Gå tillbaka   Hojen.nu - mc-forum > Bloggar > Nina & motorcyklarna

Svara

Dela Ämnesverktyg
Gammal 2017-05-29, 08:58   #1
Nina
Bloggare

Ninas avatar

Reg.datum: maj 2007
Hoj: Roliga

Standard Konsten att sabba en butik

Har redigt ledsnat på Hojcenter i Länna med sin okompetenta personal och glömska.

Det började redan förra sommaren när jag behövde nytt bränslefilter och tjejen bakom disken som ska vara ansvarig för delar och tillbehör sitter och letar efter bränslefilter för helt fel mc-modell. Jag sa till flera gånger att det är en förgasarmodell jag har, hon satt och tittade på insprutningsmodellens filter i alla fall. Efter 25 min kroknade jag och sa att hon behöver inte leta mer, jag struntar i filtret. Suck och stön.

I år behövde jag ett par nya tändspolar, beställer dem och ska komma inom 5–10 dar. Dag 14 undrar jag var de blivit av, de borde hört av sig tänkte jag och ringer upp. Där och då får jag vänta länge i telefon och han dök in ett par gånger med flera minuters mellanrum och bad mig vänta lite till. Jaha, så de har inte beställt dem alltså, tänkte jag.

Jag kan inte sitta i telefon hur länge som helst på jobbet och ringde upp efter jobbet. Samma ansvariga tjej sa att de var slut i centrallagret (kändes verkligen som påhittad lögn för att man glömt beställa dem) och hon sa att hon kan ta hem dem med snabbfrakt.

Men om de är slut på centrallagret – vad tusan hjälper då en snabbfrakt?!

Så jag köpte direkt från England. De kom inom 4 dar, snabbt jobbat.

När jag ändå håller på med tändsystemet så insåg jag att jag behöver en ny crank trigger, som jag beställde från England. Lika bra att ta hem grejer därifrån så får jag dels rätt prylar och dels snabbare leverans än butiken nästgårds lyckas med.
Men, för att komma åt crank triggern behöver jag en ny packning som sitter bakom höger kåpa på växellådan vilket denna eminenta butik tydligt inte har en aning om vilken stor packning man ska ha när man får svaret att de inte vet vilken packning det är jag menar. Det finns liksom bara en stor packning på den sidan…

När den här butiken hade de forna ägarna var det onsdagskörningar fyra ggr varje sommar. Riktigt trevliga körningar på bra vägar med avslut på nåt trevligt fik. Då hette butiken Triumph Center Stockholm Söder. Behövde man något visste Tommy direkt vad man frågade efter och beställningar gjordes direkt och man fick grejerna fort. Det var verkligen service på den tiden. Som kund kände man sig alltid väl omhändertagen och lyssnad på, man kände sig trygg av att veta att de kan sin sak.

Sen bytte butiken ägare, bytte namn till Hojcenter och man tog in andra märken förutom Triumph. De fyra onsdagsträffarna försvann direkt och man bytte ut personal mot några som inte har ett uns servicetänk. Där jag som kund måst ta fram artikelnummer på det jag ska ha så de hittar dem. Att jag ska behöva göra deras jobb??

Och varför måste jag ta fram artikelnummer och göra deras jobb? För att de visat sig inte kunna sköta sitt jobb. För att jag som kund ska känna mig säker på att de säljer rätt del till mig så måste jag se till att de hittar rätt del och gör rätt. När det blir så, ja då har man verkligen tappat servicekänslan och visat upp en bristfällig professionalitet mot kund.

I nöden prövas vännen.

Senast redigerad av Nina den 2017-05-29 klockan 09:05.
Nina är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal Igår, 19:34   #2
Olle Å
Medlem

Reg.datum: sep 2009
Bor: Borgvik, Värmland
Hoj: Honda Transalp 98:a, Yamaha XT 125 83:a

Standard

Ja, du Nina man får ömsom vin och ömsom vatten. Beställt delar från Honda Center på Hammarö som skickats med posten, två gånger. Första gången tog det tre dagar, för lagren fanns inte hemma. Den andra gången hade jag grejerna med posten dagen efter. Det kallar jag service!!!!!
Olle Å är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara
Ämnesverktyg

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Mc-butik i Linköping? pentti01 Övrigt hojsnack 8 2013-07-22 11:37
Ännu en mc butik på nätet Viragomannen Utrustning & Tillbehör 1 2011-05-27 12:28
Konsten att få på käften... Mc-Bosse Custom 18 2010-10-11 06:29
Ny mc-butik i nejden Nina Nina & Motorcyklarna - Arkiv 1 2008-01-14 22:02

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.9
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson