handdator

Visa fullständig version : Triumph Thruxton



Nina
2008-04-03, 06:15
Wow, vilket LJUD! Jag luftade Trajan i går och tänkte att jag tar en liten tur förbi Triumph så där hux flux och kollar om de har tid att bara kika hur stiften ser ut på hojen. Tid fanns ingen, det hade kört ihop sig lite för dom men under tiden jag väntar så kikar jag lite på olika hojar. En svart Daytona med guldtext stod där, den såg frän ut i det utförandet. En svart Thruxton såg också den väldigt frän ut, svart med ränder på, oj vad den såg räseraktig ut! De frågade om jag ville provköra en men jag tänkte att jag kommer bara vilja ha en Thruxton då så det törs jag inte.

Jaha, tid fanns inte på verkstaden och jag var ändå tvungen att åka för jag skulle hämta dottern i skolan. Väl utanför stod en ägare och startade sin Thruxton, fifan kompis, vilket ljud denna där ha!! Jag log ganska brett, så här: ;D

Det jag retar mig på är; när jag kikade på hojar 2006 var jag inne på Triumphs hemsida och spanade men då gillade jag inte sadeln på hojen. Den såg designlös ut, en platt limpa utan form och känsla tyckte jag, det var som om de dragit ett streck kl 17 och gått hem, hojen i övrigt hade man ritat upp skitfint men sadeln!!
Istället kikade jag på bl a HD Sportster och Honda Shadow och hittade en härligt röd Shadow 600 som är mycket fin så den köpte jag.

Men, när jag fick körkortet så var inte glidare vad jag trivdes att köra, så Hondan har jag bara kört fyra gånger, det är allt. Totalt 90 mil har jag använt den. 90 MIL!! Snacka om felköp va'? :o

Nu såg jag själva hojen på en Triumph Scrambler, inte sadeln och föll som en fura för hojens utseende. Mer kär blev jag efter en provtur på Scramblern. Jisses vilket vrid det är bitarna! Det var med liten ovilja jag svängde tillbaka, jag hade gärna kört hem den om jag fick men jag hade ju lånat den för en provtur så jag måste ju lämna tillbaka den. Nån timme senare hade jag köpt en Scrambler i alla fall. Dagarna innan jag skulle hämta den var de längsta dagar jag haft, tiden gick verkligen långsamt där. ;)

Nå, i går när jag hörde den där Thruxton startas log jag verkligen brett och ska sanningen fram så lär jag nog bli en Thruxtonägare i framtiden. Och kanske jag ser en annan fin Triumph för Triumph verkar vara mitt märke. :D