handdator

Visa fullständig version : Lidl ger sig in på mc-marknaden



pewa
2008-03-07, 21:11
http://www.hojen.nu/bilder/lidl.jpg

Lidl ger sig in på mc-marknaden
Tyska matvarujätten Lidl släpper nu en serie billiga mc-kläder och tillbehör.
Målgruppen sägs vara mc-intresseraqde som inte vill lägga ut en förmögenhet
för att ta sig ut på vägarna.

Klädserien släpps i slutet av Mars och består bl.a. av ett tvådelat ställ för 1350kr,
en skinnjacka för 730kr, regnställ för 150kr, handskar för 150kr, balaklava för en
hundralapp osv.

En integral-hjälm kommer också att säljas för 500kr. Utöver integralvarianten finns
även billigare alternativa hjälmar. Alla hjälmar möter dock europastandarden ECE-R
22.05.

Fler prylar till salu är ett ryggskydd för 200kr och ett njurbälte för en femtiolapp.

Vilken kvalité det är på grejerna återstår väl att se.. 8) Vad tror ni?

Mr.Peter
2008-03-07, 21:48
Har handlat lite mc-grejer pa Lidl och kan inte klaga pa kvaliteten.
Ar valkommet for min del och att det ar billigt gor absolut inget. :)

Nina
2008-03-08, 09:33
Jag köpte ett ryggskydd på Lidl förra våren som är EU-godkänd enligt nån norm. Den brukar jag använda. Har inte Lidl alltid haft mc-veckor varje år?

pewa
2008-03-08, 12:20
Jag köpte ett ryggskydd på Lidl förra våren som är EU-godkänd enligt nån norm. Den brukar jag använda. Har inte Lidl alltid haft mc-veckor varje år?


Har också sett mc-grejer i samband med Lidl innan men nu ska man visst göra en helt egen kollektion..

Att det är billigt är ju bra! Men det tar emot lite att "snåla" när det gäller hjälm och ryggskydd..

Nina
2008-03-08, 13:47
Hittills har den varit bra men så har jag inte ramlat än. ;)

Gert
2008-03-08, 18:01
Men det tar emot lite att "snåla" när det gäller hjälm och ryggskydd..
Det kan vara så vissa fabrikanter tänker att vi resonerar och tar betalt därefter , Det jag menar är att jag har köpt dyra saker som varit skräp och tvärtom och sen med tanke på alla "märkesgrejor" måste någon betala alla kostnader som reklam kostar och då är ju själva produkten inte så mycket dyrare än den "billiga" som inte har lagt ner en massa pengar på reklam och sponsring.

MyTer
2008-03-10, 23:47
Handlar ingenting från Lidl eftersom personalen inte har vettiga arbetsvillkor. (Nej, jag är inte kommunist, inte ens vänsterorienterad)

När jag såg inlägget om MC-ställ på Lidl, så måste jag erkänna att dubbelmoralen slog till direkt. Står i begrepp att köpa kläder inför sommaren, så jag kommer att kolla både på Biltemas och Lidls sortiment!

Hoppas på bättre väder än förra sommaren.
Det kanske räcker med bra kläder från Lidl för att man ska ge sig ut oftare ;D

Nilsson
2008-03-11, 15:19
jag tycker det är kul att biltema , lidl och även jula har börjat sälja mc grejer , och kan ju bara säga att en kompis till mej köpte jacka på lidl för 2 år sedan och den e det inget fel på

turbo
2008-03-11, 17:12
jag håller med klippar, att något är dyrt gör det inte automatiskt bra men jag gillar inte lidl och tänker inte gilla deras mc-tillbehör heller 8)

dom är europa-standarderna som nämns, är det någon som vet vad de betyder eller är det något påhitt man skyltar med för att folk ska känna sig trygga?

