handdator

Visa fullständig version : Projekt Yamaha XV 750



Den grå
2019-05-03, 18:49
Hej på er!

Jag har precis hittat en `ny´projektbåge!!

Det är en Yamaha XV 750 som Rubriken lyder och jag satt med garaget fyllt med både Motorcyklar och ungarnas mopeder så nu har jag fått sälja både en Mc och en Fyrhjuling för att få utrymme.
Värdet i att få mer plats i garaget är tillräckligt för mig att vara tillfreds :)

Yamahan är både trevlig att köra och i skapligt skick även om den stått stilla i ett garage i flera år, den gick igång direkt och jag kanske körde den hem även om jag inte borde gjort det :rolleyes:

Min tanke nu är att göra om den till en Cafe Racer och efter att ha kollat igenom lite klipp på Youtube så är det tydligt att jag inte är ensam om tanken.

Denna tråden startar jag nu utan egentligen ha startat projektet byggmässigt mer än inhandlat lite kommande delar.

Ha lite tålamod med mig så kommer det förhoppningsvis lite bilder och uppdateringar under projektets gång.

Den Grå!

Den grå
2019-05-11, 15:35
Idag har jag påbörjat nedplocket av Xv:n på allvar ��
Jag har några bilder med uppstyckad el att skrämmas av dessutom
Game is on ��

baggen1970
2019-05-12, 11:36
På med en låg sadel på första bilden och åk , blir kul att följa .

Den grå
2019-05-12, 19:49
Kanske inte så låg men ikväll har jag byggt ihop hoopen.
Sadeln hade jag Sedan tidigare.

baggen1970
2019-05-12, 20:01
Blir lite mera bobber som jag tänkte

Den grå
2019-05-13, 20:16
Blir lite mera bobber som jag tänkte

Själv tycker jag den har lite för hög sadel på för att bli Bobber i nuläget ,men man aldrig vilket håll det barkar när man skruvar!
Det blir till att plocka bort fotpinnarna och sätta fötterna på passagerarens istället , känns helt okej att sitta så nu :)

baggen1970
2019-05-13, 20:37
Såg för mig sadeln här och bakflyttad styre typ

Den grå
2019-05-14, 16:40
Ah!
Jag missförstod vad du skrev bara!! :)

Jag tror att den hade varit styggt bekväm att glida runt med så men siktet är inställt på aggresivt framåtlutad och obekväm som f-n :) :)

baggen1970
2019-05-14, 17:42
Precis hade nog blivit grymma glidarehojen men skal bli kul se caferacern komma fram

Den grå
2019-05-18, 20:15
Nu skickade jag precis iväg en beställning på lite smågodis till 750:n :)
Det är lätt att det ramlar iväg när man shoppar!!
Nu beställdes
Rearsets som förhoppningsvis kommer att gå att konvertera till 750:n hoppas jag!!!!
Avgasbandage
Och en uppsättning med broms och kopplingshandtag som också är lite osäkra kort.
samt någon sorts knapplösning som jag gillade utseendet på:rolleyes:

Tidigare i veckan så skickades även en order på Packboxar till den samma så jag hoppas få dem i veckan som kommer vilket innebär att jag behöver ta reda på hur tusan man lossar toppen av gafflarna där det sitter en typ av däckventil för lufttrycks justering!
Den har jag inte funnit så mycket om ännu :confused:
Tips mottages tacksamt!!:)

Den grå
2019-05-18, 20:19
I dag har jag dessutom jobbat med Hoopen igen!!
först sattes en plåt på undersidan av hoopen men efter lite mindstorming med brodern så blev det till att bygga om Hoopen till att rymma lite mer elprylar!
Jag tror att det kommer se skapligt ut även om det inte blir lika slimmat som jag startade med.
Bilder på detta kommer senare när jag gömt mina svetsar bakom lite spackel ,, de såg lite ruggiga ut...

baggen1970
2019-05-18, 22:06
Kolla om denna länken kan hjälpa dig lite med gafflarna http://viragotech.com/newtech/Fork%20Seal%20Job.htm

Den grå
2019-05-18, 23:31
Kolla om denna länken kan hjälpa dig lite med gafflarna http://viragotech.com/newtech/Fork%20Seal%20Job.htm

Tackar för länken!
Den kommer väl till pass vid bytet, jag har dock inte riktigt fattat hur man skall få ut topcapen men om det är en Insex så löser jag det med att vända en sexkant bult i rätt storlek och lossa den med hjälp av den!!

Måste plocka isär den dock för det finns ingen synlig Insex att bruka!!?

Den grå
2019-05-21, 22:08
Här kommer en liten uppdatering på hoopen.
Är den för klumpig??
Tanken är att blinkersen och bakljuset ska monteras på klumpen så den inte blir så markant 😎

baggen1970
2019-05-22, 07:28
Klumpen menar du under sadeln så där borde det ju gå och hitta nått bra och placera där.
Svårt säga nått ifrån den bilden från den vinkeln med tanke på batteriet och kabelhärvan så synligt .

Den grå
2019-05-22, 19:01
Jo det är tänkt att jag ska montera blinkersen och bakljuset på hoopens lite klumpiga bakdel!

Om den skulle kännas för stor så köper jag nog en tunnare Cafe sadel istället för att använda sadeln på bilden..

baggen1970
2019-05-22, 19:30
När du får dit blinkers , baklampan och skylten så blir den nog inte så synlig längre så tror det blir bra .

Den grå
2019-05-26, 16:41
Det blir ingen uppdatering denna gången utan mer en rådfråga angående ombygge!

Jag har fått korn på lite delar från en Honda 1000cc från 06!!

Borde det gå att bygga ihop min XV med Hondans fjädring , fram och bak??
Allt går ju naturligtvis men ex Monoshocken som är 315mm vad behöver man mer tänka på??
Det jag märkte med originalet var att den nog gick i botten vid ett gupp, jag har inte forskat vidare i det men det är inte omöjligt att den kan justeras att bli bättre men det kan ju vara trevligt att få en uppgradering:)
DG

baggen1970
2019-05-26, 16:57
Som du skriver så går allt om man värkligen vill men lär inte bli enkelt.
Ny styrkrona för att fästa dom nya gafflarna i för räknar med att dom nya är upp side down så större diameter på röret som skal fästas i styrkronan.
Och med ny styrkrona blir det att få tag i styrlager mm som passar ihop.
Enklast vore kapa ramen och svetsa på hela framändan men räknar med att det inte blir helt lätt det med.
Nya fälgar och bromsok för att det skal passa gafflarna.
Och nu pratar vi fram bara.
Är det mono shock bak på båda borde det ju vara lite enklare att fixa några adapters som gör att det passar men då har du en modern framgaffel och en gamal gele sving bak jämfört med resten .
Svårt : ja
Om det går : ja troligen med lite vilja och vaselin , beror lite på hur kunnig och tillgång till maskiner mm man har.

Den grå
2019-05-26, 20:45
Som du skriver så går allt om man värkligen vill men lär inte bli enkelt.
Ny styrkrona för att fästa dom nya gafflarna i för räknar med att dom nya är upp side down så större diameter på röret som skal fästas i styrkronan.
Och med ny styrkrona blir det att få tag i styrlager mm som passar ihop.
Enklast vore kapa ramen och svetsa på hela framändan men räknar med att det inte blir helt lätt det med.
Nya fälgar och bromsok för att det skal passa gafflarna.
Och nu pratar vi fram bara.
Är det mono shock bak på båda borde det ju vara lite enklare att fixa några adapters som gör att det passar men då har du en modern framgaffel och en gamal gele sving bak jämfört med resten .
Svårt : ja
Om det går : ja troligen med lite vilja och vaselin , beror lite på hur kunnig och tillgång till maskiner mm man har.

Mm!
Kunnigheten är ju bristen här!
Då tror jag att jag håller mig till original framgaffel..! Denna gången!!
Monoshocken var betydligt kortare på den nyare bågen så jag hoppar nog det med är jag rädd.
Kanske får kolla på att köpa en direkt passande utbytes Monoshock om den inte är bra nog.

baggen1970
2019-05-26, 21:10
Får man grejorna eller superbilligt går det ju att testa men blir garanterad mycket jobb för att få det att passa
tyvärr.
Bättre kolla om det går att serva bakdämparen eller kolla om det finns styvare fjäder att få tag i.

Den grå
2019-05-27, 17:20
Får man grejorna eller superbilligt går det ju att testa men blir garanterad mycket jobb för att få det att passa
tyvärr.
Bättre kolla om det går att serva bakdämparen eller kolla om det finns styvare fjäder att få tag i.

Möjligheten är numera borta!så jag slipper gräma mig :)

Jag har troligen grejer som är bra nog, tycker bara att det är rätt biffigt med lite kraftigare upside down gaffel m,m..
Det går fler tåg !!!

baggen1970
2019-05-27, 18:56
Hade inte tackad nej till det på min med så förstår dig.
Måste fråga vart på västkusten finns du ifall jag skulle vara ute och se din 1200 på vägen , alltid kul att slå en litet snack .

Den grå
2019-05-30, 13:07
Hade inte tackad nej till det på min med så förstår dig.
Måste fråga vart på västkusten finns du ifall jag skulle vara ute och se din 1200 på vägen , alltid kul att slå en litet snack .
Då är du Välkommen till Tjörn!
Jag är nämligen öbo :)
Det finns fina Mc vägar att köra på och att sedan sträcka ut vägen till grannön (Orust) så blir det ändå mer:)

baggen1970
2019-05-30, 13:12
Är öbo med sedan man bor på hissingen.
Tjörn har jag varit någon tur bara så känner inte till några goa vägar där.
Var på övre tadås för ca 2 veckor sedan men med bil för att hämta ett takräcke.

Den grå
2019-06-01, 12:36
Är öbo med sedan man bor på hissingen.
Tjörn har jag varit någon tur bara så känner inte till några goa vägar där.
Var på övre tadås för ca 2 veckor sedan men med bil för att hämta ett takräcke.

Det finns trevliga vägar över hela området men för att knyta samman ön så får man ibland ut på gruset och köra.

Tådås ligger inte långt från där jag bor (skickar däremot inte ut närmare beskrivning på vägen här).
Du har fått ett pm så kan vi säkert synas vid tillfälle.:)

baggen1970
2019-06-01, 21:21
Får garanterad höra av mig om jag tar turen ditåt förstår jag , i morgon skal jag till uddevalla och glimminge kartbana för knix kurs med smc.
Har inte fått nått privat Pm som jag kan se .

Den grå
2019-06-02, 21:55
Det hann bli några turer till garaget i helgen.
På Lördagen gjorde jag en renovering av bromsoket fram och upptäckte sedan att jag bara hade tänkt på att skaffa bromsklossar :banghead:
Det syns på bilden att det inte var läge att återanvända de gamla, riktigt skeva..
Det får bli morgondagens projekt att hitta snabba klossar!!

På Söndagen har jag lackerat framfälgen så det ska bli spännade att se hur det blev imorgon.
Jag har även gjort ett luftfilterfäste i metall.
Jag tog en plåt och skar till och borrade upp för att sedan svetsa på ett rör med yttre diameter på 48mm.
Tänkte först skaffa ett KN filter men eftersom hela ramen är en del av luftfiltreringen så tror jag inte att det har lika stor betydelse som om filtret satt direkt på förgasarna, vad tror ni?? Går det att köra på Cheap Charlie varianten eller är det dumsnålt??

Den grå
2019-06-02, 22:02
Just det!
Jag hann även med att skruva bort centralstödet och lite fotpinnar med mera idag.
Centralstödet hade säkert kunnat vara bra att ha under byggnationen men det har varit något vaj med det hela tiden!!
Jag brukar inte ha problem med att få upp cyklarna på centralstödet i vanliga fall men denna har jag aldrig lyckats med.
inte ens när jag tog lyft hjälp i taket..

Bort med det :(
Det känns redan bättre :)

Jag väntar på ett rearset istället för fotpinnarna så därav att de också fick ryka!!

Om det är någon som läser här och är intresserad av reservdelar i originalutförande så har jag lite..
Centralstödet är också till salu riktigt billigt :) :)

baggen1970
2019-06-03, 07:49
Gott med lite viktminskning för centralstödet måste väga några kilon.
Angående luftfilter mm så säger jag att luft och bensin måste samspela annars kommer den gå skit , på min räcker det att man inte får dörren framför mitt filter 100% på plats så känns det på hur hojen går.
Hade en Suzuki GSX750 för några år sedan och den har en snorkel under sadeln ner till luftfiltret och när jag bytte sadelöverdrag så köpte jag ett billigt utan stoppning på sidorna så när jag körde fortare än 80km/t så var jag tvungen att nypa med benen runt tanken för att hojen skulle gå bra , kom in lite extra luft under sadeln pga det tunnare sadelöverdraget , den var inte så innan med originalet.

