handdator

Visa fullständig version : Nya bilen



Nina
2008-03-27, 10:30
I morgon ska jag hämta nya bilen men min man vet inget. Han vill verkligen att den ska komma, det är jobbigt att slåss om en enda bil.
Jag kommer dra till med nån historia, t ex att när de rullade av bilen så råkade de repa hela ena sidan så nu måste de fixa det och lacka om den. Det kommer ta ungefär ett par veckor till, det var fler bilar som skadats bla bla bla. Vår förra skåpbil, en Opel Vivaro, hade råkat ut för just detta och vi fick vänta bra länge på den.

Eller så kommer jag säga att chauffören var tvungen att tvärnita för att undvika en olycka så bilarna rullade liksom framåt och dunkade i varann så nu är hela fronten förstörd och måste bytas ut. Så de måste beställa nya delar och det finns inga delar än, det kommer dröja nån månad eller två innan vi kan få den. He he he...

I själva verket kommer jag befinna mig på Toyota i morgon och hämta bilen. När han kommer hem står den här snyggt och prydligt. ;)

Fast jag kunde inte låta bli, var tvungen att pimpa den med en takspoiler. Bilder kommer senare under dagen i morgon eller lördag.

Sepe
2008-03-27, 18:34
Kör nu försiktigt hem med den nya bilen, så att det inte blir nåt sant att förklara ;)

Nina
2008-03-27, 23:02
Ha ha, ja hemska tanke. Har annars haft en del idéer, en var att man hämtar bilen men kör inte hem direkt utan är ute och snurrar med bilen och visar upp den för alla utom gubben. När man dröjt tillräckligt länge utom synhåll så ringer han min mobil och då säger man bara:

Ja jag kommer, vi är i Uppsala nu.