handdator

Visa fullständig version : ny hoj?



zoidberg
2008-04-09, 10:51
jaha då sitter man i valet om det ska bli en ny hoj i sommar då.. har en hornet 600 -03 för tillfället, men känner att det vore lite skoj med något nytt. har ju fastnat lite för kawasakis er6. kostar 61900 ny +att man får fritt välja original tillbehör för 7000. blir vid ett ev köp en powercomander +slipon för att öka på din blygsamma effekten. Har redan köpare på min cykel så jag är ju grymt sugen :P

så min fråga är om det någon här som har en sådan som skulle vilja delamed sig av lite tankar och intryck?

turbo
2008-04-09, 19:11
jag hade bytt! :P

med en hornet vet du vad du får, genuin hoj med bra effekt. er-6an har blivit väldigt populär och jag tror inte det är slumpen.. jag har inte testat den själv men kompisar har berättat och det verkar vara en smidig, lättkörd hoj med härligt ljud om du tänkte byta slip-on.

powercommander är ett bra val om du vill öka på effekten lite, man kan kugga om fram också vet jag.

är det er6n eller er6f du kollat på? med eller utan abs?

Nina
2008-04-09, 19:42
När jag provkörde en ER-6n hade jag problem med sikten bakåt. Kändes kusligt att bromsa och inte ha full koll bakom sig.

zoidberg
2008-04-09, 20:44
jag hade bytt! :P

med en hornet vet du vad du får, genuin hoj med bra effekt. er-6an har blivit väldigt populär och jag tror inte det är slumpen.. jag har inte testat den själv men kompisar har berättat och det verkar vara en smidig, lättkörd hoj med härligt ljud om du tänkte byta slip-on.

powercommander är ett bra val om du vill öka på effekten lite, man kan kugga om fram också vet jag.

är det er6n eller er6f du kollat på? med eller utan abs?


det är n modellen jag kikat på. gillar som nakna hojjar.. dessutom blir ju farterna lite lägre än om man har kåpor.
bäst vore det ju med abs men pengarna säger att jag inte kommer att utrusta den med det. ang sikten bakåt får man väl setill att hålla avstånd till bakomvarande ;D

pewa
2008-04-09, 21:49
När jag provkörde en ER-6n hade jag problem med sikten bakåt. Kändes kusligt att bromsa och inte ha full koll bakom sig.


Backspeglar? ;)


zoidberg, nog vore det fint med en twin? :) dom ser riktigt schyssta ut, lite klen motor kanske. dags för provkörning snart känner jag!

http://www.johansmc.se/res/KawasakiER6/er6n_08_blkx400.jpg

Nina
2008-04-10, 05:56
Nja, jag vill nog gärna kolla bakom mig innan jag slår på bromsarna. Man vet aldrig, man kanske blir påkörd om man kunnat undvika det.

...fast jag får nog kanske öka farten istället!!

Fredd
2008-04-11, 08:44
Är det bara jag som inte förstår varför man ser dåligt bakåt? ???

Här finns en recension, de verkar vara ganska nöjda med motorn som många annars klagat på. http://www.motorcycledaily.com/15july05_2006kawasaki_er6n.htm

turbo
2008-04-19, 18:07
har du kunnat bestämma dig?

zoidberg
2008-04-19, 22:46
jupp! hondan såld igår och en ny svart er6-n beställd idag ;D
var ute på en provtur och den kändes riktigt trevlig..blir inkörning först sen vid 100mils service pc+slipon+luftfilter+bänkning för att få lite mer flås i den! återkommer med mer intryck!

turbo
2008-05-23, 09:32
har du hunnit testa den nått mer zoidberg?
jag blev förbikörd av en er6 igår och man blir ju lite nyfiken på hur de går :)