handdator

Visa fullständig version : Ack vad jag bedrog mig



Nina
2008-04-19, 16:06
BMW:n var rolig i dag. Först skulle jag byta blinkers innan jag far ut med kompisen, några skruvar bara så är det fixat. Ha, trodde jag ja!
Det kunde jag fetglömma, handtaget bak sitter med en liten fjuttig skruv på UNDERSIDAN mot ljuddämparen och dit under når inga verktyg, alltså ser det ut som jag måste demontera en bit av avgassystemet. Mjaha ja.

Ja ja, på med silvertejp då, hinner inte skruva isär halva hojen nu så jag tejpade fast blinkersen. Seriöst så det förslår men då dinglar den i alla fall inte. Temporär lösning för dagens tur i alla fall.

Jag puttar ut hojen ur garaget, klär på mig och sätter på hjälmen men då är batteriet tomt. Lysande...
Gassande sol, det är varmt, jag står fullt påklädd och hjälmen på skallen samt handskarna på och då startar inte hojskrället, den som startade i går..!
Jag funderade ju i går om jag skulle bara ta en kort runda och ladda batteriet men tänkte att då den startade och jag ändå ska köra den i dag så behövs det nog kanske inte. Så här efteråt tänker jag att jag skulle nog i alla fulla fall ha tagit den där rundan i går.

Okej då, då tar jag Trajan då. Nu hade jag dessutom varit klok att lägga nyckeln hemma så jag var tvungen att köra hem och hämta nyckeln först och SEN kunde jag ta Trajan. Lite väl mycket bök och stök för att kunna köra hoj i dag! ;)

Vi körde ut till Dalarö och fikade. Ett ganska trevligt fik med trevlig personal. Det finns en terass ovanpå så där satt vi och hade ögonen på hojarna och alla färjor som la till.
Ett par barn var lite för närgångna när de skulle titta på en hoj. Jag tycker föräldern som var med borde tänkt till lite och sagt till barnen, de kan ju bränna sig på de heta rören och motorn bland annat.

I morgon är det avrostning med MCHK i Solna. Jag tror jag tar Trajan dit, den är för jäkla go' att köra. ;D

turbo
2008-04-19, 18:06
murphys lag! skönt att det blev lite åkande ändå, du kanske kan rekomendera att man har två motorcyklar? :)

Gnistvändaren
2008-04-19, 22:10
Jag måste säga att för att ha fem hojar så verkar du ha väldiga problem med att komma ut på vägarna. Men det är bättre nu än då du bara hade tre och ingen var körbar. ;D

F'låt, jag bara måste skoja om det, antagligen för att jag är avundsjuk på din läckra gammelbritt.

Nina
2008-04-20, 06:09
;D Hahaha! Samma tanke slog mig i går faktiskt! *tummen upp*