handdator

Visa fullständig version : Avrostning på söndag



Nina
2008-04-17, 12:45
På söndag är det avrostning inom klubben (MCHK) men jag vet inte vilken hoj jag ska ta. Jag står i valet och kvalet här, Trajan är trevlig och kul men BMW:n är ju också den trevlig.
Jag får sätta på en ögonbindel och peka! Och så tar jag den jag pekar på så är problemet löst. ;D
Det här är väl lite av en baksida med att ha fler hojar än en enda, speciellt när man tycker att båda två är precis lika bra fast på sina olika vis.

Härom dagen såg jag direkt i backspegeln vad jag hade bakom mig – en Triumph Thruxton! Jag blev imponerad av mig själv här, att jag i backspegeln såg vad det var för hoj som kom körande mot mig. Jag har annars aldrig lyckats se vad det är för nåt förrän hojen är bredvid mig och jag kan läsa på tanken men nu såg jag direkt av speglarnas placering vad det är för en fin hoj som skulle köra om mig. Aah, den är ju LÄCKER, den där Thruxton.

Senaste tiden har jag också funderat på märket Velocette. Visste ni att det fanns en Velocette Thruxton? Och Dodge var tydligen inte först med huggorm i modellnamnet – Velocette Viper fanns ju.
Chrysler Valiant och Velocette Valiant fanns för att inte nämna Velocette Clubman! Mini Clubman låter kanske bekant…? ;)