handdator

Visa fullständig version : Nytt batteri



Martin
2019-04-29, 19:51
Suget är tillbaka efter 4 år, dags att polera upp hojen och skämma bort den med lite ny olja mm.

Batteriet behöver bytas och då jag läst runt lite på nätet så är det Yuasa som gäller, vilket inte riktigt passar min plånbok just nu. Blev rekommenderad Biltema av någon, men läser man runt lite är det många som förkastar det fullkomligt.

Det jag tittat på är: https://www.biltema.se/bil---mc/mc/mc-reservdelar/mc-batterier/mc-batteri-gel-12v-20ah-2000029889

Skulle detta kunna passa? Eller finns det något annat alternativ som inte är superdyrt.

Hojen är en virago 1100 -94

/Martin

Ove
2019-04-29, 21:14
:hmmmm2: Många som skriver att Biltemas grejer inte är bra. Min erfarenhet är att batterierna funkar lika bra som dyrare märken. Ett högt pris är ingen garanti för att varan är bättre. ;)

Jan-Olov
2019-04-29, 22:23
Ett tipps lägg ett band på längden om batteriet innan du trycker in det i utrymmet så är det mycket lättare att plocka ur det. Jag hade ett elände första gången men bandet hjälper.

Hamre
2019-04-30, 16:52
Så länge man sköter om och underhållsladdar så funkar Biltemas bra. Hade ett sånt i den förra hojen det var nog ca 5 år gammalt, fungerade klanderfritt med lite underhållsladdning vintertid!