handdator

Visa fullständig version : Touring/sport för långa personer



Twirre
2022-03-14, 12:48
Tjenare, nu efter 30 år i livet så har man äntligen tagit sig vettet till för att införskaffa ett MC kort för tung MC
Så nu när jag har börjat kolla runt på lite olika så har jag fastnat för Touring mc dock så märkte jag när jag testade sitta på kollegans
Hayabusa att knävinkeln blev otroligt hög för mig. Är 185cm på 90kg med ganska lång ben så min fråga är,
Vad för Touring/Sport hojar finns för folk med den längden?
Tänkte lägga ut max 45.000 på Hojen.
Undrar om nån har koll på om en Honda CBR1100xx blackbird är något eller blir det för snävt det också?

Obs, har haft lätt mc tidigare men tog aldrig klart kortet när jag var yngre och kortare 😅

Tack på förhand för era svar 🙂

Evert
2022-03-18, 21:27
Tjenare, nu efter 30 år i livet så har man äntligen tagit sig vettet till för att införskaffa ett MC kort för tung MC
Så nu när jag har börjat kolla runt på lite olika så har jag fastnat för Touring mc dock så märkte jag när jag testade sitta på kollegans
Hayabusa att knävinkeln blev otroligt hög för mig. Är 185cm på 90kg med ganska lång ben så min fråga är,
Vad för Touring/Sport hojar finns för folk med den längden?
Tänkte lägga ut max 45.000 på Hojen.
Undrar om nån har koll på om en Honda CBR1100xx blackbird är något eller blir det för snävt det också?

Obs, har haft lätt mc tidigare men tog aldrig klart kortet när jag var yngre och kortare 😅

Tack på förhand för era svar 🙂

Besöka MC butiker provsitta provköra Hur svårt kan det va

baggen1970
2022-03-24, 09:50
Går alltid att köpa till lägre fotpinnar eller rearset där man kan justera mycket mer men betydligt dyrare.
Själv har jag köpt Buell´s fotpinnar till min kawasaki som sänker 2,5cm , behövdes bara slipa av dom 3-4mm på sidorna för att få in dom i mina fästen.
Köpte härifrån : https://shop.thunderbike.de/HD-Original-Ersatzteile/FOOTPEG-KIT-RIDER-XB.html?fbclid=IwAR13KMI6Swgl45Kp94-G4imAjXmDecTMp_5OMha5s2H97OH-7-8_8tWtCZA
Här har du bild och artikelnummer , söker man på lowered foot pegs så hittar man att många använder dessa på olika hojar.
7692

Jan-Olov
2022-03-27, 14:29
Honda Varadero är hög o bra sitt ställning, köp ingen äldre än 2003 för ökades antal växlar o därmed billigare i drift.