handdator

Visa fullständig version : Honda cb 400N



Den grå
2018-12-15, 19:23
Hej på er!

Jag håller på att byta packboxar i framgaffeln på min Honda CB 400 N (82-83)
Är det någon som vet var jag får tag i info om mängden olja i varje gaffel?
Jag försökte finna en snikvariant (pdf) på nätet men hade inte någon tur då..

Hade varit till och med ännu trevligare att få en länk till något sådant eller om någon har en manual som ligger och skräpar och vill kränga den till mig!!

Mvh /M

Jan-Olov
2018-12-15, 19:59
Jag tog av gaffelbenen o lämnade in dem då jag inte har full kunskap eller redskap att montera dammskydden. En stor kostnad är demontering o montering.
Kostnad 1893:- . Eftersom jag inte har rätt verktyg för dammskydden eller vana så tycker jag att det är helt Pris.

Den grå
2018-12-16, 00:25
Jag var nog lite otydlig i frågan.
Jag vill veta hur mycket olja som föreskrivs i manualen.
Jag har bytt på både Suzuki och Triumph tidigare så jag löser det men utan rätt mängd olja så blir det kanske inte så bra.
Tack ändå.!

baggen1970
2018-12-16, 10:38
Har provat leta lite efter en Workshop manual men inte hittat nått direkt men prova ringa Kenneths mc service så kan jag nog garantera dig att dom hjälper dig : http://www.kennethsmc.se/kontakta-oss/

Har provat regga mig här för att få tillgång till en manual men inte fått bekräftelse mailen ifrån dom än https://4-stroke.net/276-honda/honda-cb400/downloads/527-honda-cb400n-1978-1984-workshop-manual.html

Går du hit och klickar på tecnical data and liquid capacities så står det 140ml SAE 10W
https://www.louis.eu/rund-ums-motorrad/bike-datenbank/honda-cb-400-n/cb400n/0029

Den grå
2018-12-16, 11:27
Tackar och bugar för snabbt svar..
Jag ska gå in och kika lite på 140ml för oljan är den jag köpt.
Om man vill ha lite hårdare dämpning, funkar det att öka mängden lite då eller skjuter man bara packboxen då??

baggen1970
2018-12-16, 11:31
Om du ökar mängden olja är risken stor att det blir för högt tryck och du skjuter packboxarna så jag skulle vilja satsa på en tjockare olja typ 15w istället.

baggen1970
2018-12-16, 11:55
Hur går det med din Suzuki som inte gick riktigt som den skulle , fick du till nån bra inställning till slut ?

Den grå
2018-12-16, 14:53
Tackar för detta!
Jag misstänkte att det inte var den bästa lösningen.

Suzukin går betydligt bättre efter att jag lyfte nålarna i förgasarna.
En riktigt trevlig småvägshoj :)

Den grå
2018-12-17, 21:25
Nu är gafflarna klara!
Det blev 140ml 10W olja!
De känns ok men sitter inte färdigt på motorcyckeln ännu så jag får avvakta med omdömet.
Jag har inte haft bågen när gafflarna varit riktiga så jag får känna efter lite när de sitter på..

baggen1970
2018-12-18, 08:34
Hoppas du blir nöjd så du slipper byta till tjockare olja och experimentera

Zopilote
2018-12-18, 11:14
Volymen olja är inte så intressant om man inte sett till att alla delar är kliniskt rena innan montage. Vad man brukar mäta är luftgapet med fullt komprimerad gaffel utan fjädrar (pumpa ett antal gånger först för att fylla alla håligheter med olja.
En snabb googling ger att CB400 (NC36) skall ha 10W olja och ett luftgap på 110mm.

