handdator

Visa fullständig version : När mc-resan man planerat grusas



Nina
2018-12-28, 21:48
Har sån tokig iver att ge mig ut och köra i snön med Husqvarnan, det är faktiskt nu säsongen börjar när snö har kommit. Synd bara att det är slaskigt och runt nollan ute. Det får gärna vara kallare så det fryser på ordentligt, då är det fint att köra hoj.

Så jag hade planerat att åka upp till Älvdalen i Dalarna och köra i slutet av februari, början på mars. Guuu så kul jag ska ha! Vita snövägar utan salt och slask, och bergen som jag orienterar mig efter. :)

Men, jag ska in på en planerad operation och det var sagt kring jul eller en liten bit in i januari. Det innebär också en hel månads sjukskrivning utan tyngre lyft så jobba är uteslutet. Likaså kicka igång en hoj, drutta omkull och lyfta den m m som kan hända.

Idag kom ett brev med datumet 11 feb. 11 feb!! Va fan, då faller Älvdalen in mitt i! Det går inte, jag som ska köra hoj.

Men, jag vill inte riskera nån eventuell komplikation, det är ca 10 mil till Mora lasarett från stället jag kommer befinna mig på. En ev komplikation där är inte vad jag behöver.

Så tack SÖS, nu måste jag avboka resan. Jättekul. Precis vad jag vill ha just nu.
Det blir väldigt synd om mig, titta vad jag (och 7550 Affe) missar – se bild nedan…

:mad:

baggen1970
2018-12-31, 10:54
Aj då vad tråkit men Älvdalen finns väl kvar nästa år med hoppas jag .
Krya på dig och gott nytt år :-)

Nina
2018-12-31, 12:52
Aj då vad tråkit men Älvdalen finns väl kvar nästa år med hoppas jag .
Krya på dig och gott nytt år :-)

Jodå, Älvdalen ligger det där det ligger. Trista är att jag aldrig vet om jag brinner lika mycket om ett år för hojkörning på vintern som jag gör i år. Och sen vet vi inte om Försvaret säger ja nästa år igen. :rolleyes:

Ja jag är ju inte sjuk men tack för krya på mig och ha ett gott nytt år du med.
Operationen är en enkel sak för något jag måste åtgärda, jag jobbar som vanligt än men när operationen är gjord så behöver jag ta det lugnt (helst). Jag har baaara väntat på min tur sen i somras… :hmmmm2:

baggen1970
2018-12-31, 15:26
Tror inte du tappar suget på vinterkörningen , risken är väl att du får ännu större sug nästa år ;-)

Nina
2019-01-01, 10:27
Tror inte du tappar suget på vinterkörningen , risken är väl att du får ännu större sug nästa år ;-)

Säg inte det. Jag tappade ju sugen när jag hoppade in i skolbänken år 2015, inte förrän i år har jag börjat köra igen. Förra året funderade jag på att sälja hojarna, men tur jag behöll dom. I år brinner lågan rätt så friskt i alla fall. Just nu önskar jag mig mer snö, lägre temp men det blev istället varmare och mer slask. Om jag därför önskar mig högre temp, sol och värme, kommer mer snö då tro..?
:flute:

baggen1970
2019-01-01, 10:41
Tar gärna snö i någon månad eller 2 nu så vi testar hoppas på värme :-)
Själv har jag inte bråttom för förgasaren ligger på balkongen , ventilkoll väntar och byte packboxar i framgafflarna väntar med på att göras .
Behöver ett spark i röven så jag kommer igång bara .

Nina
2019-01-02, 09:40
Tar gärna snö i någon månad eller 2 nu så vi testar hoppas på värme :-)
Själv har jag inte bråttom för förgasaren ligger på balkongen , ventilkoll väntar och byte packboxar i framgafflarna väntar med på att göras .
Behöver ett spark i röven så jag kommer igång bara .

Inget mekande = ingen hojsäsong 2019. :deal: