett par knallrosa örhängen modell Hello Kitty som de allra flesta tjejer tycker är så söta. Hon gillar också filmen Bilar (Cars), hon har ett PC-spel av Cars också och jag hittade faktiskt en Carstårta med Blixten McQueen plus den söta bärgningsbilen på!
Efter skolan får hon ett sött halsband i silver med en gnistrande rosa sten i. :D

Edit: jag & mina stavningar…

Gnistvändaren
2008-04-30, 15:41
Grattis - både till deklarationen och till dottern!

Min dotter fyller också idag - sex år sedan hon chockades av dagsljuset. Bästa presenten är nog ett låsbart skrin där hon kan låsa undan saker från sin klåfingrige lillebror. :D

Och töserna är i gott sällskap - både svenske kungen och holländska drottningen firar ju fölseda idag. Kul att fylla år på en flaggdag (och alltid ha ledigt dagen efter).

Nina
2008-04-30, 17:36
Grattis till din dotter också! :D