Den grå
2018-12-18, 12:13
Tackar!
Borde inte vara några problem att byta olja gissar jag.
Suga ur oljan med pump och ersätta med samma mängd funkar väl?
Det är ju kul att laborera också 😊

Den grå
2018-12-22, 19:51
Jag såg inte Zopilotes svar tidigare!!
Synd att jag inte tog måttet på oljan i gaffeln :(
Jag misstänker att det kan vara lite för lite olja i gafflarna för den är en smula svampig!!

Jag kanske borde öppna båda och låta dem gå i botten och sedan dra ut fjädrarna, då borde jag ju kunna mäta skapligt rätt även om gaffeln inte blir helt rakt stående!?

Det eller byta ut hälften av oljan till 15W istället!?

Btw hur lägger man in bilder på forumet?
Mina datorkunskaper är milt sagt begränsade:o
Tänkte att ni kanske ville se en bild av Hondan :)

Zopilote
2018-12-24, 22:56
Har även läst att de rekommenderar att öka på förspänningen lite på den gaffeln om man skall behålla originalfjädrarna. Detta görs enklast genom att tillverka ett par distanser med samma ytterdiametet som fjädern och lägga dessa mellan fjäder och lock. Lämplig längd 20-25mm.
Material: Stål, aluminium eller plast (avloppsrör).

Nina
2018-12-25, 09:42
Btw hur lägger man in bilder på forumet?
Mina datorkunskaper är milt sagt begränsade:o
Tänkte att ni kanske ville se en bild av Hondan :)

Så här:

Klicka för att svara på inlägg.
Scrolla ner, klicka på Hantera bifogade filer.
Klicka på Ladda upp fil.
Leta upp din bild, klicka på Ladda upp.
Stäng fönstret.

Klicka på Skicka svar och din bild blir bifogad. :)

Den grå
2018-12-26, 01:04
Zopilote
Tack för tipset, jag har sett det göras men tänkte inte på det denna gång!

Och Nina
Tackar!
då ska jag försöka få till en bild snart..

Den grå
2019-01-02, 09:48
Här kommer en bild på min 400:a som ni ser så är den bara en bit på väg ännu, men jag är i full gång med arbetet och hoppas kunna besiktiga den tidigt i år.

baggen1970
2019-01-02, 10:41
Tumme upp

Den grå
2019-01-02, 17:42
Tackar Baggen
Nu kommer nya bilder och jag vill ha ett omdöme!
Jag tycker själv att sadeln ser lite liten och påklistrad ut.
Tror ni den ändå kan bli ok??

baggen1970
2019-01-02, 18:07
Bild nr 2 med det vita ser sadeln konstig ut , det försvinner ju om du klär in allt i svart men ser inte för mig att den blir god att sitta på.
Bygg upp med sittunderlag och skär lite snett på sidorna eller nått är mitt tips

Den grå
2019-01-02, 18:41
Tack för input!:)

Den svartmålade bilden har ju ingen sadel monterad så gissningsvis så lär den sticka ut en del..
Just det bekväma är inte något problem som den ser ut nu!
Den har sadelmaterial som man använder på Vattenskotrar men också ett mjukare lager på ca 10mm som ligger utanför och minskar skarpa kanter, kanske ska jag ta bort det och ytterligare jämna ut skumgummit med viss risk att sadeln blir lite onödigt hård!
Skumgummit är rätt bra för det blir lite buttshaped när man suttit bara en liten stund och jag har tidigare en sadel som sitter på Suzukin som är tillverkad av samma sorts material och den har jag åtminstone kört 30 mil på en dag med utan att vara alltför justerad :)

baggen1970
2019-01-03, 21:00
Viktigaste är att du gillar det egentligen :-)
Tycker det är kul att följa när folk bygger och modifierar sina hojar , skulle önska man hade ett värmegarage att härja i själv :-)

Den grå
2019-01-04, 17:13
Senaste uppdateringen!
Minskat med det mjukare materialet och slipat det hårda till lite bättre passform,, hoppas jag.

swedan
2019-01-07, 13:02
Kul med egenbyggda lösningar :)
Ett alternativ är att dra upp den mjuka delen så att den följer den hårda, så att det blir mer som en enhet.
Typ som i bifogad bild.
Det kanske går att göra både i fram och bakkant eftersom den hårda biten går upp i båda ändar.

Den grå
2019-01-08, 08:00
Helt riktigt.
Det var en lösning som jag tänkte på från start men jag blev lite lat eftersom det hade krävt att jag skulle sy :)

baggen1970
2019-01-08, 08:01
:-) :-) :-)

Den grå
2019-01-13, 12:54
Hej igen!

Nu har jag skruvat av hjulen av Hondan för att få nytt gummi på dem!
Det jag märkte nu var att bromsarna ligger på fram, som det verkar så är båda oken för tighta..

Jag har aldrig pillat med skivbromsok förr och undrar lite hur man lämpligen gör en troubleshoot eller alternativt en renovering av oken,, är det svårt?

Jag tänkte dyka in i Youtubes klipp och försöka finna en diy på det men ni kanske har en bättre väg till info och tips!

Tack i så fall

baggen1970
2019-01-13, 13:08
Jag brukar ta ur beläggen sedan använde tandborste och brakecleen på kolvarna .
Tryck försiktigt ut kolvarna lite för att komma åt dom .
Kan göra undervärk på gamla smutsiga bromsar ok

Den grå
2019-01-13, 18:29
Tackar för tipset Baggen!

Denna gången var det dock värre problem!!
Jag fick hjälp av en kompis med mer skills än mig och nu är bromsarna isärplockade i molekyler!!
Det var mycket rost och skit som bla gjorde att inte kolvarna gick att rubba , samtidigt så var det ett `flytande ´ok som inte ville flyta pga samma rost i de rörliga delarna..
Ganska kraftigt eftersatta bromsar med andra ord!
Men nu är det välputsat och vi ska nog snart ha igång dem igen, får bara vänta in lite reservdelar först..

baggen1970
2019-01-13, 19:27
Ok gått att det löst sig och du fått hjälp , mitt tips funkar som sagt inte om dom är helt fastrostade .
Men inte fel att göra den lilla uppfriskningen av sina bromsar ibland för då håller man dom friska och fungerande längre.

Den grå
2019-01-13, 20:42
Nä det är nog riktigt att den behöver kärlek!
Jag misstänker att den inte varit fixad med på flera år så det är inte konstigt att det fanns lite att önska.
Nästa projekt blir att ta itu med bromsvätskebehållaren för skruvarna har satt sig och lär inte ge sig så lätt, den ser dessutom lite trist ut.
Dagen har åtminstone varit lärorik med den hjälp jag fick , utan den så hade jag nog inte gillat läget någon vidare.

baggen1970
2019-01-13, 20:57
Hade samma på min där ena skruven var rundad så jag tog ett stort borr och borrade bort huvudet på skruven , lyfte locket rakt upp och använde en papegoja tång ifrån biltema för att skruva ut biten som sitter kvar.
När du tar lyfter bort locket kommer skruven sticka upp så du kan greppa den med tången :-)
https://www.biltema.se/verktyg/handverktyg/tanger/polygriptanger/polygriptang-papegoja-2000028251
Gott att höra du tar hand om den och passa på byta bromsvätskan samtidigt

Den grå
2019-01-14, 00:10
Tackar för tipset!
Så får det nog bli.

