handdator

Visa fullständig version : Säljes: Skuren motor Triumph Street Triple R 2009



boulund
2019-11-24, 13:04
Säljer en skuren motor från en Triumph Street Triple R 2009.

Oklart exakt vad som är fel med den: den tvärstannade vid körning utan missljud eller förvarning. Verkstaden gissade att någon oljekanal kan ha blivit igentäppt, men ingen har gjort någon uttömmande undersökning. De sa att de har fått den att gå runt igen, men att den lät illa. I övrigt ser motorn mycket fräsch ut. Lämplig som reservdelsmotor.

Jag kan tyvärr inte lämna några garantier för jag inte har möjlighet att testa den ordentligt, men jag gissar att t.ex. startmotor, generator, växellåda, kamkedja och -spännare, mm. är i gott skick. Skickar även med kåpor i bra skick om man vill ha dem (se bilder).

Motorn är tagen ur en mycket välskött svensksåld motorcykel som gått ca 1800 mil och varit servad enligt tillverkarens instruktioner med komplett servicebok. Jag har hela serviceboken tillgänglig om du vill kolla nåt särskilt.

Motornummer 6391134.

Motorn finns redo för upphämtning i Tyresö söder som Stockholm. Den står för närvarande i ett tråg av rostfritt stål (se bilder), som ingår i köpet. Jag kan även köra ut den i Stockholmstrakten om man hellre vill det.

Pris 6500kr