handdator

Visa fullständig version : Yamaha virago 535 startar inte!



nawar
2017-07-31, 22:52
Hej! Har precis dragit ut tanken och dragit bort blinkers och avgasrören från min virago....tanken lackades och monterades tillbaka och avgasrören också. Nu vill motorn dock inte starta, batteriet låter svagt men även när jag start kopplar via bilen så funkar inte det......tips på vad jag kan göra? Hur skall jag felsöka? Vad ska jag kolla efter:)

Olle Å
2017-08-01, 08:15
Hej! Har precis dragit ut tanken och dragit bort blinkers och avgasrören från min virago....tanken lackades och monterades tillbaka och avgasrören också. Nu vill motorn dock inte starta, batteriet låter svagt men även när jag start kopplar via bilen så funkar inte det......tips på vad jag kan göra? Hur skall jag felsöka? Vad ska jag kolla efter:)

Om du har dålig snurr även med bilbatteri, så har du troligen ett jordfel:hmmmm2:

Jan-Olov
2017-08-01, 13:22
Dödaren sidostödet.

nawar
2017-08-01, 15:42
Om du har dålig snurr även med bilbatteri, så har du troligen ett jordfel:hmmmm2:

Jag misstänker också det! Eftersom nya blinkersen jag köpt inte heller funkar...hur löser jag detta?

Olle Å
2017-08-01, 19:44
Jag misstänker också det! Eftersom nya blinkersen jag köpt inte heller funkar...hur löser jag detta?
Kolla att jorden till batteriet är ok och utan oxidation. Kolla båda polerna för säkerhets skull.
Kolla också att startmotorns anslutning är ok. Du har även ett startrelä före startmotorn, som det kan vara dålig kontakt till. Tyvärr finns det en uppsjö av elfel som kan uppstå.:confused::confused:

nawar
2017-08-02, 00:42
Är nybörjar! Låter som en amatör jag vet! Men vart sitter jorden till batteriet oftast? Och kontakten till startrelät? Tacksam för svaren