Den grå
2019-01-14, 18:26
Kan det vara så att du har tips på var man på enkelt sätt hittar reparations kit till bromsarna eller kanske de packningar som borde sitta i cylindrarna åtminstone?
Tycker jag saknar damasken i det jag beställde!!

baggen1970
2019-01-14, 19:48
78-79 https://www.ebay.com/itm/Honda-CB-400-A-78-79-front-brake-caliper-seal-repair-kit-complete-full-1978-1979/151343741370?epid=518480749&hash=item233cca39ba:g:UMgAAOSwVFlUITT0:rk:4:pf:1&vxp=mtr

82-85 https://www.ebay.com/itm/Honda-CB-400-N-C-D-Super-Dream-front-brake-caliper-seal-kit-1982-1983-1984-1985/161266189471?epid=518439244&hash=item258c36c49f:g:CuwAAOSwQItUITij:rk:5:pf:1&vxp=mtr

Ebay är grejen , hittar det mesta där och ifrån Europa får man grejorna rätt så snabbt till bra priser

baggen1970
2019-01-14, 19:49
Massor av flera årsmodeller med och utan kolvar mm hittar du här https://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_sacat=0&_nkw=cb400+brake+seals+kit&rt=nc&LH_PrefLoc=5

Den grå
2019-01-16, 10:08
Tackar för infon!
Den blir användbar 😊

Den grå
2019-01-20, 13:43
Nästa grej som behöver en överblick är växelföraren!
Finns det en fjäder eller liknande som återställer den när man lägger i 1:an??
Min behöver lite hjälp för att återgå till utgångspunkten.
Några förslag på felsökning??

baggen1970
2019-01-20, 13:51
Finns en fjäder på insidan garanterad , vet ej hur den är att komma åt på din tyvärr.
På min finns det en kåpa som går över drevet och växel föraren så jag slipper öppna hela .
Jag har även att växelpinnen går runt hållaren till fotpinnen sedan ett stag bort till vöxelföraren som kommer ut ur motorn.
Hade lite problem förra sommaren med att få in 1an och 2an och då var det lite löst rundt fotpinnen så fick smörja upp och fästa grejorna riktigt.

Den grå
2019-01-20, 20:40
Tack Baggen för ditt snabba svar!
Jag hittade däremot ett annat fel på min!!
När jag byggde om ljuddämparen och dessutom satte på bandage så har det blivit lite kontakt med växelföraren så den trögat när den skulle upp!
Rätt banalt fel ,men trevligt när jag tryckt ihop avgasrören lite och märkte att allt fungerade :)

baggen1970
2019-01-20, 20:49
Underbart när det är sånna enkla snabba lösningar ��
Ungefär som min i sommras då , var ju säker på att växellådan hade börjat ge upp efter 8000mil .
Men smörja upp och dra åt fästen så var allt ok igen ��

Den grå
2019-01-21, 18:21
Sant!

Nu börjar jag däremot bli rätt trött på minusgrader!!:rolleyes:
Skapligt sugen på att få den besiktigad och få köra lite med den!!
Den är dock ännu lite ojämn vid gaspådrag.
Jag fyllde på tanken lite och hällde i en halv flaska med K-sprit och startar upp den ibland för att få kört igenom förgasarna lite och hoppas då få igång den bättre!
Tror du det är lönt eller är det felsökning och eventuellt byte av jettar osv som gäller?

baggen1970
2019-01-21, 18:42
Vänta tills du börjar köra för den kan uppföra sig annorlunda när den får lite motstånd.
Är en djungel att få allt rätt om du börjar rota i grejorna.
Precis köpt och monterad på min så hoppas det blir bra.
Köpt ett sätt med hur man gör ifrån usa.
Välkänt av dom som kör samma hoj som mig så det skal vara bra .

Den grå
2019-01-21, 19:21
Det är lite med tanke på besiktningen som jag frågar ,men det kanske inte är en av de saker som de klankar på i första hand!?

baggen1970
2019-01-21, 19:44
Aldrig hört att dom inte godkänt nått pga det inte gått helt rent , så länge det inte är trafikfarligt skal det väl gå igenom.
Även enklare på äldre hojar sedan dom inte ingår i nya hårdare regler :-)

Den grå
2019-03-09, 14:03
Jag gjorde några småjusteringar på Hondan idag!
Det gjorde att jag direkt behövde ta en provtur i regnet :)
Men!!
Jag lyckas inte riktigt få det draget som jag tror finns i motorcykeln, den vill inte varva ut.
När jag kommer upp till 7500 varv så blir allt mycket trögre.
Jag provade med att ge lite choke men den reagerade varken upp eller ner i varv när jag gjorde det så jag misstänker att den snarare får för mycket än för lite soppa.
Är jag rätt ute där??

