Gå tillbaka   Hojen.nu - mc-forum > Bloggar > Nina & motorcyklarna

Svara

Dela Ämnesverktyg
Gammal 2013-08-29, 10:51   #1
Nina
Bloggare

Reg.datum: maj 2007

Standard Triumph i filmer

På senare tid har jag kommit på mig själv sitta och haja till när jag ser filmer. För rätt som det är kommer en Triumph körandes i filmen, oftast är det Bonneville som används. Förr var det oftast HD, skoj att det numera är en och annan Triumph som används i nån film.

Tyvärr lägger jag inte filmtiteln på minnet, jag vet en film där Angelina Jolie körde en Street Triple och filmtiteln är så klart borta ur minnet. Vad själva filmen handlade om minns jag inte heller men just den scenen minns jag. Märkligt hur det kan vara, man glömmer bort allt utom just en scen ur en film bara för ett ens mc-märke är med, ha ha ha.

Vinterkörning
Jag längtar till vintern också, jag har verkligen ett sug att få köra Husqvarnan då så jag hoppas det blir en snörik vinter igen. Det är jäkligt skoj att köra på vintern, lite annorlunda än att köra på grus men rolighetsfaktorn är högre. =)
Tänk att jag, som i början trodde jag var en glidartjej absolut inte var det. Nej ju jävligare underlag desto roligare har jag. Och att jag skulle bli så biten av vinterkörning hade jag inte en susning om då alldeles i början.

Jag minns första vintern jag körde hoj, oj så roligt jag tyckte det var och jag var fast direkt. Även om jag var blåslagen på högersidan så var det allt riktigt roligt ändå. Och när våren kom grämde jag mig över att nu kommer våren och förstör hela säsongen. Jag t o m satt och kikade på hus långt upp i norr så jag skulle kunna få länge vintertid och därmed en längre hojsäsong.
Nina är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-08-29, 11:10   #2
rolfmm
Medlem

rolfmms avatar

Reg.datum: okt 2012
Bor: Dalsland
Hoj: Transalp -97

Standard

Grattis med inlägg nr 5000
Gammal 2013-08-29, 11:45   #3
Nina
Bloggare

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av rolfmm Visa inlägg
Grattis med inlägg nr 5000
Tack!

Senast redigerad av Nina den 2013-08-29 klockan 11:48.
Gammal 2013-08-29, 13:21   #4
erikn
Medlem

erikns avatar

Reg.datum: maj 2013
Bor: Tumba
Hoj: Yamaha XJ 900 -85

Standard

Salt heter filmen.
Gammal 2013-08-29, 14:03   #5
Nina
Bloggare

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av erikn Visa inlägg
Salt heter filmen.
Ja just ja, så heter den, tack.
Gammal 2013-08-29, 14:38   #6
erikn
Medlem

erikns avatar

Reg.datum: maj 2013
Bor: Tumba
Hoj: Yamaha XJ 900 -85

Standard

Lite kul med den filmen faktiskt, fast jag har inte tagit mig tid att kolla hela. På DVDn finns det två versioner, med olika slut. Eller om det var tre versioner.
Gammal 2017-10-16, 23:43   #7
Evert
Medlem

Reg.datum: aug 2017
Bor: Mälardalen
Hoj: Triumph Raket

Standard Retro??

Citat:
Ursprungligen postat av Nina Visa inlägg
På senare tid har jag kommit på mig själv sitta och haja till när jag ser filmer. För rätt som det är kommer en Triumph körandes i filmen, oftast är det Bonneville som används. Förr var det oftast HD, skoj att det numera är en och annan Triumph som används i nån film.

Tyvärr lägger jag inte filmtiteln på minnet, jag vet en film där Angelina Jolie körde en Street Triple och filmtiteln är så klart borta ur minnet. Vad själva filmen handlade om minns jag inte heller men just den scenen minns jag. Märkligt hur det kan vara, man glömmer bort allt utom just en scen ur en film bara för ett ens mc-märke är med, ha ha ha.

Vinterkörning
Jag längtar till vintern också, jag har verkligen ett sug att få köra Husqvarnan då så jag hoppas det blir en snörik vinter igen. Det är jäkligt skoj att köra på vintern, lite annorlunda än att köra på grus men rolighetsfaktorn är högre. =)
Tänk att jag, som i början trodde jag var en glidartjej absolut inte var det. Nej ju jävligare underlag desto roligare har jag. Och att jag skulle bli så biten av vinterkörning hade jag inte en susning om då alldeles i början.

Jag minns första vintern jag körde hoj, oj så roligt jag tyckte det var och jag var fast direkt. Även om jag var blåslagen på högersidan så var det allt riktigt roligt ändå. Och när våren kom grämde jag mig över att nu kommer våren och förstör hela säsongen. Jag t o m satt och kikade på hus långt upp i norr så jag skulle kunna få länge vintertid och därmed en längre hojsäsong.
Hej jag såg ditt senaste inlägg Gillar också Triumph dock inte sådan liten Söker vridmoment Prova gärna en Rocket vid något tillfälle hur lätt att köra som helst
Evert är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara
Ämnesverktyg

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
mc-filmer - tips? rbud Övrigt hojsnack 12 2014-01-09 18:58
Roliga filmer på nätet (YouTube-tråden) Gert Off topic 279 2013-06-21 01:49
Roliga filmer med mc namn Övrigt hojsnack 42 2013-01-25 19:10
Det här med Triumph Nina Nina & Motorcyklarna - Arkiv 4 2009-09-08 11:02
MP3 filmer Jonas Scooter 34 2009-07-17 21:04

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson