handdator

Visa fullständig version : Första bilderna på Kawasaki Versys Travel



pewa
2008-04-04, 18:03
http://www.hojen.nu/bilder/nyheter/2008/versystravel.jpg

Första bilderna på Kawasaki Versys Travel
Du tittar på det första bilderna av Kawasakis nya Versys Travel.
Detta är alltså en touring-version av Versys men några exakta
detaljer finns tyvärr inte. En första anblick tyder dock på samma
649cc stora parallelltwin men med en annat färgschema samt en
liten vindruta fram för att avvärja den värsta fartvinden.

Spontana reaktioner på nätet är att den varken ser eller känns
speciellt imponerande. Tror ni det här kan bli en utmanare på
touring/offroad-sidan?

Nilsson
2008-04-04, 18:56
min reaktion är att den e likadan som den gammla men jag tycker de börjar se likadana ut allihop

Nina
2008-04-04, 19:20
Den är skitskön att köra!! Man sitter väldigt bra på den men offroad? Nä. Inte alls. Helt fel däck och fel dimension fram men på kurvig asfalt är den bra och rolig.
Men var är skillnaden mellan den jag provkörde och den här modellen?? Tycker den ser likadan ut. Minus är de täta serviceintervallerna på dom, var 600:e mil och då byter de inte ens olja varje gång. Varför inte samla ihop allt till ett enda servicetillfälle?

Fredd
2008-04-05, 17:33
Katarina, jag tror att det i grunden är exakt samma motorcykel men med liten annan lackering och mer utrustning som väskor, vindruta osv.

Jag gillar den här typen av motorcyklar men den här känns bara plastig. Honda Africa Twin skall det vara!

Nina
2008-04-05, 18:10
Kan vara att de vill lyfta fram den här modellen, den är ju systermodell till ER-6 som säljer bättre än Versys. De har nog bara lagt på lite extragrejer på köpet som man förra året fick köpa extra.

DorkVader
2008-04-07, 13:07
Jag hade en Opel Kadett 1200 -77 i samma färg som hojjen på bilden. Gröna faran även kallad.
En versys har man annars kollat på men nja inte köpa en sådan för att köra offroad med.
Verkar mer vara en pendlarhoj för oss förortbor.
Ska man ha en touring är 1400GTR något man ska titta på om man gillar Kawasaki.

Nilsson
2008-04-07, 17:08
visst e gtr1400 en bra hoj men efter att kört ca 600mil med min så måste jag nog påstå att man skrivit upp den lite om man jämför med yamaha Fjr 1300 , men har man nu köpt en så får man väl ha den ett tag