Vad hade ni själva tittat på härnäst?

Tacksam för tips!

Den Grå!

baggen1970
2019-03-09, 19:28
Jag är ingen allvetande guru men jag håller med dig lite med tanke på att den inte ändrar sig på choken så får den tillräckligt med soppa , möjligen prova ge den lite mera luft och testa.
Kan inte ha varit någon trevlig test runda i regnet , vägrade gå ut förut pga regn och kyla.
Har lite som borde göras på hojen men lockar inte gå 75 meter till garaget för att ställa sig där blöt och börja meka.
Vill ha varmgarage som man kan gå direkt in i ifrån hallen typ , svårt när man bor i hyreslägenhet bara.

Den grå
2019-03-10, 00:49
Jag är ingen allvetande guru men jag håller med dig lite med tanke på att den inte ändrar sig på choken så får den tillräckligt med soppa , möjligen prova ge den lite mera luft och testa.
Kan inte ha varit någon trevlig test runda i regnet , vägrade gå ut förut pga regn och kyla.
Har lite som borde göras på hojen men lockar inte gå 75 meter till garaget för att ställa sig där blöt och börja meka.
Vill ha varmgarage som man kan gå direkt in i ifrån hallen typ , svårt när man bor i hyreslägenhet bara.

Jag är mest inne på att få lite input så jag tackar mjukast för alla svar du ger.
Jag måste ju ändå tänka själv :)

Test turen slutade med att jag var dyblöt så jätte trevlig var den inte :)

Jag ska först och främst kolla om filtret är tillräckligt rent !
Nästa koll blir tändstiftsfärgen tänkte jag!

Den grå
2019-03-12, 19:56
Det börjar närma sig besiktningsdags nu men jag misstänker att jag har en given 2:a på Hondan!!

Gashandtaget är lite trögt, så kallad semestergas alltså .

Jag har trixat med handtaget och försökt smörja vajrarna m,m men det vill sig inte riktigt ändå.
Sitter någon på tips så är jag tacksam om ni delar med er!!
Please!

baggen1970
2019-03-12, 20:42
Låter som byte av vajer är nära ja , annars får du väl kolla om du kan strama upp fjädern som drar ner spjälen/vajern igen.
Möjligen rengöra och smörja dom.

Den grå
2019-03-13, 18:50
Tackar Baggen!
Då är nästa agenda att se om fjädern går att få fart på.

baggen1970
2019-03-13, 21:08
Kan inte bara vara kylan som gör den lite trögare ?
Min brukar vara lite trög nu på vintern när den stått lite men funkar finfint när det blivit såpass varmt att man kan börja köra utan frysa fingrarna av sig .

Den grå
2019-03-14, 22:05
Jag tror den är lite för trög för det men en intressant tanke!
Man kanske skulle värma den lite försiktigt för att undanröja det som misstanke!!

Den grå
2019-04-03, 21:50
Igår körde jag Hondan till Besiktningen.
Den gick igenom med blankt papper :)
Riktigt kul att idag ta en tur med bågen idag, speciellt eftersom jag satte dit ett par Raask dämpare som jag har liggande sedan min Triumph det ökade prestandan rejält , nu löser den 9000 rpm.
Den låter som en stoor motorcykel även på tomgång, den går dock som en 400:a fortfarande :(
Men dagen till ära så har Gasreglaget lagat sig själv, jag har inte någon semestergas längre,,blandade känslor där men det är nog bra..
Jag fick dessutom en promenad på 10 km , bensinen tog slut och den slitna ytan på bensinkranen visade inte tydligt tillräckligt för denna motorcyklist att reserven inte var uppåt , pinsamt och lärorikt :)

baggen1970
2019-04-07, 09:05
Kul att gasen löste sig och att den varvar som den skal med dämparna och grattis till blanka papper :-)

Den grå
2019-04-07, 17:30
Jo ditt tips om is i magen med semestergasen lönade sig.
Nu är den helt återställd.

