handdator

Visa fullständig version : Biffen



Nina
2018-09-01, 14:12
Japp, så heter nyförvärvet jag kör hem på måndag. Och det kommer ur känslan när jag såg den första gången och jag tänkte: ”Vilken jävla BIFF!”. [emoji15]

Nu har Biffen fått på sig knotterdäck och sidoväskor. Bara jag kvar nu. [emoji2]

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180901/69833a46071e7d4d899a3a311f451da4.jpg

baggen1970
2018-09-02, 08:32
Grattis :-)

Nina
2018-09-02, 09:52
Grattis :-)



Tack! Kommer bli spännande att köra hem Biffen. [emoji2]
Jag har beställt solsken dagen till ära.

Nina
2018-09-03, 15:27
Hämtade Biffen i Göteborg, riktigt stabil hoj, känns bra.
Sväljer ojämnheter som en dröm, bra vrid känns det som men ändå mjukt.

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180903/e19e947a39e2ac63fea0454879d923c2.jpg

Och jag som var nervös, den är ju riktigt enkel att hantera. Vad var jag så nervös över?? Egentligen? Känns inte alls fet och bred men den får heta Biffen ändå, haha.

Och nu paus i Brahehus, en kopp kaffe, vätska att ha med på vägen och bensträckare då och då. Sov dåligt inatt så pauser är bra.

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180903/0ecea90884a3b5433972adaf53935410.jpg

Jan-Olov
2018-09-03, 18:13
Grattis o många goa mil på nya hojen.

Nina
2018-09-04, 21:23
På Arlanda hade en del idel förvånade ansiktsuttryck när jag steg in i full mc-mundering med mc-stövlar, byxor dito och jacka samt hjälm i handen och ska flyga. När jag passerade passagen så pep den så klart. Anitngen är det mina hörapparater eller så var det mina metallknäppen i byxorna. Eller både och. Så kontrollanten ropade till sin kollega: ”Random check!”.

Vad tusan är ”random check”?? undrade jag både tyst och nyfiket. Jo, det är om det piper så behöver det inte handla om metall som att jag skulle ha vapen utan även sprängmedel för hennes kollega tog fram en pinne som hon strök på mina händer och plånbok samt mobiltelefon. Och denna pinne stoppade hon in i en apprat som lyste grönt efter nån sekund. Så ropar de ”Radom check!” så vet ni nu att de kanske tror du står där med sprängmedel och ska spränga hela flygplatsen i luften. :rofl:

Ja det blev några mil hem och tre pauser längs vägen. Den första i Bollebygd för lunch. Doftade gott av fisk i restaurangen när jag steg in men den var slut så jag fick ta pastagratäng istället. Den smakade bra, lite kryddig och väldigt god. Trodde jag aldrig när jag beställde den. Efter lunchen bar det av mot Jönköping. Ca 5 km på väg 40 innan Jönköping stannade jag och sträckte på benen i en rastficka.

Därefter bar det av mot Brahehus med siktet inställt på kaffe. Det kaffet var välbehövligt tydligen för det slank ner två koppar direkt och sen inköp av vätska och så iväg mot Nyköping som nästa stopp. Stannade till vid Nyköpingsbro och sträckte på benen och fyllde på lite vätska i kroppen.

Och sen raka vägen hem, nu hade jag (eller Biffen?) lite hemlängtan så jag (eller Biffen?) drog på lite mer. Hade en tysk bakom som låg och tröck i baken en bit. Vet inte vad som var anledningen med det?

Idag har jag varit trött. Sov sämre förra natten så jag var lite trött när jag skulle hem med Biffen. Och så kurs idag på det så jag hade en del problem att hålla mig vaken. Alla var förresten trötta där idag. T o m instruktören såg rätt sliten ut… Är väl en sån dag idag.