handdator

Visa fullständig version : Större garage tack...



Nina
2018-11-04, 16:09
Tror jag skulle behöva ett större garage. Sen Biffen kom in i familjen blev det trångt, men i dag har jag flyttat om hojar så nu står Krigaren lätt åtkomlig inför vinterns bravader och eskapader. Bara skifta hjul på den så jag har dubbade hjul och skidorna ska jag lägga fram så de är bara att haka på.

Fy fan vad kul det här ska bli! :dancing:

Hoppas bara det blir ordentligt med snö, gärna några minus på skalan också, så där neråt -10° C så snön är sträv och fin, gärna lägre temp på köpet vore toppen. Slaskväder – nej tack.

Men fy vad tung Biffen är när man ska putta upp den och in i garaget. Jag har ett litet, litet uppförslut och den blir sju resor jävligare att putta upp till garagedörren tack vare det. Scramblern inga problem, den väger 230 kg, Biffen ”bara” 33 kg till men schysst att bli så jävla tung på ”bara” 33 kilo till. 33 är ju inte mycket, tänker jag men den är dels högre och dels bredare. Man får inte riktigt samma grepp och därför blir den mer tyngre än om den hade haft samma utformning som Scramblern (lite lägre, lite smalare…).