handdator

Visa fullständig version : Kört Traja i dag



Nina
2008-04-06, 21:47
Först körde jag ett par kompisar till Arlanda, de skulle till Thailand. På väg dit laddades min mobil ur helt och stängde av. Under tiden ringer gubben min mobil stup i kvarten, den som nu inte ringer för batteriet var tomt. Det var ett fasligt liv när jag kom hem för att han inte fick tag på mig. Undrar om han fört sånt liv när mobilen inte fanns?
Nåja, ingen fara på färde så jag tog ut hojen och körde en tur längs slingerbulten bort mot Rosenhill och skulle fika.
Jag hann inte mer än dit så mötte jag en gammal kompis sen tonåren. Honom hade jag inte sett på jag vet inte hur lång tid. Han körde trimmad moppe i skogen med sina kompisar, deras moppar var leriga och fina, ha ha ha! De såg för roliga ut, medelålders gubbs på moppar fulla med lera!

Så de lämnade mig i sticket och gav sig av på sina moppar och jag klev in, jag hann inte mer än in så var en från gymnasiet där (Grafiska Skolan). Han var rådig, han hade för en tid sen mitt i vintern räddat en tjej i Dalarö Hamn i iskalla vattnet och hamnade i tidningen. Själv hade jag nog tvekat att hoppa i.

Några meningar byttes ut, jag köper en kopp rykande hett te och ska gå och sätta mig så stöter jag på nästa - min trafiklärare jag hade!! Inom loppet av ungefär 10 minuter hade jag råkat på tre stycken jag känner på samma fik och ingen av dem känner varann.

Världen är bra liten ibland! ;)

Edit: jag och mina fjantiga stavningar...