Nilsson
2008-03-11, 18:02
det är samma sak som CE märkning det finns vissa krav som ska uppfyllas men allt är en soppa som ingen fattar , ta som byxor de är godkända om de är förstäckta = dubbelt tyg på vissa ställen , men det vicktiga är att det e godkänt så att försäkringsbolagen inte drar in ersättningen om något händer

Jan-Olov
2008-03-11, 20:21
det är samma sak som CE märkning det finns vissa krav som ska uppfyllas men allt är en soppa som ingen fattar , ta som byxor de är godkända om de är förstäckta = dubbelt tyg på vissa ställen , men det vicktiga är att det e godkänt så att försäkringsbolagen inte drar in ersättningen om något händer

Då får man nog se till att få det skriftlig, annars litar inte jag på försäkringsbolagen.
Jag har ett exempel, för många år seda skulle jag köpa hemmalarm och ringde Folksam och kollade, jag fick svaret att larmet var ok, men de ville inte åka ut och inspektera för det skulle de göra om jag haft inbrott. Nu ville jag koppla upp mig mot ett bevakningsbolag, då sa de att larmet inte var godtjänt. Jag ringde Folksam och frågade vad som gällde fick då svaret nä det larmet du har har aldrig varit ok. Jag hade köpt larmet av ett larmföretar som jag hade kontakt med från mitt arbete så jag tror inte de hade lurat mig.
Försäkringsbolagen säger vad som passar dem och vad de tycker för dagen.
>:(
Jan-Olov

Nina
2008-03-11, 20:30
Dessutom måste larmfirman som monterar larmet vara godkända. Min man ska byta larmfirma på sitt jobb, hittade ett bra företag men så vare de inte godkända av försäkringsbolaget så nu måste de söka vidare.

Jan-Olov
2008-03-11, 23:28
Dessutom måste larmfirman som monterar larmet vara godkända. Min man ska byta larmfirma på sitt jobb, hittade ett bra företag men så vare de inte godkända av försäkringsbolaget så nu måste de söka vidare.


Jag monterade själv. Det var inte jobbet som var problemet utan modellen samma som larmfirman brukade sätta upp fast de hade bytt leverantör så jag fick det lite rabaterat.
Jag gör normalt ändringar och utökning ar på jobbet har aldrig varit några problem.
Firman som monterar måste var akriditerade så att det inte är en tjuv som förbereder och givetvis att de kan sin sak.

Jan-Olov

Nina
2008-03-12, 06:08
akriditerade


Akrediterade, så heter det ja. Jag letade efter det där ordet i går men hittade det inte. Tack! :)

Jag vet inte om försäkringsbolagen kikar på vem som monterat larmet, de kanske får en hållhake om de ser att man själv har monterat det?

Åter till ämnet: jag ska kika på Biltemas och Lidls grejer senare.

DorkVader
2008-03-14, 09:59
Det är bra med billiga alternativ, nog för att jag känner mig säkrare om jag lagt mer pengar på en hjälm än 500kr, men ja det är väl en känsla.
Det viktiga för mig är att förutom alla skydd även det att utrustningen är vind och vattentät. Jag vill inte ha något extra regnställ för att jackan eller byxorna inte håller väta. Jag vill heller inte sitta och hacka tänder med sönderfrusna fingrar pga av fartvinden när det är under 10grader Celsius, men håller de bara de kraven så kan jag köpa lågprismärken oxå.

Men jag hade tänkt att börja skjutsa äldsta dottern, och eftersom barn växer och ekonomin inte är den bästa, så ser jag det som ett klart alternativ.

Maestro
2008-03-15, 19:19
Aldrig att jag handlar på Lidl.

Nina
2008-03-15, 20:01
Fast det har jag glömt berätta: jag har köpt Halvarssons ryggskydd och använder det nu.

Maestro
2008-03-31, 16:38
Personalens försök att organisera sig fackligt motarbetas eller är helt enkelt förbjudet. Ett omskrivet exempel på hur det kan gå till är hur Lidl förra året till och med lade ned en butik i sydtyska Calw sedan personalen gått med i facket.