Det finns dock en del att göra på prestandan fortfarande.
Jag misstänker att den får lite för lite bränsle.
Det är ett j-kla meck att få loss förgasarna för att ställa in nålarna så jag har dragit mig för det.
Tacka vet jag podfilter då ramlar nästan förgasarna ut av sg själva. :)

baggen1970
2019-04-07, 17:59
Ja pods är lite enklare att jobba med om man skal ut och in med förgasarna , själv kör jag utan för enligt många så funkar min bättre med modifierad luftburk än med pods .
Kan strula lite om man hamnar i kraftigt regnväder eller om mötande bil skvätter vatten över dig som förgasarna suger i sig .
Slet som ett djur med att få ut och in mina förgasare med luftburken kvar , men en tunn metallplåt framför insug och luftburkens gummin så gick det lätt att klämma in förgasarna imellan :-)

Den grå
2019-04-14, 20:38
Menar du att du inte har något filter alls?
Är inte det stor risk att få in skrutt i förgasarna då?

Jag lyckades köpa en ny båge igår :)
En 1200s Bandit blev det :) :)

baggen1970
2019-04-14, 21:36
Jo luftburken och filter finns kvar , hade ut förgasarna för att byta munstycken för lite mera effekt och borrade lite extra hål i luftburken för att få in lite mera luft så allt lirar ihop :-)
Bandit är ingen dålig hoj så får gratulera med nyförvärvet , själv kör jag ju Kawasaki ZRX1200s men har plockad
bort halvkåpan på min.
Bandit 1200 motorn är väl hämtad ifrån dom äldre gsx1100 och luftkyld och som jag förstått så är dom skottsäkra utan problem .

Den grå
2019-04-16, 18:48
Banditen är en 04 med kylare så inte luftkyld men den verkar vara trevlig samt en bushoj på samma gång :)

baggen1970
2019-04-16, 18:59
Banditen är en 04 med kylare så inte luftkyld men den verkar vara trevlig samt en bushoj på samma gång :)

Där ser man , trodde dom var luftkylda.
När ändrade/bytte dom eller är det bara 6hundran som är luftkyld ?

Cy2
2019-04-19, 18:37
Där ser man , trodde dom var luftkylda.
När ändrade/bytte dom eller är det bara 6hundran som är luftkyld ?

Kylaren är till oljan, om inte mitt minne sviker mig

Den grå
2019-05-10, 17:45
Nästa uppdatering i mitt mekande med min Honda är att kopplingen är bytt!

Första gången jag prövar detta konststycke och även om den funkade innan men med lite slirig koppling så funkar den fortfarande efter att jag fingrat på den!!
Helt otroligt! :)

baggen1970
2019-05-10, 17:59
Rätt skönt att lösa det själv och inte behöva lämna bort jobbet och ruinera sig själv.
Gissar på att du tyckte det var enklare än vad du hade trott innan du började

Den grå
2019-05-11, 16:05
Riktigt skönt!!
Jag tyckte det såg skapligt enkelt ut på Youtube men det brukar alltid vara något oförutsett som strular.
Kåpan satt rätt ordentligt men annars flöt det på bra, ändå var det spännande att starta upp och ta provturen ��

baggen1970
2019-05-11, 16:33
Första turen på min med idag och ny koppling men tyvärr dom gamla fjädrarna.
Nya är på väg så får byta nät dom kommer.
Inte nöjd med min för den måste ha handtaget 2 klick längre ut än innan.
Inget bra när man har en hand som tappar kraft men luftade och bytte vätska i systemet så hoppas det hjälper.
Gummiklubba är gött å ha när grejorna sitter fast.

Den grå
2019-05-13, 20:21
Första turen på min med idag och ny koppling men tyvärr dom gamla fjädrarna.
Nya är på väg så får byta nät dom kommer.
Inte nöjd med min för den måste ha handtaget 2 klick längre ut än innan.
Inget bra när man har en hand som tappar kraft men luftade och bytte vätska i systemet så hoppas det hjälper.
Gummiklubba är gött å ha när grejorna sitter fast.

Härligt :)
Det är full fart i verkstäderna nu på vårkanten..
Det låter som du har ställbara handtag på bågen , går det inte att ställa som du vill längre?
Jag har själv önskat köpa nya handtag till Yamahan men vet inte vad man ska titta på!!
Får forska lite...

baggen1970
2019-05-13, 20:30
Lite justeringsmöjligheter finns det på handtagen som tur är men som det var innan var det perfekt för mig , om jag har i samma hack nu så vill den inte koppla helt ifrån och blir svår att hitta neutralen:-(
Så måste ha handtaget lite längre ut och då börjar min hand att spöka lite tyvärr men hoppas jag vänjer mig eller blev bättre efter ny vätska och luftning av systemet.
Jag har köpt mina på ebay ifrån kina och alla har passad perfekt och varit bra kvalitet.

Den grå
2019-05-14, 16:45
Lite justeringsmöjligheter finns det på handtagen som tur är men som det var innan var det perfekt för mig , om jag har i samma hack nu så vill den inte koppla helt ifrån och blir svår att hitta neutralen:-(
Så måste ha handtaget lite längre ut och då börjar min hand att spöka lite tyvärr men hoppas jag vänjer mig eller blev bättre efter ny vätska och luftning av systemet.
Jag har köpt mina på ebay ifrån kina och alla har passad perfekt och varit bra kvalitet.

Ja det är inte kul när man vant sig in med en körstil och den ändras utan att man kan påverka det!!

Trubbel med händerna bävar jag för eftersom Mor min har Artros och det vill man ju inte dras med.:thumpdown:

Kinaprylar är min tanke också!
Jag Wischade hem en Hastighetsmätare och lite annat smått och gott och är riktigt nöjd med hur kvaliteten verkar vid första anblick och genomgång... den ser ju dyr ut!!!:)

baggen1970
2019-05-14, 17:44
Allt ifrån kina är inte fel men ibland har dom inte helt koll på sina grejor men har aldrig haft problem att få mina pengar åter om det inte passat eller annat som varit fel .

Den grå
2019-05-15, 18:31
Jag provade på vinst eller förlust att köpa en Mc jacka för en tvåhundring och fick precis vad jag betalade för :)
En tunn form av regnjacka som antagligen inte tål fukt och som satt oerhört skumt... till saken hör att det skulle vara en skinnjacka som såg mycket gedigen ut på bilderna :)

I övrigt är jag oftast mer än nöjd med vad jag handlat på Wisch.
Fick pengarna tillbaka på en mc strålkastare som posten nog spelat Basket med och som då hade spräckt hölje.
Kanske kan jag fixa den eller skaffa ett annat hölje så blir det ju riktigt bra :)

baggen1970
2019-05-15, 20:31
Kläder har jag inte provat men handskar och skyddsväst med hyfsad bra resultat , sålde skyddsvästen vidare för samma pris som jag köpte den för.
Såg en som la ut likadan för salu för 4x priset och en som var intresserad så jag var så elak mot säljaren så jag la ut länken och erbjöd han som ville köpa hans att köpa min för rätt pris .
Gillar inte när folk blåser andra.
Strålkastare har jag med fått krossad hem av posten och inga problem få pengar åter som tur är.
Är alltid en chansning att handla ifrån kina men förväntar man sig inte topp kvalitet så blir man inte besviken när grejorna kommer