handdator

Visa fullständig version : Förbannade idioter



Ello
2019-05-15, 12:07
Det hjälper inte hur mycket vi tjatar om trafikbeteende när en del skiter idet.

Körde på E45 strax norr om Säffle. Har visserligen en sidvagnshoj och körde väl 80-90. Kommer en rad mötande. En bil låg bakom mig och började köra om. Han mötte den första bilen precis utanför mig , så den mötande fick kasta sig åt sidan eftersom den omkörande tog minst 1 meter av hans vägbana. Tog tyvärr inte numret. Tänk om man hade haft en hjälmkamera
Man kan ju köra hundratals mil på semester utan att råka ut för någon incident, men bara någon mil hemifrån en vanlig dag så kan ju olyckan vara framme.
" jag skulle ju bara " skrev han som struntade i hjälmen

baggen1970
2019-05-15, 20:25
Finns allt för många dårar som inte borde haft körkort ute på våra vägar tyvärr.

Per Lindström
2019-05-19, 09:35
De har ingen vettig riskbedömning.
Flåsar runt i motionsspåret för hälsans skull.
Tänker på kosten av samma orsak.
Ett Cancerbesked skulle få deras hjärta att sjunka som en sten.
Trots detta, riskerar de allt och chansar vid omkörningar.

Jan-Olov
2019-05-19, 15:29
Jag anser att min placering är viktig, ta plats kör till vänster i din fil och tvinga därmed omkörande att gå över i den mötande filen. Håller jag långt till höger så blir man bara klämd. Jag har flera gånger haft bilister som tutat för att dom vill köra om i enkelfil.

baggen1970
2019-06-15, 09:50
Ibland vill man bara ta hjälmen och banka på.
Blev nästan prejad av vägen igår av en suv som låg i högerfile där det var kö , jag tog vänster fil i låg hastighet pga den var helt fri , kommer upp i höjd med suven när han vräker sig ut i min fil utan blinkers och inte tittar sig för.
Som tur är så hinner man lägga sig mellan bilen och refugen där all grus ligger utan lägga hojen , tutar men ingen reaktion.
50 meter längre fram blir det stopp pga filerna går ihop och det är kö , kör upp brevid och frågar om han är helt blind?
Får till svar att : du skal ligga bak mig.
Jag frågar om han är helt dum i huvudet och gapar lite mera innan jag kör förbi , stannar pga kö och då kör han in i mig lite lätt.
Kände för att parkera hojen och slå sönder bilen mm men lyssnade till förnuftet och gled vidare förbi köerna bara , skakade i hela kroppen av allt adrealinet som som pumpade .
Man skulle haft kamera monterad och anmäld suv föraren

Nina
2019-06-16, 08:28
Ibland vill man bara ta hjälmen och banka på.
Blev nästan prejad av vägen igår av en suv som låg i högerfile där det var kö , jag tog vänster fil i låg hastighet pga den var helt fri , kommer upp i höjd med suven när han vräker sig ut i min fil utan blinkers och inte tittar sig för.
Som tur är så hinner man lägga sig mellan bilen och refugen där all grus ligger utan lägga hojen , tutar men ingen reaktion.
50 meter längre fram blir det stopp pga filerna går ihop och det är kö , kör upp brevid och frågar om han är helt blind?
Får till svar att : du skal ligga bak mig.
Jag frågar om han är helt dum i huvudet och gapar lite mera innan jag kör förbi , stannar pga kö och då kör han in i mig lite lätt.
Kände för att parkera hojen och slå sönder bilen mm men lyssnade till förnuftet och gled vidare förbi köerna bara , skakade i hela kroppen av allt adrealinet som som pumpade .
Man skulle haft kamera monterad och anmäld suv föraren

idioter finns det gott om. Köp nu en kamera (https://www.mediamarkt.se/sv/search.html?query=gopro&searchProfile=onlineshop&channel=mmsesv&searchParams=%2FSearch.ff%3Fquery%3Dgopro%26filter CategoriesROOT%3DFoto%2B%2526%2BDr%25C3%25B6nare%2 5C2%25A7MediaSEsvc510094%26filterCategoriesROOT%25 2FFoto%2B%2526%2BDr%25C3%25B6nare%25C2%25A7MediaSE svc510094%3DVideokamera%25C2%25A7MediaSEsvc510334% 26filterCategoriesROOT%252FFoto%2B%2526%2BDr%25C3% 25B6nare%25C2%25A7MediaSEsvc510094%252FVideokamera %25C2%25A7MediaSEsvc510334%3DActionkameror%25C2%25 A7MediaSEsvc653011%26channel%3Dmmsesv) och fäst på hojen, filma både framåt och bakåt.

Bra att du behärskade dig, visar att du har större och bättre förstånd. :tummennupp:

baggen1970
2019-06-16, 09:31
Bra att du behärskade dig, visar att du har större och bättre förstånd. :tummennupp:[/QUOTE]

Inte lätt med all adrenalin som pumpade runt i kroppen efter grussladdande mellan bilen och refugen.
Ibland kör man för lugnt för hade jag kört 10km/t snabbare så hade jag ju varit förbi idioten ju :cool::evil:

Nina
2019-06-16, 10:37
Nej jag vet, man är bra uppe i varv. :)

Gurrag
2019-06-16, 15:20
En av de saker jag tycker värst om är alla som kryper upp och kör en meter bakom. Jag tycker också att det är en dygd att kunna behärska sig i situationer som gör en förbannad, ledsen eller rädd.

Med det sagt så ska jag erkänna att jag fler än ett tillfälle har lekt med tanken att ha en liten leksakshink med grus monterad på styret, men i verkligheten så brukar jag svänga in på närmaste busshållsplats och släppa förbi. Det där med kamera kryper allt närmare i alla fall.

baggen1970
2019-06-16, 18:17
Problemet med kamera är ju att jag får med mig alla idiotiska grejor jag gör själv i trafiken :eek::rolleyes:

Nina
2019-06-16, 18:36
Problemet med kamera är ju att jag får med mig alla idiotiska grejor jag gör själv i trafiken :eek::rolleyes:



Äsch då, inte skulle väl vi skratta..? *fniss*

baggen1970
2019-06-16, 21:03
Äsch då, inte skulle väl vi skratta..? *fniss*

Tror jag aldrig ni skulle göra :rolleyes::p:flute:

Den grå
2019-06-16, 21:42
Problemet med kamera är ju att jag får med mig alla idiotiska grejor jag gör själv i trafiken :eek::rolleyes:

Låter som självinsikt!!;)

Jag har också hunnit med att råka ut för några puckon som inte ser sig för när man kommer körande!
Det gör till viss del att man skärper sina sinnen vilket väl är positivt men j-klar vad irriterande det är.
Vi har många utfarter där ingen ser sig för så det gäller att vara alert men de som gör det på jäkelskap är ju på något sätt rubbade!!

Evert
2019-06-20, 16:49
En av de saker jag tycker värst om är alla som kryper upp och kör en meter bakom. Jag tycker också att det är en dygd att kunna behärska sig i situationer som gör en förbannad, ledsen eller rädd.

Med det sagt så ska jag erkänna att jag fler än ett tillfälle har lekt med tanken att ha en liten leksakshink med grus monterad på styret, men i verkligheten så brukar jag svänga in på närmaste busshållsplats och släppa förbi. Det där med kamera kryper allt närmare i alla fall.
Det finns P överallt Släpp på gasen låt dem köra om sedan ligga i vänster nära mittlinjen så att bilföraren ser dej i backspegeln då är det bra och ett irriterande belysning
Det har funkat för mej Trevlig mids.

baggen1970
2019-06-20, 17:07
Måste erkänna att jag inte brukar ha problem med bilar som ligger och trycker nära bakom mig.
Men haft några som gjort det när jag varit ute med övningskörare och då har jag sagt till övningsköraren om att köra förbi mig och sedan lägger jag mig och bromsar , vänder mig om och skakar på huvudet viftar lite med handen till dom.
Sedan kör jag ikapp övningsköraren och lägat bak istället och då har alla bilar efter det hållt avstånden.
Dom få gångerna jag fått bil bakom mig som haft bråttom går jag till vänster och sänker farten så dom passerar direkt.
Roligare är det i stan eller lite mera tätbebygd område där dom skal om och sen kommer man till ett rödljus där dom står bakom andra bilar och väntar medans jag glider sakta förbi "varvar alltid lite extra precis brevid" och sen glider man först ifrån rödljuset när det blir grönt.
Ha en underbar midsommar och kör lungt med alla dårarna där ute.

Lite humor:
Såg en bil här om dagen med skylten : jag är djurläkare så därför kör jag som ett djur , hmmm nu förstår jag att det måste finnas hur mångs gynekologer som hälst ute på våra vägar.