Den grå
2019-06-03, 09:56
Gott med lite viktminskning för centralstödet måste väga några kilon.
Angående luftfilter mm så säger jag att luft och bensin måste samspela annars kommer den gå skit , på min räcker det att man inte får dörren framför mitt filter 100% på plats så känns det på hur hojen går.
Hade en Suzuki GSX750 för några år sedan och den har en snorkel under sadeln ner till luftfiltret och när jag bytte sadelöverdrag så köpte jag ett billigt utan stoppning på sidorna så när jag körde fortare än 80km/t så var jag tvungen att nypa med benen runt tanken för att hojen skulle gå bra , kom in lite extra luft under sadeln pga det tunnare sadelöverdraget , den var inte så innan med originalet.

Jo eftersom det ändå inte ville fungera ordentligt så blev det snabbt överflödig vikt.

Verkar som jag borde öppna plånkan för ett KN filter då!! eller finns det andra att rekommendera på marknaden som går någorlunda enkelt att få tag i?

Angående viktminskningen så tittar jag lite snett på det enorma batteriet som följde med 750:n
Om man ska köpa ett lättvikts batteri , vilket bör man titta på och eftersom det nuvarande ligger på 16A bör man ha det som måttstock eller går det med ett mindre utan att problemen hopar sig??

baggen1970
2019-06-03, 10:10
Vet inte på rak arm vart man hittar andra filter lätt och snabbt men jag köpte liknande tvättbart på ebay ifrån england till min.
Kostade bara 700 istället för 1000 , sjuka priser.
Biltema har nått men lite osäker på storleken , billigt att prova med ifall det inte funkar efter man lagt massor med pengar på ett k&n .
16amp är ju bara hur mycket ström du kan använda innan batteriet tar slut så i principen kan du halvera eller mer om du har en lättstartad hoj.
Inga korekta siffror nu men med 6 amp kan du göra 2 startförsök innan det inte orkar mer och har du 12amp så kan du göra 4 försök osv.
Viktigaste på motorer som.är tunga att dra runt är hur mycket power batteriet orkar ge ifrån sig direkt.
Lithium är små och lätta men dyra tyvärr men dom ger mycket bättre kraft direkt men är inte mycke amp i dom så efter några få startförsök så ger dom upp men dom laddas mycket snabbare än vanliga med .
Nu fick du lite att fundera på tänker jag

Den grå
2019-06-03, 16:50
Vet inte på rak arm vart man hittar andra filter lätt och snabbt men jag köpte liknande tvättbart på ebay ifrån england till min.
Kostade bara 700 istället för 1000 , sjuka priser.
Biltema har nått men lite osäker på storleken , billigt att prova med ifall det inte funkar efter man lagt massor med pengar på ett k&n .
16amp är ju bara hur mycket ström du kan använda innan batteriet tar slut så i principen kan du halvera eller mer om du har en lättstartad hoj.
Inga korekta siffror nu men med 6 amp kan du göra 2 startförsök innan det inte orkar mer och har du 12amp så kan du göra 4 försök osv.
Viktigaste på motorer som.är tunga att dra runt är hur mycket power batteriet orkar ge ifrån sig direkt.
Lithium är små och lätta men dyra tyvärr men dom ger mycket bättre kraft direkt men är inte mycke amp i dom så efter några få startförsök så ger dom upp men dom laddas mycket snabbare än vanliga med .
Nu fick du lite att fundera på tänker jag

Väl förklarat med Amp:en! :)
Det är väl Lithiumbatteri som jag funderar på men jag har sett en del som byter regulator samtidigt för att inte bränna batteriet,, är det bara humbug eller ligger det någon sanning i det??

baggen1970
2019-06-03, 19:14
Problemet med lithiumbatterier som jag förstått är att ifall dom får för mycket spänning så blir dom varma och kan börja brinna så dom som byter regulator är väl antagligen en försäkring mot att dom har en ny som skal fungera länge och väl.
Läst flera som bytt på sina ZRX i andra länder "med i flera facebook gruper där vi älskar våra ZRX" men inte lästa att några bytt regulatorn samtidigt.
Om det är kallt ute så kan Lithiumbatterierna vägra starta pga kylan men då skal man bara låta den stå med ljuset på i någon minut för då värmer batteriet sig själv med energien som går åt till ljuset och skal funka igen.
Så skal man vinterköra så skal man nog skippalithiumbatteri.

Den grå
2019-06-03, 21:07
Problemet med lithiumbatterier som jag förstått är att ifall dom får för mycket spänning så blir dom varma och kan börja brinna så dom som byter regulator är väl antagligen en försäkring mot att dom har en ny som skal fungera länge och väl.
Läst flera som bytt på sina ZRX i andra länder "med i flera facebook gruper där vi älskar våra ZRX" men inte lästa att några bytt regulatorn samtidigt.
Om det är kallt ute så kan Lithiumbatterierna vägra starta pga kylan men då skal man bara låta den stå med ljuset på i någon minut för då värmer batteriet sig själv med energien som går åt till ljuset och skal funka igen.
Så skal man vinterköra så skal man nog skippalithiumbatteri.

Vi får helt enkelt se under byggets gång då!!
Jag planerar ju allteftersom bygget avancerar :p
Det är mer spännande då :)

baggen1970
2019-06-03, 21:52
Låter som det skal vara då :-)

Den grå
2019-06-05, 17:16
Lite bilder på före och efter målning idag :)

baggen1970
2019-06-05, 17:54
Lite synd cyllindrarna inte är svarta med enligt min smak men den kan nog vara kul
att glida fram på .

