handdator

Visa fullständig version : Lite av varje



Nina
2008-03-01, 07:35
Pust, det var ett evigt rännande i veckan. Jag var bland annat iväg och fotograferade ett hotell som ligger bredvid Stockholmsmässan åt en kund. Jag fick till några fina bilder där, en av bilderna blev min favorit. Kameran hade jag lagt på marken och riktat den upp mot hotellet. På bilden ser man hur hotellet reser sig upp mot den klarblå skyn och man ser en bit av marken nertill, solen låg på från rätt sida den morgonen. Jag har mina ljusa stunder ibland… ;)

Jag har nånstans i stressen hunnit leta efter en videokamera att fästa på hojen, nu hittade jag en till som har en extra kamera man fäster på hjälmen. En plånboksstor kamera och en extra liten att fästa på hjälmen. Det blir mer och mer en djungel ju mer jag letar för jag hittar bara fler kameror. Den jag köpte var i alla fall inte bra, billig var den och ljud därefter också.

Dessutom är vi i begrepp att flytta till större hus så nu går en del av tankarna dit också. Jag har också börjat kasta en massa saker, saker jag inte använt på minst 3 mån åker ut nu. Det känns skönt att få rensa ut ”bra att ha saker” som aldrig blir bra att ha nån gång.
Jag rensade ut min garderob för några kvällar sen. Kvar blev en enda skjorta som jag kunde ha, resten som fyllde hela garderoben var tydligen kläder jag inte använt sen jag vara några kilon smalare. En fin klänning tyckte min man jag skulle ha kvar, ett leopardmönstrat fodral jag hade köpt i Danmark för en del år sen. Men hallå? Jag är inte en 20-årig pingla längre och inte så smal som jag var då, den skulle sitta tokfult på mig i dag. Fast ett halvår på gymmet och stenåldersdiet skulle nog göra susen (igen)… ;)

Ja, jag gick på gym och jag gick ner 12 kg. Min egen vikt lyfte jag utan problem, i bänkpress hade jag kommit upp till 35 kg, magen var borta och platt och man såg lite muskler komma fram.
Men… Det är jobbigt att styra om kosten till enbart 200 gr fisk, kött och kyckling/dag och 2 kg grönsaker om dagen. Ingen sås, bröd, smör eller annat fett, det var ett evigt jagande på kalorier och minskning av fett och lyfta skrot. Till slut tyckte jag att jag kunde ju äta som vanligt en dag i veckan i alla fall, det gör väl inget? Och sen blev det två dar i veckan och… Ja ni vet vart det gick. Till slut åt jag som vanligt alla dar i veckan.
Då kom nästa bakslag: varför träna bort fett och alla kalorier när jag äter som vanligt, allt jag tränar bort stoppar jag i mig direkt, jag kommer bara se grov ut istället för tjusigt slimmad med lite muskler och former. Och så blev det med den saken, nu äter jag som vanligt, går inte på gym och faktiskt tycker jag om mig själv i alla fall. :-*

Oj, nu blev det ett långt inlägg om allt möjligt. ;)
Lovar att skriva mer om mc nästa gång. :D