Gå tillbaka   Hojen.nu - mc-forum > Bloggar > Nina & motorcyklarna

Svara

Dela Ämnesverktyg
Gammal 2017-06-16, 14:01   #1
Nina
Bloggare

Ninas avatar

Reg.datum: maj 2007
Hoj: Roliga

Standard BAAARA trafikförsäkring, INGET ANNAT!!

Efter egen upplevd erfarenhet rikare nu så är det bäst att ha BAAARA trafikförsäkring och absolut ingenting annat.

28 maj blev jag påkörd i en korsning en tidig morgon på väg till jobbet, av omständigheterna att döma så var det motpartens fel och det menade även försäkringsbolaget Moderna Försäkringar också vid första kontakten. Mazdan fick en buckla i både förardörr som bakre vänstra dörren. Motparten menade att hon hade kört helt fel när jag visade henne hur korsningen ser ut och hur man SKA köra.

Efter en längre tid undrade jag vad som händer, ska inte motpartens f-bolag återkoppla snart? Waterprice som ägs av If hörde av sig till Moderna Försäkringar och det slutade med att INGEN av dem kan bevisa vem som kört fel.

Nähä, en bucklig förardörr samt bakre vänster dörr visar att nån har gjort ett körfältsbyte utan att se sig för mitt i en korsning. Dessutom har jag högerregeln på min sida.

Det skrämmande är att motparten jobbar på akuten i Solna, jag kan inte låta bli att undra vad tusan hon ljugit ihop som slapp ifrån att ta sitt ansvar. Tanken för mig vidare huruvida patienter eventuellt missvårdas, vad hon då i sin roll som sjuksköterska kan ljuga ihop för att slippa sitt ansvar. Kusligt!

Tänk dig att vårdas på ett sjukhus och bli vårdad av en sjuksköterska som ljuger och vrider ihop nåt för att få detta framstå att det inte är hennes fel. Då låg jag ändå i höger körfält, jag har dels högerregeln på min sida och dels gjorde hon ett filbyte utan uppsikt, till råga på allt utan blinker, hon har ju väjningsplikten på sin sida.

Så hur fick hon ihop en story som klarade henne ur detta? Vad mer kan hon ha klarat sig ur? Patienter som dött pga vårdmiss..?

I nöden prövas vännen.
Nina är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-06-16, 22:34   #2
baggen1970
Medlem

Reg.datum: sep 2015
Bor: Göteborg
Hoj: Kawasaki ZRX1200s

Standard

Inte säkert det är hennes fel att f-bolagen kom fram till detta beslut .
Min hoj blev påbackad medans den stog på en parkering så den välte och fick skador för ca 13,000kr och bilen fick en repa på kofångaren .
Det roliga var att jag blev dömt som skyldig ????
Tur det var svärmors gubbe som backade på hojen så han ringde och frågade hur dom kom fram till detta och dom beklagade så mycket att dom gjort fel ...
Samma sak när jag blev omkört på höger sida på en påfart till motorvägen så jag blev klämd mellan n långtrailer på vänster och bilen på höger sida, tur man körde bil då för det rasslade rätt så bra i bilen när 24m drog hela vänster sida medans halva bakdelen på höger blev mosad av den andra bilen ... Blev delad skuld ????
Långtradaren stoppade aldrig och minimalt med skador på den andra bilen ...
Tror f-bolagen gör så för att spara pengar tyvärr :-(
Hojen fick jag ju på försäkringen sedan han ringde men bilen fick man betala själv :-(

Har en kompis som körde av vägen i fyllan med sin nya bil och när polisen kom på plats så låg han i baksätet så dom kunde aldrig bevisa att han hade kört men f-bolaget vägrade betala ut försäkringen på bilen pga misstanke .
baggen1970 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-06-17, 08:52   #3
Nina
Bloggare

Ninas avatar

Standard

Visst så vill de så klart inte bekosta något, oavsett. De hänvisar till att Mazdan saknar vagnskadeförsäkring vilket i praktiken innebär att alla borde ha enbart trafikförsäkring och inget annat, att alla ska spara pengar i räntebärande fonder att ta av om nåt händer med bilen. För man skulle i praktiken inte trots halvförsäkring, ens få ut ersättning för glaskross, brand eller stöld heller då.

Så varför ska man då ha halv- eller ens helförsäkring? Då kan man lika bra teckna trafikförsäkring billigt och bra och lägga pengarna på banken i form av räntebärande fondsparande framför att betala för högre dyrare premier till ingen nytta.

Det är det rådet de ger genom att påstå att då bilen saknar vagnskadeförsäkring pga ålder så får man ingen ersättning, inte ens fast motparten ska betala och ens egna försäkringsbolag slipper kostnaden. Det är så man undrar om det inte är kartellbildning med i bilden när ens egna f-bolag la sig platt på motpartens sida.

Watercirkles ägs av If om nån undrar.

I nöden prövas vännen.
Gammal 2017-06-17, 09:04   #4
baggen1970
Medlem

Standard

Försäkringsvärden är sjuk och garanterad kartellbildning , många försäkringsbolag som samarbetar och är samma i slutändan .
Satt och ringde runt för många år sedan när jag skulle försäkra min mc , skrev upp alla bolag och nr på en lapp och började ringa .
Efter en stund så får jag samma kvinna i luren och även hon undrade om hon inte pratat med mig förut och då berättade hon att dom samarbetar med bla bla osv , så jag kunde stryka 2 bolag till ifrån min lista :-(

Men även om någon utan försäkring kör på dig så skal ju trafikförsäkringsnämnden "eller vad dom nu heter" gå in och betala för dina skador.
Gammal 2017-06-17, 23:33   #5
pentti01
Medlem

pentti01s avatar

Reg.datum: jun 2011
Bor: Storvik
Hoj: Yamaha XJ900.

Standard

Om man gör som "förr i tiden " ; har med sig blankett där man tillsammans med motpart fyller i vad som hänt , blir det lättare att få till en rättvis bedömning från försäkringsbolaget ?
Gammal 2017-06-18, 10:18   #6
baggen1970
Medlem

Standard

När min hoj blev på backad så satt jag och min svärmors gubbe och fyllde i tillsammans och där stog det att min hoj stog parkerad på en parkering och hastigheten var 0km/t och han backade på min hoj i 10km/t och jag blev skyldig ???
Fyllde i papper med detaljerad ritningar när jag blev klämt mellan långtradaren och han som skulle köra om mig på insidan på motorvägspåfart men där blev det delad skuld , min nya bil skador på hela vänstra sidan efter långtradaren och skador höger bakdörr och bakskärm ifrån den andra bilen som var en gammal skruttig Toyota ifrån sent 90tal som fick lite märken på sin redan rostiga vänstra bakskärm ... Delad skuld så fick stå för min egen självrisk mm :-(
Gammal 2017-06-18, 17:34   #7
Budda
Medlem

Buddas avatar

Reg.datum: jun 2017
Hoj: KTM 690 SMC-R EVO 2

Standard

Hur vet vi att hon ljuger och inte du? Trots att du enligt egen utsago har högerregeln på din sida så innebär det inte per automatik att du är utan skuld i det inträffade. Jag pekar inte finger men när motparten inte är här för att försvara sig så blir det svårt, det finns nämligen alltid tre sidor av en historia. Den egna, motpartens och så sanningen.

Jag använder dashcam både fram och bak i bilen och GoPro när jag kör hojen, dels för att filma när jag kör men också för att ha bevis vid en eventuell tvist. Fler borde göra det.
Budda är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-06-19, 15:40   #8
Nina
Bloggare

Ninas avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Budda Visa inlägg
Jag använder dashcam både fram och bak i bilen och GoPro när jag kör hojen, dels för att filma när jag kör men också för att ha bevis vid en eventuell tvist. Fler borde göra det.
Och den lagen heter? Ge mig den lagen så ska jag läsa den och montera i en kamera direkt.

I nöden prövas vännen.
Gammal 2017-06-19, 16:04   #9
Budda
Medlem

Buddas avatar

Reg.datum: jun 2017
Hoj: KTM 690 SMC-R EVO 2

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Nina Visa inlägg
Och den lagen heter? Ge mig den lagen så ska jag läsa den och montera i en kamera direkt.
Sedan 21 oktober 2016 omfattas inte dashcams av kameraövervakningslagen, detta efter en dom av Högsta Förvaltningsdomstolen.
Budda är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-06-19, 16:06   #10
Nina
Bloggare

Ninas avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Budda Visa inlägg
Sedan 21 oktober 2016 omfattas inte dashcams av kameraövervakningslagen, detta efter en dom av Högsta Förvaltningsdomstolen.
Men vad heter den då? Kap och paragraf?

I nöden prövas vännen.
Svara
Ämnesverktyg

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Annat idag. Gibson Återfallsknutten 0 2013-07-22 21:23
Top box eller annat (fästanordning?) Reject Utrustning & Tillbehör 0 2012-06-24 17:05
Trafikförsäkring VF1100Magna speedy Custom 12 2010-05-03 23:34
I brist på annat så... Nina Nina & Motorcyklarna - Arkiv 4 2008-11-10 23:29
Protestera mot höjd trafikförsäkring pewa Övrigt hojsnack 8 2007-06-07 22:51

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson