handdator

Visa fullständig version : stelbensmek på asiatiskt



jja
2008-04-05, 17:52
halloj!
är det någon som har koll på bästa sätt och bästa hoj att svetsa stelben på bland de billiga asiatiska cyklarna, honda (cb), yamaha (sx) mm. vill bygga en bopper med med låg sitts tjocka fram- och bakdäck. har sett att det finns många amerikanska weld-ons men har inte hittat nån svensk återförsäljare. vill ha en snygg ram med en ca 650cc motor.

asterix
2008-04-05, 19:27
Hör med Sweden CSS http://www.calleschopperdelar.com/ han fixade till ramen som Tony på www.drivkraftenschopper.se bygger

Jan-Olov
2008-04-05, 19:39
En liten fråga varför stelben, ryggen måste ta en jädrans massa stryk och åka långt är det bara möjligt. Många är väldigt snygga att se på men varför inte använda svingen när det ändå finns där. Att bygga om det måste vara kul och få en egen hoj som ingen annan har. De mesta av oss vill ju få ett eget stuk med hjälp av tillbehör som framflyttat extraljus mm. Lycka till med ditt bygge.

Jan-Olov

kriegserklärung
2008-07-30, 10:20
En liten fråga varför stelben, ryggen måste ta en jädrans massa stryk och åka långt är det bara möjligt. Många är väldigt snygga att se på men varför inte använda svingen när det ändå finns där. Att bygga om det måste vara kul och få en egen hoj som ingen annan har. De mesta av oss vill ju få ett eget stuk med hjälp av tillbehör som framflyttat extraljus mm. Lycka till med ditt bygge.

Jan-Olov

Stelbent är en livsstil ;) riktigt chopper stuk från 70-talets haschmoppar ska ha stelt. men det är inte så farligt som det sägs. jag har åkt ung 400 mil med min nu i sommar. besökt träffar och rullat runt inom orten. det enda som kan vara drygt är då man upptäcker ett hål i vägen då man marschar 110.. PANG säger det så lättar man från sadeln ;)

schneberger
2008-11-02, 15:46
att åka med svingad ram är väll ungefär som att knulla med kondom =).. ungefär samma sak , men ändå inte riktigt =)

Mats Liifv
2008-11-02, 17:39
att åka med svingad ram är väll ungefär som att knulla med kondom =).. ungefär samma sak , men ändå inte riktigt =)

Ha,ha, också en liknelse. I det ena fallet tror jag det osköna sitter i huvudet mer än någon annanstans, i det andra tror jag det osköna mer sitter i det man sitter på.....:D

schneberger
2008-11-02, 18:35
Ha,ha, också en liknelse. I det ena fallet tror jag det osköna sitter i huvudet mer än någon annanstans, i det andra tror jag det osköna mer sitter i det man sitter på.....:D

hehe jo nog är det så alltid..

håller själv på med ett stelbensbygge , baserat på en firestormmotor med rotrexkompressor

mullemeck
2008-11-02, 19:45
stelbent behöver inte vara så obekvämt ändå. först och främst så är det inte så himla illa som det låter.... sen om man vill åka lite xtra skönt så har man en fjädrad sadel. Hade en stel hondachopper med fjädrad sadel och jag åkte bättre på den än min sportster med orginaldämpare