Den grå
2019-06-05, 18:44
Inte klar än. :)
Jag funderar fortfarande..
Hade det blivit galet med undre cylinderdelen i mörkare röd och övre i samma svarta som motorn??
Tänkte även tankens Yamaha märke i mörk röd i så fall.??
Det kan helt enkelt sluta med helsvart också!! Det är beslut allteftersom jag tittar på den :)
Opinions please :)

Edit!
Såg en anskrämlig sak på nätet med lite för mycket rött på och det vill jag inte ha!!!
Kanske är bättre att köra safe med Svart!

baggen1970
2019-06-06, 10:19
Jag kan knappt rita en sträck gubbe utan att göra fel och det syns här :-)
Personligen skulle jag inte våga/gilla röd motor men självklart skal du gå för vad du tycker känns bäst.
Hade nog hellre valt vissa andra mindre delar och göra röda om jag skulle haft nått rött i den.
Men jag hade nog gått för det säkra med mörk färg , säger alltid till min kompis när grejor inte är som man vill ha det: "måla det svart så försvinner det lite i resten :-)".

baggen1970
2019-06-06, 10:21
Ser nu att jag läste fel , var ju undre cylinderdelen och inte motorn som skulle vara röd

baggen1970
2019-06-06, 10:28
Ja vet inte vad jag skal säga

Den grå
2019-06-06, 13:25
Say no more :)
Jag hade betydligt mörkare röd lite åt metallic i åtanke men jag är nog ändå på samma linje med helt mattsvart och några mindre polerade detaljer möjligtvis.
Jag såg en Virago på nätet med röda detaljer på motorn och röda fälgar, den såg ut :(

baggen1970
2019-06-06, 13:42
Ja det skal inte vara lätt att bestämma färg mm , allt kan se bra ut i huvudet men när man ser det i värkligheten så blir man skrämd ��

Den grå
2019-06-06, 14:04
Ja det skal inte vara lätt att bestämma färg mm , allt kan se bra ut i huvudet men när man ser det i värkligheten så blir man skrämd ��

Det är annars som du säger!
Svart färg helst mattsvart i mitt tycke, ger ett ganska tungt utseende på en motorcykel och tittar man på Harleys modeller så är de ju ganska råa ,speciellt de senare modellerna :)
Jag är inte fördomsfull jag kan tänka mig att köra alla sorts motorcyklar!! :rolleyes:

baggen1970
2019-06-06, 14:17
Alla hojar har nog sin charm om man ger dom lite tid , men mer själ än vad min har får du svårt att hitta brukar jag säga för den gungar , hoppar , ålar , studsar , kränger mm som om den vill kasta av den om du kör den men konstigt nog inte på ett skrämmande sätt.
Värsta hojen jag provad var en vrod muscle med dårliga däck men ändå , körde den ca 2 mil men jag var tokslut i armarna efteråt.
Varje kurva fick man bryta ner den med makt tills den ville vika sig på mitten och då fick du använda makt för att vrida styret andra vägen istället .
Den var hämsk..

Den grå
2019-06-07, 22:13
Idag kom lite paket på posten ��
Rearsets som enligt bilden blev ihopsatta, de är nog möjliga att passa in hoppas jag.
Sedan kom även middagsgreppen??? ��
De får gärna vänta tills jag bygger något annat tror jag.

baggen1970
2019-06-07, 22:23
Ser bra ut enligt bilderna men middags greppen ������

Den grå
2019-06-08, 08:39
Ser bra ut enligt bilderna men middags greppen ������

😊Syns inte på bilden ser jag nu.
De har stavat det Supper grips men ville nog gärna att det skulle stå Super grips!!!

baggen1970
2019-06-08, 09:03
😊Syns inte på bilden ser jag nu.
De har stavat det Supper grips men ville nog gärna att det skulle stå Super grips!!!

Jorå texten synns gött på bilden :D

Den grå
2019-06-09, 20:41
Ok!
Jag gav inte bilden tid att klarna!!

Denna helgen har tyvärr inte blivit mycket mekat :(
Jag har spenderat den i Sävsjö med familjen där vi har varit på Boda Borg och kört Questar i timtal!! :)
Riktigt kul , även för en annan på 45 år.
Rekommenderas för hela familjen då det inte finns tid eller möjlighet att ha med Mobiler eller något sådant.
Fokus ligger på att klara rummen...

Vad gäller mina rearsets så tror jag att jag får plocka ner dem lite för att kunna använda dem ,de är ju till en Gsxr egentligen!!
Vad gäller kvällens arbete så gör träningsvärken efter Boda borg att jag inte vågar knäböja vid Bågen idag ,, då får jag nog sova bredvid den i garaget om jag inte kan ta hjälp av Mc liften på något sätt :) :)
Inför kommande vecka så hoppas jag att det ska dimpa ner lite mer prylar så jag kan komma vidare i byggandet,
ex Bromsbelägg , eventuellt handtagen samt lite Bandage och knappar m,m..

baggen1970
2019-06-10, 07:22
Låter som du haft en underbar helg med familjen och hojen rymmer inte ifrån garaget så den hinner du med ändå.
Känner igen det där med att komma sig ner och ännu värre när man skal komma sig upp igen , själv har man ingen lift men är bra sugen men tyvärr har man inte plats.
Ibland ligger man på golvet och mekar.
Idag blir det lite mc åkande med en kompis , turen tror jag blir typ : Hisingen , mölnlycke , hällingsjö , seglora , kinna , älvsered och sen hemåt igen ungefär men ibland åker man fel och hittar andra fina vägar så inget 100% .

Den grå
2019-06-10, 22:16
Det var inte långt ifrån att det blev en långtur för mig med idag, men istället landade jag i garaget och började fixa med broms och koppling.
Känns som en helt ok kväll :)
Kopplingen kvarstår dock ännu,och lite finlir med bromsen för det ser lite grovt ut än så länge.

baggen1970
2019-06-11, 07:00
Alltid kul att vara lite i garaget och pyssla lite med , skulle behöva fixa lite med för att komma helt i mål med min lampa men latmasken vinner ofta.
Blev en helt ok tur igår på lite över 20 mil på mestadels krokiga vägar.

Den grå
2019-06-11, 12:22
Alltid kul att vara lite i garaget och pyssla lite med , skulle behöva fixa lite med för att komma helt i mål med min lampa men latmasken vinner ofta.
Blev en helt ok tur igår på lite över 20 mil på mestadels krokiga vägar.


Jo! jag hade lite mek abstinens så det var gott att få pilla lite!:)

Snart så blir det Växelväljarens tur , jag har fixat lite material till den under dagen :).

Min tänkta tur var uppåt landet för att titta på en möjlig Projektbåge till :rolleyes: det var väl tur att jag tog mitt förnuft tillfånga och gömde mig i garaget istället!! Jag kommer säkert falla för frestelsen snart ändå :rolleyes:

baggen1970
2019-06-11, 12:35
Ny projekt hoj låter kul ju , önskar jag bodde så jag hade plats mm för att hålla på lite sådär med olika projekt .

