handdator

Visa fullständig version : BMW:n



Nina
2008-02-19, 14:32
Bloggen verkar inte synas men jag skriver ändå, i fall nån hittar hit i alla fall. :)

Jag har provmonterat stänkan på BMW:n, det var ett evigt av och på med den för att få den att passa för HÅLEN i stänkan var inte där de skulle vara. Jag fick ta en rundfil och fila upp hålen här och där för att få stänkan att passa. Till slut kom den på plats! ;D

Eftersom jag inte är van att hantera maskiner så jobbade jag för hand och faktiskt tyckte jag det var riktigt roligt. Min man har skämt bort mig och tagit verktygen ur händerna på mig när jag skulle meka förr, kontentan blev att då tyckte jag att han gott kunde fortsätta med det så varje gång det varit nåt så har jag ropat på min man.

Men, denna gång ville jag meka själv med BMW:n, jag ville vara med när svärfar mekade men det ville inte han. Han ville vara själv och sa att han ringer när den är klar. Sen dog han så nu får jag allt skruva ihop den själv.

Min man erbjöd sig men jag sa stopp, jag ber om hjälp om jag behöver nån, just nu vill jag faktiskt göra allt själv och det är väl inte så förbaskat svårt att få på en stänka och en ruta??
Så nu har jag provmonterat stänkan och filat här och där. Den ska lackas men först måste den rengöras så färgen sitter kvar sen också. Dessutom tog jag ett 1200-våtslippapper och slipade ner ytan matt. Den är just nu vit men ska bli mattsvart.

Men sen kunde inte min man hålla sig längre och monterade på rutan…! ;)

Delarna hade en halvbra passform, man fick böka och jobba lite för att få grejerna att passa. Wunderlich är kända för att sälja bra grejer och har bra rykte om sig, kanske jag bara hade 110% förväntan på passformen. Nåja, det blir bra ändå även om jag gör saker på mitt vis men slutresultatet blir ju detsamma.