handdator

Visa fullständig version : Norrlands-tips sökes



Nina
2018-12-14, 19:08
Har funderingar på en resa norrut, mot Nordkap och titta. Och då har jag tänkt så här:

Raststuga vid regn, annars vindskydd. Alternativt bara raststugor längs vägen, gärna bra sådana med ved. De får gärna stå vid vattendrag så man kan tvätta av sig, borsta tänderna, bada och fiska ihop en middag. Så ja, grillmöjligheter så klart.

Längs med dessa raststugor på vägen norrut har jag tänkt besöka intressanta platser, t ex Höga Kusten-bron eller annat trevligt, ös jättegärna på med tips. Kanske du själv gjort en liknande mc-resa, dela med dig i så fall. :)

Jag utgår från Stockholm så mot Dalarna till och sen norrut. På vägen ner tänkte jag ta mig via kustlinjen och avstickare inåt landet, det som legat för långt bort på vägen uppåt alltså.

Tanken är att resan ska vara billig, jag ska klara mig i naturen och att uppleva den. Därav raststugor/vindskydd. Gärna nån/några som hänger på så jag slipper köra själv hela tiden.

Vad finns att besöka fr o m Dalarna och norrut?
Vad finns att se på vägen ner längs med kusten?

:)

baggen1970
2018-12-15, 12:01
Gillas

Nina
2018-12-25, 10:20
Har fått en hel del tips på sporthoj.com, återstår bara att fila till resvägen så den känns helt okej. :)
Återkommer senare med mer info hur det går i planeringen, just nu är allt grovplanerat. Grundtanken är att det ska vara så billigt och enkelt som möjligt, så tandborste, liggunderlag och tält är kanon plus fiske och dopp i älvarna. :)