handdator

Visa fullständig version : Scrambler-mek



Nina
2018-08-22, 19:40
Inte undra på… :eek:

När Scramblern fick fel på tändsystemet så eliminerade vi det problemet och jag bytte allt som hörde till. Samtidigt hade vi skapat ett nytt problem utan att vi såg det och här har vi försökt lösa problemet med varför den gick på tomgång men inte vid påfrestning. Hur vi än bar oss åt så funkade ingenting. Jag kände mig slagen här och utan några svar. Alla funderingar var slut, inga fler idéer på vad tusan felet är. Så jag ställer en fråga på Sporthoj vem som kan meka med Triumph. Fick ett bra tips så jag hörde av mig till den verksta'n. Jag måste ha låtit desperat i mitt mail för han svarade direkt trots sin semester…

Bokar tid, iväg med Scramblern till verksta'n och dagen efter var den fixad. Det var snabbt jobbat. Och jäkligt kunnig mek tydligen som hittar felet.

Nu är det så att vi hade eliminerat ett problem och skapat ett annat problem utan att vi hade sett det. Det var när förgasarna togs loss som en fjuttig liten fjäder hade skuttat iväg utan att vi såg detta. Så när förgasaren sattes ihop monterades allt utom denna lilla, pyttelilla fjäder. Som var sååå viktig dessutom.

Det här gjorde att motorn gick på tomgång men inte vid påfrestning eftersom spjället inte följde med vid gaspådrag då den här lilla fjädern saknades. :rolleyes:

Idag hämtade jag hojen, oj vad jag har saknat den. Det var så roligt att köra hem den, ljudet, känslan, Union Jack över hela tanken. Och så jag, en lycklig skit på den med ett brett smajl som gick från ena örat till motsatta sidan. :love: