handdator

Visa fullständig version : Biffen & Bananen



Nina
2018-10-15, 20:48
Idag var tanken att jag och en vän skulle köra våra BMW's men jag hade under natten sovit dåligt, för lite och var på köpet trött. Jag avbokade hojturen då jag inte tycker om att köra hoj och vara trött. Men vi bestämde oss för att eventuellt köra på eftermiddagen i alla fall.

Lunchdags närmade sig och jag skulle dra på mig mina långkallingar, har ett par tunna i bomull då jag inte tycker om att ha varma foder direkt mot låren. Jag brukar ha svårt att få av mig brallorna då i sommarvärmen så ett par tunna långkallingar gör dem lättare att få av sig. Det blir inte för varmt heller om nån nu undrade, bara underlättar att få av sig brallorna när man kommer hem. Dagens temp var perfekt.

Men jag hittade inte långkallingarna, de låg inte där jag brukar förvara dem. Hm, kanske de är med mc-kläderna då, jag min förvirrade höna har väl lagt dem där förstås, tänkte jag och går till garderoberna för mc-kläderna. Men nej de var inte där så jag sökte och letade. Det är nog inte meningen att jag ska köra nån hoj idag, resonerade jag.

Men jag hittade ett par andra istället, drar på mig dom och ska börja klä mig så ringer min vän som lät meddela att ryggen sagt ifrån så han måste avboka hojturen. Verkligen inte min dag att köra med Biffen.

Min vän har en mindre BMW GS, dessutom gul så jag presenterade pseudonymen för dessa två BMW: Biffen & Bananen, med gapskratt i telefon som svar. :rofl:

Pseudonymen Biffen kom efter besöket på Start2Ride när jag såg en BMW R1200 GS Adventure för första gången och tänkte chockat: ”Vilken jävla BIFF!”. Så när Biffen är ute med sin kompis Bananen så är det under pseudo Biffen & Bananen. :)

Det fanns även förutom serietidningar filmer med Biffen och Bananen, där Biffen var en korpulent man med omfång och Bananen ja, han var förstås smalare och kortare.