Den grå
2019-06-11, 13:38
Jo det är väl lite av min vardagslyx även om garaget ser ut som ett bombnedslag kombinerat med labyrint :)

Den grå
2019-06-16, 21:01
Nu har det varit fullt upp i garaget idag..
Jag har monterat på nya Kina handtag till broms och koppling och ny bromsslang steelbraided!!:)
När det var klart så började jag med elen, detta skrämmande kapitel i bygget..
Vilket pill!! Men ändå ganska rogivande, nu fick jag avbryta pga slut på lödtenn , annars hade jag väl blivit sittande tills frugan kommit och hämtat mig..
Men jag hann till och med att göra en start test :) det fungerar och jag börjar känna att jag borde skynda på detta så jag får njuta lite av den i sommar redan :)

baggen1970
2019-06-16, 21:07
Kolla där nu händer det lite grejor igen .
Kan inte påstå jag gillar el direkt , jobbigt att få det bra och snyggt tycker jag.
Skulle funnits trådlös lösning på allt ju :-)

Den grå
2019-06-16, 21:11
Lite fler bilder på helgens jobb där även bakblinkersen är monterad :)

baggen1970
2019-06-18, 18:46
Tumme upp

Den grå
2019-06-18, 21:26
Lite störigt för tillfället!
Lyckas inte få ihop blinkersen i strålkastaren (inbyggd ) med bakblinkersen utan att det börjar blinka i båda främre blinkersarna?? (detta sker endast åt vänster)..
Jag har väl misslyckats med något i den främre gissar jag :(
Felsökning nästa tillfälle!!

baggen1970
2019-06-18, 21:40
Om du har LED så kan dom slöppa igenom strömmen och strula till det.
På min lös instrumenten upp när jag bromsade när ljuset var av innan jag bytte led lampor bak.
Även den som sitter i speedometern kan släppa igenom så allt blinkar om du har ett äldre med en lampa har jag läst någonstans.

Den grå
2019-06-19, 14:09
Om du har LED så kan dom slöppa igenom strömmen och strula till det.
På min lös instrumenten upp när jag bromsade när ljuset var av innan jag bytte led lampor bak.
Även den som sitter i speedometern kan släppa igenom så allt blinkar om du har ett äldre med en lampa har jag läst någonstans.

Det borde ju inte släppa igenom något eftersom det inte verkar vara någon anknytning alls mellan de båda blinkersarna??
Det är i så fall i relät som något sådant skulle uppstå:confused:

baggen1970
2019-06-19, 14:56
Hoppas du löser det , vet bara att när jag bytte till bättre skyddade led lampor så försvann problemet.
Hade även problem med mina bakblinkers med inbygd broms/bak ljus innan jag bytte , jag ville ha broms ljus i dom för att synas bättre att jag bromsade men baklampan med led lamporna slapp igenom så dom lös hela tiden , fråga mig inte hur det funkar riktigt men jag googlade lite , bytte lampor och det funkade sen.
Inte säkert det som är ditt problem men om du har några gammla blinkers liggande som du kan testa med för att utesluta.

Den grå
2019-06-22, 23:26
Nu har det löst sig :)
Jag fick lite hjälp av en kompis som är duktig på el.
Det var en klåpare som kopplat lite skoj, pinsamt men löst..
Lyckades få dit Sadeln och lite annat godis också så här är ett par bilder.

baggen1970
2019-06-23, 08:52
Måste varit fjösnissene som vi kallar dom i norge som varit och mekad el bara för att jäklas med dig men roligt att det löste sig och att du tagit ett bra steg till klar hoj , eller man blir väl aldrig riktig klar.
Ser på min som jag haft nu i 5 år men nått nytt och ändrad varje år egentligen

Den grå
2019-06-23, 20:58
Måste varit fjösnissene som vi kallar dom i norge som varit och mekad el bara för att jäklas med dig men roligt att det löste sig och att du tagit ett bra steg till klar hoj , eller man blir väl aldrig riktig klar.
Ser på min som jag haft nu i 5 år men nått nytt och ändrad varje år egentligen

Fjösnisserne!
Så det är det som hänt!!

Idag fortsatte mekandet och Fjösnisserne hade satt en Gaffatape över insuget och perforerat det för att inte få allt för mycket skräp i förgasarna.
Det räckte dock inte utan fullt flås så drog den igång och den låter rätt gött med de öppnare rören på :)
Idag blev det premiärtur på XV:n och jag har fått mer att ta tag i!!
Bakbromsen är antingen för trög eller så har jag blivit vek !! hoppas inte det senare..
Jag får försöka lösa det ,, det blir en sväng till gymmet :o
Jag har dessutom monterat dit en fullständigt brutalful nummerplåt och undrar om det är någon som vet var man kan hitta en lite mindre ,snyggare!!?
Innan jag gav upp för idag så fick jag flyttat på regulatorn också, som numera sitter under sätet så det har varit en ganska produktiv eftermiddag :)

baggen1970
2019-06-23, 21:38
Vilken konstig text du fick fram på detta meddelandet:flute:
Mindre reg skyltar mm hittar du här men om man blir stoppad är det samma som att åka utan skylt men vv började med lite mindre skyltar till mc förra året eller innan :
http://www.showplate.se/butik/index.php?cPath=29
https://www.dekaltrim.nu/Registreringsskylt?referenceId=877
https://www.funplate.se/

Den grå
2019-06-23, 23:08
Vilken konstig text du fick fram på detta meddelandet:flute:
Mindre reg skyltar mm hittar du här men om man blir stoppad är det samma som att åka utan skylt men vv började med lite mindre skyltar till mc förra året eller innan :
http://www.showplate.se/butik/index.php?cPath=29
https://www.dekaltrim.nu/Registreringsskylt?referenceId=877
https://www.funplate.se/

Jo det blev skumt.
Jag var inte inloggad när jag skrev inlägget, sedan ändrade det sig visst när jag loggade in.
Vet du om man behöver säga till speciellt för att få en mindre skylt??
Tror jag beställer en lite fräschare..
Tack för länkarna..

baggen1970
2019-06-24, 06:47
Om du beställer ny skylt får du den nya som.är lite mindre än den gammla , någon cm här och där

Den grå
2019-06-24, 21:41
Om du beställer ny skylt får du den nya som.är lite mindre än den gammla , någon cm här och där

Nu är det gjort!!
Bara att vänta in den och se :)

Den grå
2019-06-24, 21:46
Det hann bli en provtur idag med efter att ha bytt olja och filter på den.
Den går inte rent när man kommer upp i lite varv tyvärr.
Jag plockade av tändstiften och ser att det är ganska svart och sotigt så om jag förstått rätt så går det fram för mycket dricka till motorn.
Jag hade hoppats slippa pilla på förgasarna men det var väl ganska optimistisk tänkt.

baggen1970
2019-06-24, 21:47
Hade du en gamal och sliten innan så kommer du bli nöjd , bytte på min förra vintern pga min var lite risig med sina 16 år på nacken och det blev ett lite lyft i utseendet och lite mindre än den gamla som sagt.

