handdator

Visa fullständig version : Nu är jag trött



Nina
2008-04-20, 19:10
I dag var jag på avrostningen men Trajan gick inte bra på låga varv. Jag skulle krypköra runt konor men hojen gick fett eller vad den sysslade med. Den funkade mycket bättre på höga varv så jag övade lite hårda inbromsningar. Då den tar skitbra bak i bromsen finns risk att man låser bakhjulet mycket lätt. Så lite hårda inbromsningar trivdes Trajan med. Inget låst bakhjul här inte, duktig jag var. :)

Sen for jag och kikade på en moppeskola, några 15-åringar gick en kurs på EU-moppe. De var jätteduktiga där. :D
Jaha, en kopp te och sen for jag hem, bytte hoj för jag tänkte att nu borde BMW:n ha fått tillräckligt med laddning att den startar. Så kan jag passa på att köra den nu när jag ändå tänkt köra hoj i detta fina väder.

Hem och bytte hoj, tänkte åka ut till ett flygfält där Jocke höll till och flög modellflyg men han skulle precis åka därifrån då. Jaha, vart sjutton kör jag då?? Så jag tog motorvägrn in mot sta'n och hamnade hos moppeskolan igen, nu borde den ha fått laddning ordentligt. :)

På vägen därifrån hamnade jag i en poliskontroll. Det var kul för det var första gången sen jag fick körkort -85 som jag visat körkortet för en polis! Och så fick jag blåsa med grönt resultat (vad annars?).
Jag berättade att detta är första gången jag visar körkortet för en polis.
- Men du har väl haft körkort sen ett tag? frågade hon.
- Ja sen -85, men jag har aldrig blivit stoppad eller kontrollerad förut så du är den första att få se det nu, svarade jag. :)

Sen for jag hem och tvättade BMW:n, den var lite lerig sen sist. Så nu är den ren och fin.
Kedjespray på bakfälgen får man lätt bort med WD40, kom jag på i dag. Jag bara testade och vips åkte det av. Jag som använt avfettning och gnidit... :)