handdator

Visa fullständig version : laddning suzuki gsx1100e



metallicaman_no1
2008-04-15, 19:58
Hej jag ha nyss köpt mig en suzuki gsx1100e -82 som ladningslampan aldrig slocknar på, den värkar ladda som den ska... är det nån som vet vad det skuille kunna vara för fel? och sen så undrar jag om det är så att nån skulle kunna få tag på kopplingscheman till den?

Nilsson
2008-04-15, 20:15
en sak som brukar paja på gsx hojarna är laddnings regulatorn schema har jag inget men kolla med roffes i stockholm

Hasse i Kristianstad
2008-04-15, 21:55
Kolla laddningen med en voltmätare. Varva 2.500 och mät på batteripolerna, skall vare 13,8 till 14,2 volt.
Om den laddar som den ska så kan felet ligga i kontrollampan.

metallicaman_no1
2008-04-16, 17:10
den laddar strax över 14v det har jag kollat förut... jad menar du att det skulle kunna vara för fel på lampan för att den ska lysa hela tiden....

Hasse i Kristianstad
2008-04-16, 19:21
Jag är inte 100 insatt i mc generatorer, men på bilar funkar det så att lampan matas med + ström och relät ger - men när den laddar så ändras - till + altså lampan får + från två håll och släcks.
Felet kan sökas på vägen från generatorn/reläet till lampan, kolla även att det +/- med tändningen påslagen och efter start att det är +/+. Det inkommande + till lampan får aldrig bli minus. Om så är fallet får du söka mellan tändningslås och laddningslampan.

metallicaman_no1
2008-04-18, 18:03
jag har nu löst problemet.. det va så att den tidigre ägaren hade tagit isär ett par kablar och maskerat in ena kabelskon och den kabelbiten som var bortkopplad hade jag fått med i en låda... å den var det bara att koppla in på +polen på batteriet så fungerade lampan som den ska.... fel skapade av tidigare ägare är ju inte så lätt att hitta :) men med lite envishet
så går allt....

Nilsson
2008-04-18, 18:24
skönt att det löste sig , de e inte lätt att hitta sånt som andra klöddat till

MysTek
2017-02-01, 11:51
Jag har samma fel på min hoj som köptes delvis isärplockad, vad var det för kabel som hjälpte felet och var satt den fast. Tacksam för svar!

kinesen
2017-02-03, 20:30
Jag hade samma fel och jag fick lämna in den för omlindning för det var kortis i den ena lindningen.
När jag körde så fungerade inte tankmätaren sen när jag släckte lampan så fungerade den.