handdator

Visa fullständig version : Tips på hur få bort klister från dekal på tanken



Vallejos
2008-02-10, 18:18
Hej,
Har någon tips på vad jag kan använda för medel för att få bort klister efter en skyddsdekal som suttit på tanken från sadeln och upp en bit mot tanklocket? Vill inte ge mig på det med fel medel och upptäcka att lacken tar skada.

/Vallejos

Printer
2008-02-10, 18:40
Tjipp.
Jag köptr err medel hos färghandlarn för 150 spänn litern, minns inte vad det heter men det vet färghandlarn, det funkade men det gör
T-röd eller lacknafta också. Blöt upp klisteret och var beredd på att gnugga, en gammal tandborste funkar bra att använda, den är hyffsat mjuk och repar inte. Prova på ett "osynligt" ställe om du känner dig osäker.


8) Printer

Gnistvändaren
2008-02-10, 19:29
Jag kommer inte ihåg exakt var, men någonstans i den här femdelade trevliga serien om hur man rengör sin hoj så berättar de hur man kan göra:

http://youtube.com/watch?v=HREqf4wIukA

pewa
2008-02-10, 21:14
Är det bara löst klister vet jag inte riktigt men för att ta bort klistermärken/dekaler funkar värmepistol riktigt bra!

Gert
2008-02-10, 21:51
Är det bara löst klister vet jag inte riktigt men för att ta bort klistermärken/dekaler funkar värmepistol riktigt bra!
Och sen ta klistret med T-röd och en mjuk trasa.Dem gångerna jag har tagit bort några är det värme för själva dekalen och sen har jag lagt en inblötad T-röd trasa på klistret och sen bara gnuggat lätt .

Jan-Olov
2008-02-10, 21:52
Ren tvättbensin (extationsbensin) bör fungera men är både giftigt och torkar ut huden regält, stor försiktighet. Testa även här på dolt ställe innan du ger dig på tanken.

Jan-Olov

Vallejos
2008-02-11, 18:38
Jag provade med isopropanol, men det mattade lacken litet, så det slutade jag med. Tog sedan MC-shampot i vatten och gnuggade med en tandborste. Fick hålla på en stund. Tog sedan bort det som var kvar genom att gnugga med putsduk i olika riktningar. Det tog en stund men lacken såg fin ut där jag gnuggat.

Tack alla för era svar :)
/Vallejos

duboisi
2008-03-07, 20:00
Det finns en spray som heter label off på biltema.. Om du ska ta bort ta bort klisterrester fler gånger så testa den :o

probitas
2008-04-22, 10:38
Använd olja, matolja eller lampolja, på en trasa. Det löser klistret och lämnar ingen märken efter sig.