handdator

Visa fullständig version : Intressen?



Gibson
2007-05-23, 02:00
Vad har ni för andra intressen förutom mc?
Jag är intresserad av en jäkla massa saker men förutom mc så är det musik och fiske som står högst på min lista.

pewa
2007-05-23, 11:10
Musik står högt här också. Lyssnar en massa sen försöker jag lära mig spela gitarr lite smått, går väl sådär, sakta men säkert ;)

Datorer tar ju en del tid också, typ som den här sidan :)

Gibson
2007-05-23, 11:14
Musik står högt här också. Lyssnar en massa sen försöker jag lära mig spela gitarr lite smått, går väl sådär, sakta men säkert ;)

Datorer tar ju en del tid också, typ som den här sidan :)


Jag försöker mig på gitarr jag med, har alltid drömt om det men inte kommit till skott men nu provar jag när jag får lite tid över.

Ankii
2007-05-24, 21:58
nybliven husägare med trädgård... så i sommar ska de gröna fingrarna få fritt utlopp är det meningen
Jag får till och med ett eget rum för bara växterna. fast sambon får ju ett för alla sina skivor och trummorna.

pewa
2007-05-25, 00:29
nybliven husägare med trädgård... så i sommar ska de gröna fingrarna få fritt utlopp är det meningen
Jag får till och med ett eget rum för bara växterna. fast sambon får ju ett för alla sina skivor och trummorna.


Rätt ska vara rätt 8)
Att äga hus verkar vara ett ständigt intresse, alltid något som ska fixas.

TcAnders
2007-05-26, 23:32
Datorer är ett intresse som växer och växer..
Bilar är ett som är ganska stort, jag har en kompis som äger ett importföretag.. Idag var jag ute och gled en Cadillac-58 och det kändes fint!..:)

Justja, träning tar mycket stor tid utav min fritid.. Gym-Löpträning..

// Anders

turbo
2007-05-27, 20:30
lite bilar här med, den där cadillac 58-an lät inte fel! :)

tycker också om att träna, backpacka och damer då såklart ;)

kriegserklärung
2007-05-28, 14:29
här är mitt intresse www.setherial.com . tar rät tmkt tid och engagemang dock men det är värt det

Fredd
2007-05-28, 19:48
Är det bara jag som håller på med aktier? Det är iallafall ett rätt stort intresse, tycker det är kul att spekulera och investera lite, bara hobbynivå än så länge men drömma får man ;)

pewa
2007-05-29, 12:57
Är det bara jag som håller på med aktier? Det är iallafall ett rätt stort intresse, tycker det är kul att spekulera och investera lite, bara hobbynivå än så länge men drömma får man ;)


Läste aktiekunskap på gymnasiet, riktigt skoj! Har inte handlat nått på riktigt än men vem vet..
Jag spekulerar bara i vinyl-skivor än sålänge :)

TcAnders
2007-05-29, 15:57
Är det bara jag som håller på med aktier? Det är iallafall ett rätt stort intresse, tycker det är kul att spekulera och investera lite, bara hobbynivå än så länge men drömma får man ;)


Det är något jag skulle vilja kunna hålla på med, jag har inte några kunskaper alls när det gäller aktier tyvärr..

turbo
2007-05-30, 16:20
Är det bara jag som håller på med aktier? Det är iallafall ett rätt stort intresse, tycker det är kul att spekulera och investera lite, bara hobbynivå än så länge men drömma får man ;)


Det är något jag skulle vilja kunna hålla på med, jag har inte några kunskaper alls när det gäller aktier tyvärr..




checka in aktie-sm, man förlorar ingneting och får en chans att lära sig lite grunder

pewa
2007-05-31, 11:20
här är mitt intresse www.setherial.com . tar rät tmkt tid och engagemang dock men det är värt det


Tungt! Vad lirar du? Såg att ni hade en platta ute på cdon..

Fredd
2007-06-02, 13:11
Är det bara jag som håller på med aktier? Det är iallafall ett rätt stort intresse, tycker det är kul att spekulera och investera lite, bara hobbynivå än så länge men drömma får man ;)


Det är något jag skulle vilja kunna hålla på med, jag har inte några kunskaper alls när det gäller aktier tyvärr..




Att handla med aktier går väldigt smidigt över internet, det lär du dig snabbt! Det som tar tid med aktier är att sätta sig in i affärer, i hur aktier påverkas av rapporter och annat. Men jag är en novis och gör bara mindre affärer men drömmen om det stora klippet kvarstår ;D

Nina
2007-06-02, 15:34
Förutom min MC? Oj, törs jag berätta det…? ;)
Jag gillar att köra bilar rejält med pulver & muskler under huven, min egen muskelbil är en Dodge Charger Rallye från -72, ska få 575 hkr under huven (hade +450 hkr innan vilket var för slött) och har 4-petad manuell låda (automat är för latmaskar…). Inget servo heller så här pratar jag om muskelbil. ;)
Vad mer? Jo en MINI Cooper S med kompressor och 170 hkr, används till vardags. :)

I musikväg lyssnar jag på allt. Oj nu ljög jag visst, Imperiet går visst inte in i mina öron… :-X
Annars allt från opera till klassisk rock, hårdrock, jazz, hip-hop och allt möjligt.

Några exempel:
Hammerfall
Black Sabbath
Ozzy
ZZ Top
Deep Purple
The Darkness
Thin Lizzy…

…Madonna
Carola (tänka sig va'?)
Hayley Westenra
Sarah Brightman
Glenn Miller
Ella Fitzgerald m. fl. :)

Gibson
2007-06-03, 20:24
Förutom min MC? Oj, törs jag berätta det…? ;)
Jag gillar att köra bilar rejält med pulver & muskler under huven, min egen muskelbil är en Dodge Charger Rallye från -72, ska få 575 hkr under huven (hade +450 hkr innan vilket var för slött) och har 4-petad manuell låda (automat är för latmaskar…). Inget servo heller så här pratar jag om muskelbil. ;)
Vad mer? Jo en MINI Cooper S med kompressor och 170 hkr, används till vardags. :)

I musikväg lyssnar jag på allt. Oj nu ljög jag visst, Imperiet går visst inte in i mina öron… :-X
Annars allt från opera till klassisk rock, hårdrock, jazz, hip-hop och allt möjligt.

Några exempel:
Hammerfall
Black Sabbath
Ozzy
ZZ Top
Deep Purple
The Darkness
Thin Lizzy…

…Madonna
Carola (tänka sig va'?)
Hayley Westenra
Sarah Brightman
Glenn Miller
Ella Fitzgerald m. fl. :)



Jodå här törs vi berätta allt. Härlig smak när det gäller bilar och musik.

turbo
2007-06-04, 19:26
katarina, skicka upp en bild på dodgen sen så man får dregla lite :P

Nina
2007-06-05, 05:41
Ålrajjt, då kommer en tjusig bild på begäran här. ;D
Den har fel färg, jag håller på och ska återställa den till sitt ursprungliga utseende (banangul lack) fast just nu är jag trött på bilen så den kan gott stå, att hoja är roligare.
Den gula bilen är inte min men så ska den se ut när jag är klar (förutom fälgarna). :D
Luckan på huven är ett option och kostade massor för att få den, annars är de helt släta. Luckan öppnar man när man vill ge mer flås i motorn, alla som på den tiden såg denna lucka öppnas fick stora skälvan, då visste de att de hade med en bil med pulver att göra med.

Scorpio
2007-06-05, 12:46
Mopar or no car! 8) :)

Fast det ska förstås vara en svart -68.. ;)

Nina
2007-06-05, 13:24
En sån här? :D
Det är min gubbes, alldeles nylackad i våras och på väg hem här.
På den andra bilden har lister, bakljus etc satts på plats. :D

Nina
2007-06-05, 13:34
…kan väl lika gärna slänga ut hans andra leksak också, hans racebil som är en Super Stock Challenger från 1970. :)

Jåke
2007-06-05, 20:52
Jag gillar att köra bilar rejält med pulver & muskler under huven, min egen muskelbil är en Dodge Charger Rallye från -72, ska få 575 hkr under huven (hade +450 hkr innan vilket var för slött) och har 4-petad manuell låda (automat är för latmaskar…). Inget servo heller så här pratar jag om muskelbil. ;)
Vad mer? Jo en MINI Cooper S med kompressor och 170 hkr, används till vardags. :)
Å så går du och skaffar en Honda Shadow 600 :o

Du borde haft nåt bättre, och kom inte dragandes med det där om att nå ner... ;)

Man brukar ju säga att "nothing beats cubic inches" men det är ganska roligt att fara runt i nånting hanterbart åxå, som inte bara går blåfort rakt fram. Det är kul på olika sätt.

Själv är man ju en stackare som i princip bara har hojar som intresse. Det ligger i blodet sen tidigare generation och är man ansvarig för instruktörsverksamheten i ett av SMC's distrikt så har man inte tid till så mycket annat. Två hojar i garaget som aldrig i h-vete lämnas till verkstad tar ju åxå sin tid.

Egen firma har jag ändå även om den blir eftersatt på kuppen, men åtminstone ett par kunder har fått webbsajt eller datorer/nätverk genom r2d2 media & mc. Sen var det visst nån bankörning helgen efter midsommar... ::)

Men intressen, näää inte nåt speciellt ;D

Scorpio
2007-06-05, 22:48
En sån här? :D
Det är min gubbes, alldeles nylackad i våras och på väg hem här.
På den andra bilden har lister, bakljus etc satts på plats. :D


Now we´re talkin´!! :)

Nina
2007-06-06, 07:01
Å så går du och skaffar en Honda Shadow 600 :o
Du borde haft nåt bättre, och kom inte dragandes med det där om att nå ner... ;)