Den grå
2019-06-25, 20:38
Hade du en gamal och sliten innan så kommer du bli nöjd , bytte på min förra vintern pga min var lite risig med sina 16 år på nacken och det blev ett lite lyft i utseendet och lite mindre än den gamla som sagt.

Jo jag misstänker att det blir ett lyft oavsett om den är stor eller ej, har ju sett på Youtube att vissa länder har brutalt stora skyltar så man får väl hålla sig till laglig storlek..

Den grå
2019-06-25, 20:42
Det hann bli en provtur idag med efter att ha bytt olja och filter på den.
Den går inte rent när man kommer upp i lite varv tyvärr.
Jag plockade av tändstiften och ser att det är ganska svart och sotigt så om jag förstått rätt så går det fram för mycket dricka till motorn.
Jag hade hoppats slippa pilla på förgasarna men det var väl ganska optimistisk tänkt.

Detta verkar ju vara helt feltänkt.:o
Det har förhoppningsvis med avsaknad av luftfiltret och det lite öppnare systemet som sitter på.
Jag hade fått för mig att tändstiftet skulle närma sig vitt vid för lite soppa men efter lite googlande så har jag kanhända ett skolexempel på hur viktigt luftfiltret är!!!:rolleyes:

Per Lindström
2019-06-26, 12:58
Detta verkar ju vara helt feltänkt.:o
Det har förhoppningsvis med avsaknad av luftfiltret och det lite öppnare systemet som sitter på.
Jag hade fått för mig att tändstiftet skulle närma sig vitt vid för lite soppa men efter lite googlande så har jag kanhända ett skolexempel på hur viktigt luftfiltret är!!!:rolleyes:

Öpnnare filter borde ju ge mindre vakum, vilket borde göra att mindre soppa sugs upp i förgasaren. :confused:

baggen1970
2019-06-26, 16:27
Öppnare filter borde ge för mycket luft så du får en snål blandning och öppnare avgassystem borde ge samma effekt så dubbelt upp så man bör öka storleken på munstycken för att få in mera bränsle , höja nålarna lite med brickor under och sen beror ju allt lite på hur luftskruvarna är justerade med i det hela.

Min hoj reagerade förut direkt om jag missade att inte få luftfilter burken helt stängd med att man kände att den tappade lite kraft i mitten innan den kom igen.
Nu är luftfilter burken uppborrad med 12 hål på vardera 9,5mm och förgasaren har fått större munstycken och nålar och i beskrivningen hur man skal göra detta står det att detta gäller med original luftfilter men inte med öppnare filter.

Den grå
2019-06-26, 22:18
Jag körde med den idag igen och hade samma problem med att den bluddrade och inte ville gå jämt upp i varv.
Jag hade då spänt för ett ganska öppet tyg (grovmaskigt) för insuget!
Det ville sig som tidigare inte så jag testade helt enkelt med att rycka bort det under gång vilket gav en direkt effektökning och högre varv!?
Jag tror inte att jag kan ge den tillräckligt med luft från ramen som är originalutförandet!
Frågan är om jag inte behöver 2 öppna filter direkt på förgasarnas insug istället??

baggen1970
2019-06-27, 08:13
Låter ju som den får för mycket soppa med tanke på att stiften blir sotiga men låter ju helt fel med tanke på att du redan har mer luft än original men värt att prova.
Testa med att sätta fast det grovmaskiga tyget direkt på förgasar insuget och se vad som händer.
Eller så får du börja skruva lite på luftskruvarna för att kolla om det blir någon skillnad , börja med att skruva dom helt in och räkna antal varv så du vet vart du hade ifrån början så man inte skruvar bort sig helt och alltid kan återgå till vart det var.
Rätt tändstift för har man för kalla kan dom väl ge lite dålig förbränning , tändspolar och kablar är bra hoppas jag.
Köra hojen riktig varm så den får chansen att förbränna riktigt.
Flottörventilerna tätar i förgasarna , hade problem på en annan hoj där 1 eller 2 var dåliga så ibland ville den inte gå riktigt och tändstiftet blev svart och blött pga bensinen rann rakt igenom och tändstiften orkade inte riktigt bränna bort all bensin.
Nu gav jag dig ännu mera att tänka på

Den grå
2019-06-27, 21:45
Låter ju som den får för mycket soppa med tanke på att stiften blir sotiga men låter ju helt fel med tanke på att du redan har mer luft än original men värt att prova.
Testa med att sätta fast det grovmaskiga tyget direkt på förgasar insuget och se vad som händer.
Eller så får du börja skruva lite på luftskruvarna för att kolla om det blir någon skillnad , börja med att skruva dom helt in och räkna antal varv så du vet vart du hade ifrån början så man inte skruvar bort sig helt och alltid kan återgå till vart det var.
Rätt tändstift för har man för kalla kan dom väl ge lite dålig förbränning , tändspolar och kablar är bra hoppas jag.
Köra hojen riktig varm så den får chansen att förbränna riktigt.
Flottörventilerna tätar i förgasarna , hade problem på en annan hoj där 1 eller 2 var dåliga så ibland ville den inte gå riktigt och tändstiftet blev svart och blött pga bensinen rann rakt igenom och tändstiften orkade inte riktigt bränna bort all bensin.
Nu gav jag dig ännu mera att tänka på

Tack för tipsen!

Luftskruven kan ju bli intressant att försöka på!
Och att sätta tyget direkt på förgasarna kan också vara intressant.
Att det ska vara något som är trasigt eller helt igenkloggat i förgasarna tror/hoppas jag inte eftersom den gick skapligt bra på väg hem när jag köpte den!!
Så länge sedan var det ju inte.

baggen1970
2019-06-28, 16:27
Kan gå fort att få skit i förgasarna , dagens bensin är inte den bästa tyvärr så själv kör jag så mycket som möjligt på 98 oktan pga mindre etanol

Per Lindström
2019-07-03, 11:44
Något som kan hjälpa, är en aning oljeblandning i bensinen.
Smörjer all mekanik, se till att använda olja för luftkylda motorer om hojen är luftkyld, annars kan oljan kocksa.

