handdator

Visa fullständig version : Jag vill ha mer regn?



Nina
2018-12-08, 10:09
Det snöar aldrig, jag går här och tänker ”Jag vill ha snö!” men så regnar det hela tiden. Om jag vänder på tanken och tänker ”Jag vill ha mer regn”, så borde det börja snöa då? ;)

Jag verkligen längtar till mera snö, jag vill ut och köra Husqvarna med skidor men det regnar precis hela tiden, och bilen byter jag bara smuts på. Inte ens den får vara ren ens ett helt dygn.

Tänk att man kan få ett sånt otroligt sug efter snö, men det kanske bara de som kört i snö kan förstå varför jag längtar till snökörningar. Jag har tänkt komma med upp till Älvdalen nästa år, än vet jag inte om jag får låna en skåpbil, men det vore smutt i så fall. Annars får jag kanske åka med nån som har ett släp man kan hiva upp hojen på, då får den så klart sällskap med en kompis upp. Man ska vara snäll med 7550 Affe.

Vårt förhållande började krasst, han sparkade av mig som en vild liten hingst första vintern ihop, hjälmen gick sönder av fallet och jag blev blå längs med höger sida. Och öm. Ganska öm. Speciellt halsen hade nya muskler jag inte hade en aning om att jag hade. Och att sova på höger sida gick en kort stund, sen ömmade det där jag hade landat på isen. Hela den veckan uteblev många sömntimmar, för att jag vaknade och det gjorde ont att vända sig.

Men jag fortsatte köra hoj ändå. Det är bara att hoppa upp och köra igen. :)

Året efter kastades jag inte av, det tar sig sa flickan. Men jag knölade till höger skida emot ett vägräcke. Som en i klubben bankade ut åt mig. Jag var för snäll med släggan och städet så han tog över och vips var skidan rak igen. Jag vill ju inte att 7550 Affe ska få ont i skidan när jag slår på den. :)

Efter det så har jag inte haft några krusiduller med 7550 Affe, vi verkar ha funnit varandra om än att det var lite gnissel i början mellan oss två. Det var väl ömsesidigt, jag gillade inte 7550 Affe alls från början.

Men det är så typiskt jag det där, jag verkar ha en fetisch att köpa hojar som jag inte gillar… :flute:

År 2006 satt jag och kikade på Triumphs hemsida. Scramblern var snygg förutom en detalj: sadeln. Ett rakt streck bara, tog arbetsda'n slut just när de kom till sadeln på ritningen? Hur kan man sätta på en sadel med det där utseendet..?

Efter en provtur i januari 2008 var sadeln godkänd, den var inte så pjåkig ändå. Satt ju riktigt bra på den. Så jag köpte en Scrambler -06, trots sadelns fula utseende. :)

Triumph Street triple R: snygg modell men grodögon?? Varför sätter man på ett par grodögon..? :eek:

Så, 2010 tog jag en Street Triple R på provtur under Start2Ride. Wohoo! Fan vilken rolig hoj!! Jag skulle bara provköra, absolut inte köpa men nä jag kunde inte låta bli. Och jag sitter ju inte och glor på lysena när jag kör. Jag ser dom inte ens, så de får väl vara godkända då.

Idag tycker jag att grodögonen är rätt gulliga. :knuddel:

Sen hade jag en BMW F650 GS -04, också ett fult ämne. Som jag köpte.
Den var ergonomiskt underbar, blev aldrig trött i kroppen på den så funktionen vann över sitt utseende.

Biffen är också ful, men den är underbar att köra. :)

Jag har köpt två hojar som jag har tyckt varit snygga men jag kan inte köra dem.
BSA:n står för den laddar inte (magnet, 6 V plusjord).
Jag hade en Honda glidare som gav träsmak i baken efter 2 mil. Efter nån mil till hade fingrarna domnat bort.
Jo, och så en Honda CB750 Four -73 hade jag också, men vajern till gasrullen var trög så efter 8 mil enkel tur hade jag rejält ont i högra underarmen. Och sen skulle jag hem också…

Min grej verkar vara att jag ska köpa fula hojar för då kan jag köra dom. Maka söker kaka? :hello:

Ove
2018-12-09, 22:51
:rolleyes: Spelar väl ingen roll om hojen är ful - man ser ändå inte mycket av den när man sitter på den. Huvudsaken är att den känns skööön och gör det den ska! ;) Vad andra tycker är av väldigt lite betydelse...