Ner når jag, är 175 cm lång. :) Jag tittade faktiskt på Triumph Bonneville -06:a i höstas, det lutade ditåt fast Sportster sög mer så det var nära jag köpte en Sportster -05:a. Men så pratade svägerskan om att sälja sin Honda Shadow 600 som är svart, jag kunde få den billigt. Jag kikade på den men gillade inte stuket och svart hoj tilltalar mig inte. Då letade jag på Blocket, tänkte att en Shadow har jag hört ska vara bullet proof och lättkörd som första cykel, en lagom hoj att börja med. Och då såg jag denna härligt röda extrautrustade Shadowen i Nässjö och föll pladask. DEN ska jag ha helt enkelt, och for ner och lastade in den i skåpbilen och for hem. :D
Jag ville ha en pedantskött hoj som dessutom hade ett lågt milantal på mätaren.

Och nu när jag kört en BMW F650 GS -00:a som jag får låna privat har jag upptäckt vad kul det är att köra på grus!! och började ifrågasätta mitt val av hoj i garaget. Nu kände jag mig begränsad, med så mycket krom och puts den behöver och pedantskött som den är så kan jag ju inte köra grus med den precis. Kan och kan, jo visst kan jag men jag skulle bli hiskeligt ledsen för varje stenskott jag hör studsa mot hojen och gräma mig så hemskt för varje ny fläck. Jag tog ett snack med svärfar som äger den där BMW:n och får låna den när jag vill köra grus, i diken etc även sen när jag fått lappen och inte bara nu när jag övar privat med honom. ;D

Jåke
2007-06-06, 08:35
Och då såg jag denna härligt röda extrautrustade Shadowen i Nässjö och föll pladask. DEN ska jag ha helt enkelt...
Ja det är ju bland de bästa sätten att köpa hoj ;D

Nina
2007-06-06, 08:41
Ha ha, ja jo... :-[ Jag köpte den snarare mer för sitt utseende än till vad man kan ha den egentligen. Nu vet jag bättre till nästa gång jag ska titta på hoj. ;)

Guzzi-Leif
2007-06-09, 00:35
15-åriga dottern smäller högst.
Spelar en del, i musikkår och så.
Hänger för mycket på Internet.
Gillar att lata mig vid stugan mitt-i-skogen, strosa och fiska.
Meka mc och laga musikinstrument är skoj så länge det inte sker av nödtvång/pga haveri.
Det är förbaske mig ganska skoj på jobbet också.
Reparationer och renoveringar i hemmet är något jag drar mig för i det längsta men problemlösandet och hyfsade resultat kan vara riktigt skoj.

Printer
2007-06-17, 07:09
Tjipp.
Jag är oerhört intresserad i mitt yrke så det tar en del tid, mkt att läsa in o förstå, psykologi, etik, sekretess/lagstiftning mm mm.
Det handlar om att höja livskvaliteten hos människor som levt ett liv på skuggsidan...Det har nästan blivit som en hobby känns det som, maffigt när det funkar.
Annars är jag glad amatör på gura, jag reser gärna till andra länder, matlagning, läser gärna en bok, helst ngt om historia eller så. Inget fejk, pallar inte Tolkien t ex.

8) Printer

pewa
2007-06-17, 08:22
Tjipp.
Jag är oerhört intresserad i mitt yrke så det tar en del tid, mkt att läsa in o förstå, psykologi, etik, sekretess/lagstiftning mm mm.
Det handlar om att höja livskvaliteten hos människor som levt ett liv på skuggsidan...Det har nästan blivit som en hobby känns det som, maffigt när det funkar.
Annars är jag glad amatör på gura, jag reser gärna till andra länder, matlagning, läser gärna en bok, helst ngt om historia eller så. Inget fejk, pallar inte Tolkien t ex.

8) Printer




Kul med en till amatör på gura! Jag fick en i present förra året och försöker lära mig spela lite lätt.. knepigt men skoj! Projektet nu är att kunna Carrie med Europe :)

Är du självlärd?

Knostret
2007-06-29, 13:42
Har miljoner intressen känns det som..

flickvännen är knappast ett intresse, men helt klart vad som tar mest tid..
umgås, hitta på saker och ting, fara på fest..

annars lirar jag trummor, grejjar med webdesign, grafik, elektronik,fiskar, kör skoter(inte nu.. några månader kvar).
Ett nyfunnet intresse är vindsurfing.. har bara provat några gånger och köpte en bräda i höstas som jag inte hunnit prova än.. men det är grymt skoj, även om den mesta tiden går åt till att sprattla i vattnet ;)
Känner mig inte vidare snygg i våtdräkt dock, inte van vid kläder som sitter som ett andra skinn...

pentti01
2014-06-05, 00:12
Jag bygger mycket (o gärna) bilar och Mc´n samt lite sländor och insekter.
http://i1125.photobucket.com/albums/l598/pentti01/Annat/DSCF3298.jpg (http://s1125.photobucket.com/user/pentti01/media/Annat/DSCF3298.jpg.html)