Ett exempel på företagets försök att kontrollera de anställda var då man i Polen och Tjeckien beordrade kvinnliga anställda med mens att bära armbindlar. Då skulle arbetsledningen kunna ha koll på att det inte blev för mycket onödigt spring till toaletten under arbetstid.

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?a=555509

Nilsson
2008-03-31, 18:51
var och en handlar väl där den trivs och känner för , och ni som tycker att man ska bojkotta lidl gör ni det , men ni ska också veta att det är bubbelmoral , för ska man titta på sånt som facket mm så kan ni nte handla någon stans , köp kläder eller möbler tja till och med mat , tror ni polska arbetare tjänar mycket pengar när de är här och plockar grönsaker svaret är nä , eller de stackarna som sitter och väver tyg i ett uland ,svaret är nä , eller de som packar möbler till ikea , så då går det snart ej att handla något alls , nä jag handlar det jag behöver och betalar vad det kostar

Maestro
2008-04-02, 07:20
Lidl bevakar anställda med Stasi-metoder. Matkedjan har enligt anklagelserna anlitat detektiver för att spionera på anställda, både på jobbet, kafferasterna och till och med på toaletten.

http://www.e24.se/branscher/konsumentvaror/artikel_355851.e24

tomahs900
2008-04-26, 17:50
Har varit runt idag o letat nya kläder...va bla inne på lidl o kolla...bsolut inget fel på
den jackan jag såg.
Verka bra i sömmar o skydd,men framförallt priset.
Dock blev det ingen då färgen va lite "trist".

Hittade förövrigt inga kläder o letar nu på nätet...

Tips?Bra internetaffär...?

Hamre
2008-04-26, 18:38
Har varit runt idag o letat nya kläder...va bla inne på lidl o kolla...bsolut inget fel på
den jackan jag såg.
Verka bra i sömmar o skydd,men framförallt priset.
Dock blev det ingen då färgen va lite "trist".

Hittade förövrigt inga kläder o letar nu på nätet...

Tips?Bra internetaffär...?

www.louis.de tycker jag är en bra affär, billig frakt, snabb service.

tomahs900
2008-04-26, 21:29
Har varit runt idag o letat nya kläder...va bla inne på lidl o kolla...bsolut inget fel på
den jackan jag såg.
Verka bra i sömmar o skydd,men framförallt priset.
Dock blev det ingen då färgen va lite "trist".

Hittade förövrigt inga kläder o letar nu på nätet...

Tips?Bra internetaffär...?

www.louis.de tycker jag är en bra affär, billig frakt, snabb service.


Ja har kollat lite där innan..tyvärr e tyskan lika främmande för mig som skattesänkning e för regeringen ;D
Dom borde ha en sån där engelsk flagga i höger hörn som många andra har...

Jan-Olov
2008-04-26, 22:34
Kolla www.mcdepan.se de säljer ur Louis katalog.

Jan-Olov

Hamre
2008-04-26, 23:13
Kolla www.mcdepan.se de säljer ur Louis katalog.

Jan-Olov

Till ett helt annat(högre) pris!

Hamre
2008-04-26, 23:19
Har varit runt idag o letat nya kläder...va bla inne på lidl o kolla...bsolut inget fel på
den jackan jag såg.
Verka bra i sömmar o skydd,men framförallt priset.
Dock blev det ingen då färgen va lite "trist".

Hittade förövrigt inga kläder o letar nu på nätet...

Tips?Bra internetaffär...?

www.louis.de tycker jag är en bra affär, billig frakt, snabb service.


Ja har kollat lite där innan..tyvärr e tyskan lika främmande för mig som skattesänkning e för regeringen ;D
Dom borde ha en sån där engelsk flagga i höger hörn som många andra har...

Jag har aldrig läst tyska i skolan, men det mesta begriper man faktiskt om man försöker. Det är ganska likt svenskan. Med ett lexikon vid sidan om så funkar det. Försök vetja ;)
Annars finns ju möjligheten att köra Google Translate. ;D