handdator

Visa fullständig version : Besiktning av importerad hoj för märkesförsäkring



Gnistvändaren
2008-02-13, 14:13
Tänkte fråga här eftersom vi har försäkringsbolagsfolk på tråden. :)

Jag är intresserad av en Honda som är svenskreggad sedan 2002 men är importerad från Tyskland. Har hört lite olika bud om huruvida man behöver göra en speciell besiktning för att kunna teckna märkesförsäkring hos If. Några har sagt att det inte behövs eftersom vi är med i EU, men If-tjejen jag pratade med i telefon idag sade att det visst behövs.

Ibland får man ju lite olika besked beroende på vem man pratar med, så jag tänkte se om någon kan bringa klarhet. Hoppas förstås på att man skall slippa lägga tid och pengar på detta, men är det oundvikligt så är det.

Wilda
2008-02-13, 14:51
Min förra hoj var importerad från Tyskland. Besiktigad och inreggad 2006 i Sverige av handlaren jag köpte den av.
Hade inga som helst problem med If´s Honda försäkring.

fransson
2008-02-13, 18:40
Kolla upp alla bolag if märkesförsäkring är dyrare än min folksamförsäkring med smc-rabbat+35år o inom familjen

kriegserklärung
2008-02-28, 10:25
Om bågen har funnits i IF´s rullar innan dig dvs tidigare ägare har gjort den besiktningen så slipper du den. annars så måste du väna dig till en hondaverkstad och få den godkänd vilket aldrig har varit nått problem.

ang priser så får man faktiskt vad man betalar för. en billig försäkring kan ha väldigt många regler = svårt att få ersättning om det händer nått.

sent svar i know :P