Den grå
2019-07-03, 20:18
Hej på er!
Och tack för tipsen!

Jag tog med mig bågen till Besiktningen i går!
Det blev Nope!
Jag fick 2:a på att blinkersen fram satt för tätt. Det ska vara minst 24cm mellan och så stor var inte Kina lampan med integrerade blinkers :(
Å andra sidan så gick inte heller lampan i sig igenom 2:a på rutten ljusbild :(
Summan av det blev att man får vad man betalar för och jag håller som bäst på att lacka om original lyktan så att den blir återinstallerad inom kort.
Mina Goljud rör gick däremot rakt igenom utan någon anmärkning, (Det sitter insatser i köpta från Wish).
Den låter riktigt gott när man drar på.

Jag har dock inte något luftfilter ännu !!
Var köper ni era??
Vill ha ett K&N filter med 50mm fäste!!

Den grå
2019-07-04, 17:03
Hej på er!
Och tack för tipsen!

Jag tog med mig bågen till Besiktningen i går!
Det blev Nope!
Jag fick 2:a på att blinkersen fram satt för tätt. Det ska vara minst 24cm mellan och så stor var inte Kina lampan med integrerade blinkers :(
Å andra sidan så gick inte heller lampan i sig igenom 2:a på rutten ljusbild :(
Summan av det blev att man får vad man betalar för och jag håller som bäst på att lacka om original lyktan så att den blir återinstallerad inom kort.
Mina Goljud rör gick däremot rakt igenom utan någon anmärkning, (Det sitter insatser i köpta från Wish).
Den låter riktigt gott när man drar på.

Jag har dock inte något luftfilter ännu !!
Var köper ni era??
Vill ha ett K&N filter med 50mm fäste!!

Jag kunde inte hålla mig utan beställde snabbt ett K&N filter!!
Det och en bar end mirror för vänstersidan!
Hoppas det kommer snabbare än det utlovade 5-8 dagar!!
Jag vet inte om brevlådan kommer hålla för allt smällande i locket när man har vägarna förbi:p

baggen1970
2019-07-04, 20:11
Tråkit med besiktningen men kina lampa med integrerad blinkers och taskig ljusbild var väl nästan väntad kan jag tänka mig men man lever i hoppet.
Jag köper original filter till min sedan min uppgradering av modifierad luftburk och jetting säger att jag skal använda det och inget öppet.
Tipset med lite olja i bensinen för att smörja upp förgasarna har jag med hört förut men inte testad så vet ej om det funkar eller inte.
Hoppas brevlådan håller

Den grå
2019-07-05, 08:36
Tipset med oljan är ju intressant men samtidigt vill jag inte klägga igen något i förgasarna.
Jag vill först få den igenom Besiktningen sedan blir det lite mer fintuning i både reglage och maskin.
Jag har ännu inte bytt olja i kardandriften så det ligger exempelvis högt på att göra listan.
K&N filtret ser jag fram emot att testa ut i varje fall och snart är lackeringen färdig på lyktan..

Den grå
2019-07-06, 14:37
Tipset med oljan är ju intressant men samtidigt vill jag inte klägga igen något i förgasarna.
Jag vill först få den igenom Besiktningen sedan blir det lite mer fintuning i både reglage och maskin.
Jag har ännu inte bytt olja i kardandriften så det ligger exempelvis högt på att göra listan.
K&N filtret ser jag fram emot att testa ut i varje fall och snart är lackeringen färdig på lyktan..

Ibland är det bra att det regnar ute!!
Idag har jag bytt framlampa på XV:n nu sitter åter originalet på plats.
Jag tror faktiskt att jag gillar det bättre när allt kommer omkring.
Jag fick göra några ändringar eftersom infästningen inte var ett dugg lik mellan de båda lamporna men ddet var egentligen bara att installera det äldre fästet på nytt vilket resulterade i att jag fick ett par fästen att använda mina Kinesiska vandrande blinkersar :)
Bågen är redo för ytterligare en sväng in till Besiktningen och om jag förstår det rätt så är det sista besiktningen som jag behöver göra på den,,, forever :cool:

Den grå
2019-07-08, 11:33
Uppdaterad till besiktad och redo för vägarna ��

baggen1970
2019-07-09, 18:28
Underbart :-)
Själv parkerar man hojen i garaget nu i nästan 5 veckor för att nu åker jag hem till Nord norge på semester

Den grå
2019-07-10, 22:15
Då önskar jag en Go semester :)
Men borde du inte ha båge med dig dit!!
Jag har inte varit högre upp än Ålesund men det är ju otroligt vackert.

baggen1970
2019-07-11, 11:20
Hade man haft släpkärra och bil med dragkrok så tror jag att den hade fått vara med men att köra upp tackar jag nej till , vill ju snabbt hem till resten av familjen så man får mest möjlig tid där uppe så ca 180mil på stora raka vägar på hoj ligger inte i mitt nöje.
Måste växa upp först och köpa mig en gold wing eller electraglide först då tror jag

Den grå
2019-07-11, 21:16
Hade man haft släpkärra och bil med dragkrok så tror jag att den hade fått vara med men att köra upp tackar jag nej till , vill ju snabbt hem till resten av familjen så man får mest möjlig tid där uppe så ca 180mil på stora raka vägar på hoj ligger inte i mitt nöje.
Måste växa upp först och köpa mig en gold wing eller electraglide först då tror jag

Bättre då att gilla de små kurviga vägarna :cool:
Helt utan att tracka ner på de stora bågarna för det är väl bara en tidsfråga innan man ska prova det med!!

Den grå
2019-07-21, 15:27
Nu bestämde jag mig för att även cylindrarna ska vara svarta!
En liten uppdatering med bandage dessutom 😎
Jag tycker nog det blev rätt nice 😊

Per Lindström
2019-07-23, 14:04
Nu bestämde jag mig för att även cylindrarna ska vara svarta!
En liten uppdatering med bandage dessutom 😎
Jag tycker nog det blev rätt nice 😊

Helt klart snyggare med svarta cylindrar.

Den grå
2019-07-23, 15:24
Helt klart snyggare med svarta cylindrar.

:)
Tackar!

