handdator

Visa fullständig version : yamaha fj 1200



Burnit
2008-03-21, 21:56
--------------------------------------------------------------------------------

Hej. Köpte häromåret en tyskimporterad Yamaha fj 1200 som är rätt sliten och sjavig, långmilare, men går som en dröm. Motorn är rätt smutsig (antagligen läcker den olja från ventilkåpan) och om man står på tomgång länge i kö börjar det ryka lite mysigt från motorn (luftkyld med oljekylare). På motorn ligger ett smutsigt mattliknande skydd inklämt mellan motor och tank, och min fråga är om denna är nödvändig att låta ligga kvar där av värmeavskärmningsskäl? Och var kan man få tag på en ny fräsch sådan, den bör väl ha egenskaper som gör att den tål/avskärmar värme? Undrar om det är den som gör att motorn börjar ryka på tomgång.? Vid bara den minsta fart så verkar motorn må prima. Som ni märker är jag inte direkt någon proffsmekaniker, men jag har haft några hojar tidigare, och detta med "mattan" är något nytt för mig....

Någon som känner igen detta? mvh Björn

Nilsson
2008-03-21, 22:27
byt olja och oljefilter sen e det inte omöjligt att du har problem med du får in lite olja i förgasarna men det gör inget , matta mm har nog Roffes i stockholm , jag ska kolla vad jag kan få fram om den . annars e det en kanon hoj du köpt de går ganska bra och vad jag vet så e det inga större problem med dem

Nilsson
2008-03-21, 22:31
kollade Touringbutiken har ganska mycket grejer till din hoj