handdator

Visa fullständig version : Jäkligt vackert ute



Nina
2018-10-10, 20:20
Idag tog jag dobermannen ner till Tyresta by och vandrade en lång runda. Så vackert ute i naturen nu när löven skiftar färg och det var även lagom temp ute. Inget regn, ingen stark sol utan lagom molnighet. Mötte en hel del hundar, trodde det skulle vara tomt, men icke.

Jobbar inte folk? :hmmmm2:

Kommande helg ska det vara fint väder och även varmt. Undrar om jag ska ta ut Biffen? Det är ju så fint ute nu, en hösttur med Biffen eller annan mc vore nåt. Om min höft pallar det, för efter skogsrundan idag är min höft rejält öm. Gissar det är en effekt av en kroniskt instabil knäled. Tänker man kinetik så påverkar en instabil led en annan led och då blir det som i mitt fall höften.
Lär ta några dar i anspråk med vila och värktabletter för att stävja det.

Senaste två veckornas arbetsschema med kurs mitt i innebar endast en dag ledig per vecka. Jag är rätt sliten nu och skulle behöva en bra återhämtning. Den kommer, jag är ledig idag men även kommande lör, sön och mån. Jag ser fram emot lite längre ledighet nu, äntligen.

Den är efterlängtad kan jag meddela! :adore:

I fredags var jag på väg att gå till jobbet – på min enda lediga dag. Sömndrucken som jag var såg jag fel på armbandsuret, tyckte den visade nästan 04:30 så jag skulle ställa klockan eftersom jag trodde att jag hade glömt det. Fumlar med mobilen och ska ställa väckningen och kikar av en händelse på klockan på bordet. Den visar nästan 05:30…

– Eeh jaha? Varför visar den snart 05:30 och min klocka på armen snart 04:30..? :hmmmm2:

Så jag steg upp, tänkte lika bra att gå upp, jag ska ju ändå upp snart i alla fall. Tar några stapplande steg från sängen när en tanke slår mig:
– Men när skulle jag till frissan? Det var ju på min enda lediga dag den här veckan..? Vänta nu, det är ju idag, jag är ju ledig.

Och stapplar tillbaks till sängen. Men nu kunde jag inte somna om, hinner jag upp och röra på mig så är jag vaken sen så bara att stiga upp och börja dagen.

Frissan var ovanligt pratsjuk, under två timmar fick jag ont i öronen. Och ingen syl i vädret.

Nedan: Tyresta BY vid en sjö och bästa kompisen – dobermannen.