handdator

Visa fullständig version : Ena delen av E18...



Nina
2018-09-17, 08:37
…borde döpas om.

Det här bjuder jag på och neeej jag är inte gammal! :flute:

Skulle köra till Skokloster, tänkte på att jag skulle ta E18. I höjd med TÄBY kom jag på att jag kör nog lite fel på E18..! Oj hoppsan, in på väg 265 bort till E4:an för att ta Stäketvägen över till RÄTT del av E18. Herregud... :rofl:

Min karta i skallen var nog också den lite fel, innan Kungsängen började jag fundera (och man ska aldrig börja fundera):
- Ligger Skokloster före eller efter Kungsängen? Sagt och gjort, tar av och kollar i mobilen.
-Helv..! Jag skulle ha fortsatt!

Och det är nu jag kommer underfund med att jag måste köra söderut för att komma iväg åt andra hållet. Jäkla konstigt de byggt kring Kungsängen. Här kommer jag aaaldrig bo. :deal:

Kommer iväg vidare mot Skokloster. Halvvägs in på vägen mot Skokloster dyker en bilkö upp. Traglar mig igenom en bit och när jag suttit där och köat på hojen en bra lång bit funderar jag över när slottet ska dyka upp och kikar runt och bl a över trädtopparna. Ser inga torn eller tillstymmelse till slott nånstans. Men däremot ser jag en jättelång ringlande bilkö som fortsätter en bra bit framför mig. Och då har jag ändå kört om fordon och hittat luckor att slinka in i vid möten. Hur lång kö är detta egentligen..? :hmmmm2:

Näe! Sitta här och tragla? Jag vänder!

Så jag vänder om och kör tillbaka. Blev inget Skokloster men en jävla massa mil på Scramblern blev det i alla fall.

Senare har jag fått veta att det varit timslånga köer. Kul, jättekul.

Vid stopplikten hade jag inte riktigt koll på vad Scramblern höll på med men den var på väg att lägga sig för vila. Jag hade full fokus på annat som kallas trafik på korsande väg och släppte fokus på var jag riktigt hade hojen. Men jag lyckades häva vilopausen och lyfte upp den. Det känns idag, har ”träningsvärk” från när jag fick ta i för kung och fosterland för att rädda hojen från fallet. Jäklar i min byrålåda så tung den är (230 kg väger den).

Summa summarum
Detta år är inget mc-år för mig. Det har varit värk i vänster skinka när jag kört hoj. Likaså i vänster knä samt även i båda knäna vid längre körningar. Det har varit domningar i händerna, misstänker jag drabbats av karpatunnelsyndrom, en rätt vanlig åkomma och lätt att åtgärda. Och det har varit alldeles för varmt under sommaren, inte förrän nu börjar det kännas lagom i temperaturen. Så jag har väl inte riktigt fått in rutinerna med hojkörningen, känner mig faktiskt som en nybörjare som kör hoj för första gången och klantar till det (och då tänker jag på att jag höll på att tappa Scramblern igår). Och jag verkar ha högerväxlat i skallen, har envisats med att köra vänsterväxlat och det har förhållandevis gått bra men jag verkar ha högerväxlat program kvar ändå. Tror detta hade varit ett toppen Husqvarna-år om jag enbart kört Husqvarnan som är högerväxlad.

:hello: