handdator

Visa fullständig version : Förbannad.



Gibson
2008-04-28, 11:05
Jag gick in på vägverkets hemsida idag och skulle ställa på min mc och blev riktigt förbannad på dom. Från den 1 januari så tar dom en avgift på 50 kr för det, sen skulle jag logga in på mitt reg nummer men hittade inte registrerings beviset med min kod på, nehej då får jag väll beställa ett nytt, klickar mig fram till sidan för beställning av reg bevis och vad ser jag då ska dom ha 100 kr för det.
Nu är jag riktigt förbannad på dom för jag tycker att jag betalar så jävla mycket i skatt till dom varje år och nu skulle jag ju göra en sak som jag tycker ska ingå i deras service.

Nej fy fan för myndigheter och annat skit som bara ska roffa åt sig pengar, har dom inga skyldigheter mot sina kunder nu för tiden? Dom ska fan inte komma och skylla på att det kostar pengar utan dom vill bara ha mer pengar dom jävla idioterna, jag har haft bil och mc i snart 30 år och det har fungerat i alla år hittills med massor med personal och nu har data och internet gjort att dom har skurit ner på personal som alla andra företag och sparat massa pengar på det så dom ska fan inte komma och säga att dom inte har råd med sin service.

Nu säger datorn att jag har stavat fel på internet men det har jag fan inte gjort. >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:(

Inlägget finns även på min blogg.

Sepe
2008-04-28, 21:01
Kan man logga in på vägverket med personnumrets fyra sista ?

turbo
2008-04-28, 21:11
jag kan bara hålla med, tycker det är dålig service att ta ut 50 spänn för påställning när ändå allting sker automatiskt. det är väl ingen stor summa men principen

Hasse i Kristianstad
2008-04-28, 22:02
Kan man logga in på vägverket med personnumrets fyra sista ?

Tror att det bara gäller Bilprovningen