handdator

Visa fullständig version : Kul men kuslig känsla



Nina
2008-04-21, 06:35
Efter jag hade kört Trajan, den som har ett så underbart vrid, så tog jag BMW:n, den behöver laddas. Jag hade satt den på en laddare som är BMW original, bara poppa in i ett cigg-urtag så laddas batteriet men den tar tiiid på sig…
Bättre att försöka få igång den och köra med den, då laddas batteriet mycket fortare.

Jag startade den men lite segt var det allt ändå och jag behövde tanka upp den, soppalampan hade tänts och jag vet inte hur mycket som finns kvar i tanken och törs jag verkligen stänga av den sen på macken?? Tänk om den inte startar? Nåja, garaget finns bredvid så skulle det vara så kan jag alltid putta den dit.
När jag började köra BMW:n undrade jag om den fått nåt fel för den var så slö och konstig! Det hände liksom ingenting, måste nog ha blivit nåt fel på BMW:n, jag gasar men nåt drag känns inte. Har den tappat kompet eller vad har hänt nu då?? satt jag och undrade på den.

Jag körde en bit för att komma till macken så batteriet borde ha hunnit laddats lite till på den korta biten. Jag stänger av hojen på macken och tänker ”Hoppas den startar sen, annars får jag putta den ner till mitt garage”. Men den startade! :D
Efter en stunds körande började den kännas bekant och vridet också som ju är mycket lägre än på Trajan som är rena rama raketen i jämförelse, det var det som var felet, inget drag i hojen och riktigt tydligt var det efter jag kört Trajan och hoppar upp på den här GS:en. ;)

Jag tog motorvägen in mot sta'n och till mopedskolan igen så den fick laddas ordentligt. Det går tydligen inte att stänga av halvljuset på den, så när man sätter på tändningen lyser halvljuset. Inte bra om batteriet är lite tomt, man behöver ju all kraft man kan få och nåt extra som stjäl ström vill man förstås inte ha.
Men nu måste jag nog köra den här lite mer och oftare än jag gjort med Trajan, men Trajan är ju bara för rolig att köra, det är svårt att låta den stå. Men jag ska bättra mig!

Jag tvättade av BMW:n sen, den hade lite lera här och där sen sist jag kört med den. Efter gyttjepölen hade jag tvättat av den men jag har tydligen kört igenom lera igen utan att minnas det. Den var inte lerig överallt som efter gyttjepölen men liksom undertill som innanför hjulhuset bak, under ram och sånt.

Men det var en kul men kuslig känsla att först köra Trajan och sen ta BMW:n, först köra en raket och sen en moppe. Ungefär. ;)