Gå tillbaka   Hojen.nu - mc-forum > Övrigt > Off topic

Svara

Dela Ämnesverktyg
Gammal 2017-10-22, 11:46   #5351
Olle Å
Medlem

Reg.datum: sep 2009
Bor: Borgvik, Värmland
Hoj: Honda Transalp 98:a, Yamaha XT 125 83:a

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tore Visa inlägg
Hej
Roligt se att ni finns o skriver på forumet vilket jag tyder som att ni är pigga o alerta

Har servat o vinterplacerat hojen sen ett par veckor tillbaka så nu är den klar för våren 2018

Just i dag är det klart o minus sju grader
Vi är nog lite olika. Jag skall serva hojen inför vintersäsongen. Oljebyte och dubbdäck på. Om en månad kanske. Skitväder idag med regn och blåst. Den enda som inte bryr sig är min hund.
Olle Å är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-23, 21:47   #5352
räven
Medlem

rävens avatar

Reg.datum: okt 2007
Bor: Linneryd
Hoj: BMW1200GS

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
Vi är nog lite olika. Jag skall serva hojen inför vintersäsongen. Oljebyte och dubbdäck på. Om en månad kanske. Skitväder idag med regn och blåst. Den enda som inte bryr sig är min hund.
Blir någon liten tur vid fint väder. Börjar bli att djur å skog ska skötas.
Gammal 2017-10-23, 22:06   #5353
Ove
Medlem

Reg.datum: aug 2009
Bor: Sjötorp
Hoj: Suz. DR650rse.

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Evert Visa inlägg
Hej Ove Nu har jag ställt hojen för vintern Hällt olja i kylaren och glykol i motorn inte rosta eller frysa Samt lagt batteriet i frysboxen Känner mej trygg med detta
Bra jobbat!
Gammal 2017-10-23, 22:16   #5354
Ove
Medlem

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
Har jobbat med att undanröja trafikhinder i form av älg. Min insats var passiv i år men det var kallt som skam i skogen, tar ett dygn att bli varm så nu har jag att göra med att elda ikapp... Räknar med att nå normal kroppstemperatur framåt Torsdag.

Börjar nog bli för gammal för att jaga.

Ekan ligger i marvatten och segelbåten väntar på att få färg innan frosten sätter in ordentligt. Vårrustning på hösten skapar stress. Hojarna är iallafall stallade i god tid - den ena förra hösten.
Gammal 2017-11-03, 15:46   #5355
Ove
Medlem

Standard

Huvva! Nu är det höst.

Började dagen med att ta mig till sjön för att se till ekan. Den låg i marvatten med ca. en cm. fribord kvar. Liten balanskonst att kliva i och ösa undan så att jag kunde sätta mig på en toft för att ösa tomt. Därefter fick jag ro en bit för att komma till en plats där det är möjligt att ta upp. Fan va det blir kallt om fingrarna att ro när det är is på årorna och inga handskar finnes.

På vägarna låg det frusna löv och på enstaka vattenpölar var det tunn is - köra hoj var inget jag tänkte på i det läget. Undrar när första snön kommer?
Gammal 2017-11-03, 15:57   #5356
räven
Medlem

rävens avatar

Reg.datum: okt 2007
Bor: Linneryd
Hoj: BMW1200GS

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
Huvva! Nu är det höst.

Började dagen med att ta mig till sjön för att se till ekan. Den låg i marvatten med ca. en cm. fribord kvar. Liten balanskonst att kliva i och ösa undan så att jag kunde sätta mig på en toft för att ösa tomt. Därefter fick jag ro en bit för att komma till en plats där det är möjligt att ta upp. Fan va det blir kallt om fingrarna att ro när det är is på årorna och inga handskar finnes.

På vägarna låg det frusna löv och på enstaka vattenpölar var det tunn is - köra hoj var inget jag tänkte på i det läget. Undrar när första snön kommer?
Trist tid framöver. Tur man får köra traktor då. Går å lurar på om det blir nåt mer hojväder nu ?
Gammal 2017-11-03, 21:23   #5357
Olle Å
Medlem

Reg.datum: sep 2009
Bor: Borgvik, Värmland
Hoj: Honda Transalp 98:a, Yamaha XT 125 83:a

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
Trist tid framöver. Tur man får köra traktor då. Går å lurar på om det blir nåt mer hojväder nu ?
Tja det är väl lite olika hur vi ser vintern komma. Hoppas på ordentligt med snö för att kunna ha ordentliga dubbdäck på hojen. Som tur är, har jag ju stödhjul på den. BMW är ju alldeles utmärkt att förse med stödhjul.p.g
Olle Å är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson