handdator

Visa fullständig version : Svärfar, tack för allt



Nina
2008-02-03, 06:21
Det ser ut som jag får skruva ihop BMW:n själv nu. Svärfar erbjöd sig att hjälpa mig och han ville helst göra det själv och ringa mig när den är klar. Då får jag allt vänta för nu har han gått hem.

Vila i frid, du hann inte ens provköra min Smatterknarr. :'(

Nilsson
2008-02-03, 12:38
låter inget vidare , vet ej hur jag ska tollka ditt brev , hoppas bara inte han gått bort, om så är fallet , kan jag bara becklaga

Nina
2008-02-03, 12:45
Ja, han somnade in i natt bara så där hux flux.
Vi skulle fortsätta övningsköra även om jag fick lappen i augusti, bland annat skulle vi börja med veteranhojar. Vi skulle ner till Norrköping i sommar på Kanalrallyt och då skulle jag få låna hans -37:a Nimbus för ändamålet. Jag skulle även få lära mig köra militär mc med skidor nästa vinter, han skulle bara göra i ordning den så kunde jag låna den.

Han skulle så fort snön smält och det blivit bättre väder provköra min Smatterknarr, min BMW är inte klar heller. Han skulle ringa när den är färdig, jag antar jag får vänta ganska länge nu på det telefonsamtalet.

Nilsson
2008-02-03, 12:52
fy jag lider med dej , men även med din man , man blir så jävla ledsen , men på samma gång är det ju skönt om det går fort så man slipper lida , och jag har förstått att ni stod varandra nära , ja ja nu ska jag sticka iväg en sväng men du ska veta att här finns en som bryr sig om det e något , var nu rädd om er , mvh Nilsson

Nina
2008-02-03, 13:00
Tack för omtanken. Det är ingen fara här med mig, båda mina föräldrar har gått vidare så jag har varit med om denna resa två gånger redan. Men BMW:n står där den står nu. Kanske jag kan få ut den ändå och dess originaldelar. Svärmor är rädd att det ska springa folk och plocka saker där så hon har bommat igen hela garaget.

Nästa söndag är det dags för ett rally som han brukar anordna varje år och alla är anmälda och redo. Nu får vi försöka ordna det på nåt vis men med hjälp av andra. Vi kan ju inte ställa in nu när så många är anmälda.

Nilsson
2008-02-03, 13:05
tyvär har jag ju ganska långt upp så det blir svårt att hjälpa dej , det e klart ni ska köra rallyt om inte annat så till minne av honom

Nina
2008-02-04, 08:35
Ja rallyt blir av i alla fall, vi får hjälp att ordna det.

pewa
2008-02-06, 15:08
Beklagar sorgen. Man får sig en tankeställare när sådant här händer, livet är ingen garanti.

turbo
2008-02-08, 16:16
ledsamt.. :'(