handdator

Visa fullständig version : Jag ska inte klaga men...



Nina
2008-02-23, 20:38
Jag är inte den världsbästa motorcykelföraren själv men i dag såg jag ett skräckexempel och jag vill berätta om det. Jag hade varit vid Rosenhill och fikat, var på väg hem när jag sitter och irriterar mig på mina glasögon, de hade glidit på sniskan så nu såg jag allt i vindögdhet. Jag stannar till och rättar till dom, lägger i växeln och ska köra så dyket det upp två glidare. De släpptes enkelt förbi och jag la mig bakom dom.

Så långt allt bra men den bakre vet jag inte hur hon lyckats få körkort. Inför varje kurva (okej om detta var första turen i år) så bromsade hon ner farten under 40 km/tim. Det gick väääldigt långsamt ibland. Jag förstår henne om det var första turen i år, kanske det var första turen nånsin på just den hojen.

Men...
Sen skulle de svänga vänster, hennes vägplacering var som bäddad för en olycka. Hon låg och slickade höger kant av körfältet, med vänster blinker påslagen. Det var tur jag låg bakom på min hoj men hade hon haft en bilist utan mc-kort bakom sig kan bilisten luras att tro hon vill han ska köra om. Farligt! :o

Det var det, jag hoppas hon lär sig vägplacering på mc lite mer för just hennes planering av vänstersväng var som bäddad för en olycka. Jag tittade på om hon härmade föraren framför för han utnyttjade minsann körfältets bredd till fullo liksom jag gör. Icke då.

tomahs900
2008-02-24, 10:27
Kanske e n av de där som "fått" sitt körkort...
De låter ju som det är någon som aldrig gått på skolan iallafall,för aven om de
kanske va första rundan eller ny hoj så bör man väl ändå kunna placera sig rätt.

Nina
2008-02-24, 17:40
Självklart är placering och planering viktig på mc. Hennes placering var rena mopedplaceringen, dessutom kollade hon inte bakåt om hon faktiskt kan genomföra svängen.

Det var väl säsongens allra första tur, vad vet jag men allt lite rostigt var det nog.

tomahs900
2008-02-25, 19:54
Bra med en "gruspiskare "då...finns ingen "säsong"...bara lite olika kläder 8)