handdator

Visa fullständig version : Motocross EM - Mx2, Tomelilla. 2007



TcAnders
2007-05-21, 16:28
Japp! EM gick i helgen nere i Tomelilla i Mx2, och även Mx3 VM.. . .

Mx2 heat1:


1. Lewis GREGORY GB

2. Gautier PAULIN MON

3. Maxime LESAGE FRA

4. Marvin MUSQUIN FRA

5. Ceriel Klein KROMHOF NL

6. Francisco J. MILLAN

7. Joel ROELANTS BEL

8. Johan CARLSSON SWE


Heat 2:


1. Gautier PAULIN MON

2. Deny PHILIPPAERTS ITA

3. Francisco J. MILLAN E

4. Khounsith VONGSANA FRA

5. Johan CARLSSON SWE

6. Joel ROELANTS BEL

7. Nikolaj LARSEN DK

8. Fredrik AULISETHER NOR

En sak som bör tilläggas är att under heat 2 hade Johan Carlsson den bästa varvtiden utav alla förare, hans tid var : 1:50.490 och den som vann hade tiden : 1:51.327 så att Johan kan köra fort tvivlar jag inte på, det är misstagen som bör minskas eller ev. tas bort helt även om det är fort..
Men en 8:e och en 5:e plats i EM är verkligen inte dåligt gjort utav honom.. Han är 18 år gammal..

Mx3 VM kommer jag inte gå in på då detta inte är intressant alls i mina ögon, skulle det vara så att ni endå vill veta resultaten så kan jag skriva ut dom här.. Säg till!

// Anders

Fredd
2007-05-21, 20:20
18 år och bra placeringar i EM, han verkar lovande!

Hur står sig svenskar internationellt i övrigt?

TcAnders
2007-05-22, 14:53
I övrigt är det REJÄLT illa, om man kollar på VM så är det sällan som en svensk änns kvalar in.. Mycket sällan tyvärr, förutom i Mx3 där finns det endel svenskar som kan kvala in. Men som jag skrev tidigare så är Mx3 en klass med sämre förare, och just därför klarar svenskarna av att kvala in där..

// Anders

pewa
2007-05-22, 21:45
I övrigt är det REJÄLT illa, om man kollar på VM så är det sällan som en svensk änns kvalar in.. Mycket sällan tyvärr, förutom i Mx3 där finns det endel svenskar som kan kvala in. Men som jag skrev tidigare så är Mx3 en klass med sämre förare, och just därför klarar svenskarna av att kvala in där..

// Anders


Vad beror sånt där på? Såg precis tråden om Carla, vi har ju kunnat köra motocross en gång i tiden iaf ;)
Fin tradition med husqvarna motorcyklar osv.

Fredd
2007-05-22, 23:16
Har vi verkligen en bra cross-tradition i Sverige? Förutom Carla känner jag inte till så många andra stora "stjärnor". han som skadade sig rejält för en massa år sedan, vad hette han?

TcAnders
2007-05-23, 12:30
Har vi verkligen en bra cross-tradition i Sverige? Förutom Carla känner jag inte till så många andra stora "stjärnor". han som skadade sig rejält för en massa år sedan, vad hette han?


Jörgen Nilsson?

Jo egentligen så måste jag nästan säga att Sverige iaf har vart lagomt duktiga i VM tidigare.. Då fanns det stadigt svenskar där.. Om man kollar nu så ser man inte en enda Svensk.. Danskar finns.. Norrmän finns.. Finnar finns!.. Kenneth Gundersen (Nordsk) som han heter kom i senaste Mx2VM-heatet på en bra tredjeplats..
Brian Jörgensen (Dansk) har vunnit hela GP:n och det är mycket stort i mina ögon..

Svenska förare har knappt kvalat in dom senaste åren.. Tyvärr!
// Anders

Fredd
2007-05-23, 22:53
Jörgen Nilsson var det, nu trillade poletten ner! ;)

TcAnders
2007-05-24, 15:13
Jörgen Nilsson var det, nu trillade poletten ner! ;)


Hehe, Läst hans bok förresten?.. En crossad dröm.. Jag tycker den är bra!

// Anders