handdator

Visa fullständig version : Tung dag



Nina
2008-04-11, 18:36
I dag var det en tung dag. Jag var på begravning och har sagt hej då till svärfar. Bredvid kistan hade vi ställt en veteranhoj och ovanpå hans kista stod ett fint modellflygplan.
Jag brast när första melodin spelades - What a wonderful world av Louie Armstrong.
Musiken var lättsam, bland annat stod nån och spelade fina låtar med trumpet.

Hela begravningen var ljus och ingen fick komma svartklädd så jag hade en beige cardigan och ett grönt linne med spets innanför v-ringningen. Byxorna var av mörkare beige, skorna var ljusbruna, de matchade fint som en detalj som bröt av lite i allt beige. Ögonskuggan gick i grönt och en släng av brunt, då blir mina ögon bruna (!) så det liksom passade ihop med skorna. Jag är en jäkel på att matcha färger när jag sätter igång.

Även jag har funderat hur min begravning skulle vara, den ska vara ljus i alla fall. Och favorithojen ska stå bredvid mig, det får just nu vara min Triumph.
En av låtarna skulle vara In the mood av Glenn Miller.
På gravstenen kanske det står "Och här ligger jag och skrattar" eller ännu mer sarkastiskt som "Äntligen är vi av med henne! Hälsningar Släkten" eller annat tokroligt men inget sorgligt. Man ska skratta när man går förbi min gravsten, så enkelt är det.

Ja jag vet, jag har en mörk humor ibland. ;)

Från detta: jag haffade svärfars kompisar där nu och frågade om mc-turer så 10 maj om vädret tillåter far vi till en mc-marknad i Nyköping (Skavsta), bara dit och kikar samt fikar och sen far vi hem igen så har vi kört lite hoj ett litet gäng. :)