handdator

Visa fullständig version : Dax att städa!!



Nina
2008-03-30, 09:22
Det har blivit dags att städa i bekantskapskretsen här. Jag avskyr när nån hackar och klagar på oss. Okej för att huset ser gammalt ut men det är bara kosmetika. Att det är kärnfriskt trots gamla tapeter är en helt annan sak. Jag har däremot sett fina hus som är sjuka, jag känner direkt om ett hus inte mår bra och blir dålig på några minuter, som en rejäl förkylning med ordentlig nästäppa, svullna ögon och svalg som kliar så fint.

Man har hackat på oss och vårt lilla omoderna hus, på min bil jag köpt och annat också för den delen. Jag däremot har bara tagit emot och svalt allt, tala är silver och tiga är guld som man säger. Jag brukar inte orda så mycket för jag vet att saker och ting kan ändras med tiden, däremot kan jag tänka saker men jag öppnar inte mun för det, jag behåller hellre saker för mig själv. Jag har tänkt att det kommer en dag när vi byter ut vårt ”ruckel” som det kallades i något ogenomtänkt svagt ögonblick mot ett mer modernt hus. Dagen har nu kommit, vi ska flytta från vårt ”ruckel” till ett bättre och då slutar man höra av sig, hör man av sig är det snarstucket och kort.

Sånt folk klarar jag mig utan, det har blivit dags att städa i kretsen nu. Huset rensas ut här och saker kastas bort, jag kan lika gärna slänga bort en och annan kompis nu när jag ändå rensar ut i övrigt.

LillArne
2008-03-30, 12:55
Fasiken du blir ju mer och mer lik mig ;D
Jag har väl inte smittat dig ???
Nä bort med allt gammalt och in med det nya :D