Den grå
2019-09-29, 18:37
Idag blev det en mindre ombyggnad på Yamahan!!
Efter att ha flyttat bak fotpinnar m,m till en mer Cafe racer position så har jag märkt att mina armar får ta en stor del av min tyngd vilket gjort att det blir jobbigt att köra långt med den!
Nu flyttade jag fram allt ungefär 15 cm Halvvägs fram till original positionen.
Jag har bara hunnit med en kort tur på grusvägen här hemma men nog känns det betydligt bättre, med betoning på Betydligt :)
Nu vill jag ha lite Mc väder så jag vågar ta en längre tur och få känna på den!!

baggen1970
2019-09-29, 18:44
Låter bra att du fått ordning så det går att köra lite längre än till brevlådan och hem igen.
Hoppas alla som kör mc får lite bättre väder så ni får njuta dom sista dagerna innan vintern.
Själv hoppas jag bara att det inte blir för kallt i garaget och att jag hittar orken att göra allt jag måste göra på min.

Den grå
2019-10-01, 19:57
Jaså du har också samlat på dig lite jobb:cool:

Jag tog bågen till jobbet i morse och även till gymmet ikväll!
Det känns som en ny mc :) nåväl en gammal mc, men betydligt stabilare i denna sittställning och hälften så ansträngande.
Trevligt att åka i denna temperaturen är det också och inga insekter. Jag tror minsann hösten är lika trevlig att köra på som Våren:love:

baggen1970
2019-10-01, 20:09
Gött du hittad ställningen som känns god.
Inget fel att köra på hösten men min är parkerad nu tyvärr , fått lite oljud ifrån toppen och sist jag körde så fuskade den efter jag kört lugnt en liten stund innan man vred på igen så troligen förgasaren som spökar.
Finns en liten tråd här jag har uppdaterad med lite bilder https://www.hojen.nu/forum/showthread.php?t=10243
Blev kontaktad av min gamla garage granne idag om jag ville låna hans lift denna vintern med tanke på att jag skal skruva lite.
Vi kom fram till att jag står i hans garage så får jag lite bättre plats med , ligger 30 meter ifrån mitt så nära till allt.

Den grå
2019-10-02, 21:14
Gött du hittad ställningen som känns god.
Inget fel att köra på hösten men min är parkerad nu tyvärr , fått lite oljud ifrån toppen och sist jag körde så fuskade den efter jag kört lugnt en liten stund innan man vred på igen så troligen förgasaren som spökar.
Finns en liten tråd här jag har uppdaterad med lite bilder https://www.hojen.nu/forum/showthread.php?t=10243
Blev kontaktad av min gamla garage granne idag om jag ville låna hans lift denna vintern med tanke på att jag skal skruva lite.
Vi kom fram till att jag står i hans garage så får jag lite bättre plats med , ligger 30 meter ifrån mitt så nära till allt.

Nice!
Det låter ju perfekt :)
Skadar ju inte med lite sällskap när man mekar heller:)

Den grå
2020-01-05, 08:44
Igår så tittade solen fram på ön 😊 det hann bli två turer varav den ena var med min Suzuki 1200 och den andra var med trådens båge.!
En sväng genom samhällena gjorde att jag drog till mig lite undrande blickar 😎
De jag mötte hade röda näsor och var påpälsade till max så de hade inte samma syn på det fina vädret..
Härliga turer på torra vägar blev det 🤟

baggen1970
2020-01-05, 11:09
Underbart att höra , själv är suget här men det står stilla i garaget så måste bara hitta orken att kliva ut och få ihop motorn igen .

Den grå
2020-01-05, 16:20
Jag har händerna fulla med CX:n för tillfället så det är gott att få släppa den och bara susa ut med de andra bågarna.
Det går framåt med Hondan i varje fall och den kan tänkas bli rätt trevlig vad det lider ❤️��

Den grå
2020-03-23, 10:41
En liten uppdatering på en av mina favorit bågar!

Efter att jag flyttade fotpinnarna så har jag haft lite strul med att fotbromsen varit för trög!
Inget som inte en Redneck lösning med klass ordnade :cool:

Den behövde flyttas runt lite men nu gör den jobbet

baggen1970
2020-03-23, 12:43
Helt underbar lösning , ser ut som en 15/16 nyckel som bara legat att skräpat :)

Den grå
2020-03-23, 15:16
Helt underbar lösning , ser ut som en 15/16 nyckel som bara legat att skräpat :)

Nära !
Med tanke på att det är bakbromsen så graderade jag upp till en 24mm :cool:

baggen1970
2020-03-23, 17:15
Ja 24 måste man nog ha när det gäller bakbromsen :cool: , skyller på att man är gammal och inte ser riktigt som i ungdomens dagar.

Den grå
2020-03-31, 21:32
Ja 24 måste man nog ha när det gäller bakbromsen :cool: , skyller på att man är gammal och inte ser riktigt som i ungdomens dagar.

24:an funkar fint!
Det förbättrade bromseffekten markant :)
Det har blivit några turer i helgen och veckan , jäklar vilket fint väder det är :)

Den grå
2020-05-30, 15:16
Dagens blandade känslor..
Yamahan är numera såld!!
Den har lämnat en tom plats i mitt garage och jag vet inte om jag klarar detta så mycket längre!!
Är det någon som känner till en ny projekt båge till salu:rolleyes:

baggen1970
2020-05-30, 15:50
Denna borde väl passa dig bra : https://www.blocket.se/annons/goteborg/honda_cbx_600/89920518

Den grå
2020-05-30, 18:05
Denna borde väl passa dig bra : https://www.blocket.se/annons/goteborg/honda_cbx_600/89920518

:) den har jag spanat på.
Jag kommer troligen sitta och vänta på en klockren med endast småfel och lägga tiden på ombyggnation.
Men vem vet, ligger den kvar tillräckligt länge så kanske jag inte kan hålla mig

baggen1970
2020-05-30, 18:46
Tänkte den skulle passa med tanke på att du gillar lacka mm , billig men borde gå att få ner lite till.
Börjat få ordning på kawan? och går banditen som den skal fortfarande?

Den grå
2020-05-30, 22:58
Tänkte den skulle passa med tanke på att du gillar lacka mm , billig men borde gå att få ner lite till.
Börjat få ordning på kawan? och går banditen som den skal fortfarande?

:) Jo det förstås!

Kawan har bara fått lite kärlek för jobbet har varit lite hektiskt ett tag!
Men Banditen går bra med lite tuning:cool:

baggen1970
2020-05-31, 15:06
Låter finfint ju :)