handdator

Visa fullständig version : Masai pH 125, värt att köpa?



Dcbest01
2017-09-03, 10:58
Hej, jag funderar att köpa en masai pb125 LV reggad på blocket, men är osäker på om den är skit eller inte. Så undrar helt enkelt om någon har nå erfarenhet av en som kan säga om man borde köpa den eller inte. Eller borde jag spara och vänta efter en enduro 125 LV reggad?

TMax500
2017-09-03, 15:41
Frågan är om du vill ha en fiddy eller en enduro? Lite skillnad, ju.

Har aldrig hört talas om Masai, så där kan jag inte bidra med något. Men, varför bara 60 mil på 10 år? Är den sååå oanvändbar så att säljaren bara har pallat att köra 6 mil per år??

Dcbest01
2017-09-03, 21:53
Skulle helst vilja ha en enduro, men är rädd att min korthet ska bli ett problem. Men är dock väldigt ny inom sånt här så nack och fördelar med enduro och fiddy skulle uppskattas :)

TMax500
2017-09-04, 10:01
Vad skall du ha den till? Seriösa turer i enduroskogen eller lekmoppe i grustag?

Fiddy är väl lite mer åt det senare hållet, men jag vet egentligen inte särskilt mycket om dem. Har bara testat fiddy mycket korta sträckor. Det var kul men jag förstod inte vad jag skulle ha den till. Jag, som bor i storstad då skall tilläggas. Har man egen mark som man kan/får köra på så är det kanske annorlunda. (Kollat upp terrängkörningslagen?)

Enduro är ett tävlings-/träningsredskap. Kräver att man ha endurospår (eller egen mark?) eller små roliga grusvägar. Då är det sk*tkul! Men, som du själv säger. De är ganska höga.

Har inte provat enduro med 125:a. Har bara kört 400, 450, 525 cc.

Nån annan får gärna fylla i! :)

Dcbest01
2017-09-04, 18:04
Mest för att köra lite på skogsstigar (kanske inte helt lagligt men aja) men skulle tycka det var kul och faktiskt prova åka på en crossbana, det är kanske är en konstig fråga men får åka fiddy på crossbanor? Men har redan lite problem med längden och då har jag ändå en väldigt liten supermotard A1 men har ändå ibland svårt pga min längd för att jag inte når ner till marken med hela foten. Vet att jag inte är så kunnig, men började åka första gången för kanske 2,5 månader sen så kan ej så mycket än förutom att jag vet att det är det ända jag tycker är roligt atm.

Jan-Olov
2017-09-04, 19:31
Har du pengarna att lägga på en leksak så kör o få lite erfarenhet, kanske hellre på ett känt märke du lättare du kan sälja. Lycka till o ta det lite fint så att du inte skadar dig.

Dcbest01
2017-09-04, 19:57
Vill dock ha en LV reggad och rätta mig om jag har fel men är inte nästan alla fiddys omöjliga att LV regga, eller går det?