handdator

Visa fullständig version : Att köra mc utan hjälm är aldrig bra



Nina
2008-04-02, 05:45
Sånt här är aldrig bra, att köra mc utan hjälm.

http://stockholm.expressen.se/nyheter/1.1106587/mc-forarens-skador-livshotande

tomahs900
2008-04-02, 21:15
Vågar knappt svara sen förra hjälmdiskutionen här men de e trist när de händer men tycker inte synd om han..nästan värre för poliserna som ska behöva handskas med sånt.

Nina
2008-04-03, 05:44
Man vet inte vad anledningen var varför han körde utan hjälm, kanske han bara skulle testa hojen inför säsongen och turen runt hörnet blev längre än tänkt? Eller kanske den var stulen, killen kanske var drogpåverkad eller nåt. Men olyckligt är det och man kan tycka det är lite ”han får skylla sig själv”. Undrar om han klarade sig eller gick vidare?

Själv kör jag aldrig utan handskar och hjälm om det så är bara runt huset för att larma och låsa, man vet aldrig vad som dyker upp runt knuten och puttar omkull en.

turbo
2008-04-03, 15:26
jag håller med att han får skylla sig själv, tyvärr är det ju vi som får betala kostnaderna.

men att köra utan hjälm är bara lathet, eller? samma som med bilbältet, det tar 3sek att ta på sig.

Nina
2008-04-03, 15:56
I dag mötte jag en offroadförare på en gul och blå hoj vad det nu var för märke och UTAN HJÄLM. Han läste visst inte tidningen i går??
Ut på Haninges tätast trafikerade väg och köra utan hjälm var ju smart.

tomahs900
2008-04-03, 19:16
I dag mötte jag en offroadförare på en gul och blå hoj vad det nu var för märke och UTAN HJÄLM. Han läste visst inte tidningen i går??
Ut på Haninges tätast trafikerade väg och köra utan hjälm var ju smart.
...husqvarna troligtvis...

viragoxv750
2008-04-03, 19:31
Det finns ingen som helst ursäkt att köra hoj utan hjälm!

Printer
2008-04-05, 08:15
Hjälm, absolut!
Skinnställ också, inte textil för mig.
Förra säsongens få soliga dagar såg jag många i kortbyxor, T-shirt och lågskor men med hjälm åka hoj. Hjälmen kan ju inte göra mycket nytta så min tanke både då och nu är att dessa människor är mer rädda för att få böter än de är för att förlora sitt skinn, sin hud. Att de dessutom har en passagerare som är om möjligt ännu sämre skyddad visar ju bara vilken oerhörd nonchalans de visar sina vänner om deras välbefinnande.
Min sambo är min allra bästa vän, alla kategorier, och jag skulle aldrig utsätta henne för en sådan oerhörd risk att bli skadad genom att tillåta henne att åka hoj oskyddad.

8) Printer

Nilsson
2008-04-14, 18:51
det skulle varit kul och veta vad föräldrar till dessa ungdomar som kör EU moppe på gångbanor (trotoarer) utan hjälm tänker har de senaste dagarna sett ganska många moppar där det sitter minst 2 peroner och max 1 har hjälm