handdator

Visa fullständig version : Sverige sörjer Engla



turbo
2008-04-14, 22:17
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2256898.ab

jag har inte följt hel historien men tycker den är väldigt obehaglig. tankarna går till hennes familj.

skönt att han erkände även om man alltid har kvar en strimma hopp tills desss att man hittar kroppen.

Nina
2008-04-15, 06:06
Jag har själv en dotter i nästan samma ålder och har följt artiklarna.

Nilsson
2008-04-15, 14:34
satt och funderade lite , visst e det hemskt det som hänt men , jag tycker mest synd om föräldrarna , hur tror ni det känns för dem att alla skickar sms om deras dotter eller att det står om mördaren i varända tidning varje dag , min tanke är låt dem få sörja ifred nu de har det nog jobbigt ändå , sen vad det gäller mördaren , så har jag min åsickt klar döds staff .. han har förbrukat sin rätt att leva

pewa
2008-04-15, 21:50
Det gör det nästan lite kusligare att hon inte blev sexuellt utnyttjad. Det är iof hemskare men någon som dödar barn för dödandets skull.. ???

Måste vara fruktansvärt för familjen, hoppas nyhetshypen lägger sig så de kan få vara ifred.

tomahs900
2008-04-16, 17:26
Håller med Nilsson...tyvärr kommer han på en skyddad anstalt o får det troligtvis bättre i fängelset än många andra som sitter där.
Systemet e fel.
Borde återgå till medevil 1600-talsstraff på såna som han.

Nilsson
2008-04-16, 19:33
jag kan bara inte fatta varför nu sveriges dyraste advokater ska tillåtas försvara en sådan mäniska , och jag har lite svårt för det där med kriminalvård , för mej innebär när jag vårdar min hoj så är jag rädd om den för den ska vara fin och må bra , kan inte fatta varför man vårdar dessa som gjort så hemska saker , detta är min uppfattning

pewa
2008-04-16, 19:39
Så ni vill införa dödsstraffet igen? Förstår känslorna.. men vissa säger att de gärna låser in honom och kastar nyckeln men att de samtidigt är emot dödsstraff, är inte det i princip samma sak?

Nilsson
2008-04-16, 19:47
jo det e samma sak nästan skillnaden är att han får lida och det tycker jag inte e rätt , enkelt ta bort honom , han kan ju inte vara redig i huvet och kan ju aldrig bli det heller så för att han inte ska kunna skada någon och ej heller lida så är det billigaste och bästa för alla att ta bort honom

Nina
2008-04-16, 20:40
Jag tror inte att han står så värst högt i kurs i fängelset och det är inte synd om honom.

viragoxv750
2008-04-16, 20:44
Det är klart som fan att han ska lida,det finns inte straff nog åt en sån där idiot.Sätt honom på kåken bland "hederliga"tjuvar så får han veta av att han lever!

Nilsson
2008-04-17, 06:52
visst jag förstår er men vem mår bättre av att han blir misshandlad mm .och det kostar en massa pengar , sen kan man ge sig f-n på att det kommer en psykläkare och säger nja han var sjuk när detta hände men nu e han frisk så han kan inte straffas

viragoxv750
2008-04-17, 18:56
Det kvittar vad vi tycker så kostar han samhället pengar så länge vi inte har dödsstraff i sverige.Han ska inte må så bra så att han kan le en enda gång under sin fängelsevistelse.Det är inte det första dådet han har begått.Han ska må jävligt dåligt resten av sitt liv!

tomahs900
2008-04-17, 21:11
I sverige hamnar de som är barnamördare,pedofiler,kvinnomisshandlare och våldtäcksmän inte på samma avdelning som andra interner...dom måste ha skydd så dom inte far illa och hamnar på en annan avdelning...håller faktiskt med dr som tagit det beslutet.
Jag menar tänk om en sån människa hamnat där o kanske fått stryk eller rent av ihjälslagen...vad skulle hans familj tycka om det? Stackare...lite ironi!
Släng in jäveln med de andra så kommer han vakna varenda dag i resten av sitt liv med samma smärtor han utsat andra för.
Jag personligen ser gärna mina skattepengar gå till hans underhåll om de inte daltas med han..utan han kommer på kåken tillsammans med alla andra.
Tror inte på dödsstraff..de e för enkel utväg.