handdator

Visa fullständig version : Hojklubb?



crille
2008-04-11, 17:58
Hej på er alla hojåkare!

Hoppas att ni har´re och börjat damma av hojarna nu.

Är nyreggad här, och undrar om det finns några i Norrtälje-trakten med omnäjd som är intresserade att vara med och starta en ny mc-klubb ? :o

Funderar på det i alla fall. Man måste vara minst 5 om man ska starta förening, men man kan ju eventuellt börja med att mjukstarta.

min mejl är cher57@telia.com

turbo
2008-04-12, 10:49
hej och välkommen hit!

kul initiativ! jag är redan passiv medlem i en annan klubb men det är kul med fler. som du sa kan man ju starta även innan man är fem stycken, men annars är en förening bra att ha!

finns det ingen klubb i norrtälje eller vill du skapa en bättre? 8)

crille
2008-04-12, 13:48
Hej o tack.

Jodå, det finns flera klubbar redan. Saken är bara att dom endera inte tar in medlemmar eller är fulla.
Twinclub Norrtälje: Väldigt speciell klubb som härmar 1% Bandidos, Hells Angels, typ, där kan inte vem som helst bli medlem, krav på HD för att bli medlem, måste känna någon först etc. Dom vill inte ha kontakt med andra hojåkare av andra märken och isolerar sig som en "ö" som en helt sluten gemenskap.

Klubb Örnen blandmärkes-klubb men är full och tar inte in fler medlemmar

Gafflarna Rimbo har jag varit i kontakt med men de tar inte heller in fler medlemmar.

Jo, därför funderar jag på att starta en egen klubb. Jag tänkte inte praktisera några konstigheter med invignigsriter, märkeskrav, hang arounds, chapters och sådant skit.

Som sagt, man kan ju mjukstarta redan innan man är fem och bilda en "potentiell" klubb får man se... så det är bara att höra av sig om intresset finns.

Mvh

Hasse i Kristianstad
2008-04-17, 20:55
Vi i Kristianstad har en "klubb" , en kompisklubb inga medlemkort ingen styrelse, bara fast mötesplats, en internetsida liknande denna.
Vi kör tisdagar 18.00 och söndagar 10.00 från Jetstationen på Näsby.
Viss planering sker på våren vid ett möte där man väljer att leda ett par körningar vars, övriga vakanta körningar görs upp för dagen i demokratisk ordning.